Foto: Timurs Subhankulovs

Imantas nama apsaimniekotājs noliedz, ka lifts varēja krist 0

Sandra Dieziņa, “Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”

Reklāma
Reklāma
Numeroloģija un skaitļu maģija: kā jūsu tālruņa numurs ietekmē jūsu likteni un kad to mainīt? 1
Neizmet, turpini izmantot – 10 praktiski pielietojumi ikdienā tavam vecajam viedtālrunim 7
Krievijā valda histērija: izbojāta Putina inaugurācija 178
Lasīt citas ziņas

Dienu pēc tam, kad “Latvijas Avīze” publicēja rak­stu par lifta krišanu Imantā deviņu stāvu ēkā, redakcijā vērsās lifta apsaimniekotājs. Viņš noliedz, ka lifts būtu kritis, un uzsver, ka kopumā lifti esot droši. Skaidrojums – avārijas bremžu disfunkciju radījis karstais laiks. Dienā, kad raksts tika sagatavots, par liftu drošību atbildīgais uzņēmums neatrada laiku sniegt viedokli par notikušo.

Atgādinām, ka trešdien “Rīgas namu pārvaldnieks” ziņoja par lifta patvaļīgu paātrināšanos deviņstāvu mājā Imantā, kad avārijas bremžu sistēma liftu apstādinājusi ceturtajā stāvā. Aptuveni stundu – līdz ieradās avārijas dienesta darbinieki – liftā atradās 77 gadus veca sieviete. Par laimi, nekādas traumas viņa neguva un jūtas apmierinoši. Sievietes vīrs Jevgeņijs “Latvijas Avīzei” notikuma dienā sacīja, ka neviens nezina, kas bija noticis.

CITI ŠOBRĪD LASA

Tagad skaidrību vieš lifta apsaimniekotājs “RECEPT–HOLDING LIFTS”. Savā paziņojumā uzņēmuma valdes loceklis Anatolijs Kuliks norāda, ka liftu Kurzemes prospektā jau vairākus gadus kā apakšuzņēmējs apkalpo Somijas kompānija SIA “KONE LIFTI LATVIJA”.

Kuliks skaidro – lai lifts kristu, ir nepieciešams vai nu apgriezt nesošās troses, vai arī vinčai kopā ar trosēm ir jāiekrīt lif­ta šahtā. Šajā gadījumā lifts esot normālā režīmā virzījies uz pieteikto stāvu un ceturtā stāva rajonā nostrādājusi ātruma ierobežotāja bremzēšanas sistēma, tādēļ lifts nosēdies uz ķērājiem. “Dzinējs, kurš pārvieto liftu šahtā, strādā ar fiksēto ātrumu un nevar rotēt ātrāk vai lēnāk,” skaidro Kuliks.

“Tā kā pretsvars ir būtiski smagāks par lifta kabīni un vienu pasažieri, pretsvars virzījās augšup, un tas nevarējis novest pie lifta gaitas paātrināšanās vairāk par pieļaujamo ātrumu.”

Kāpēc nostrādāja lifta drošības sistēmas? “Saskaņā ar lifta ražotājrūpnīcas instrukcijām – pieļaujamais temperatūras diapazons, pie kura liftam jāstrādā, ir +5 līdz +35 grādi. Tagad Rīgā ir anomāli karsts laiks un temperatūra mašīntelpā bija paaugstināta, t. i., pieļaujamo pārsniedza apmēram 1,5 reizes. Ātruma ierobežotāja bremžu atsperes sakarsa, kā rezultātā nostrādāja ātruma ierobežotājs pie nominālā ātruma. Saskaņā ar noteikumiem – pieļaujamais paātrinājums ir 15% no nominālā,” izklāsta uzņēmuma valdes loceklis un piebilst – par gaisa temperatūru mašīntelpā atbild ēkas īpašnieks.

Uz RNP sacīto, ka jūnija sākumā tas izteicis uzņēmumam oficiālu pretenziju par lifta apkopi, plānotiem un avārijas remontdarbiem un darbu termiņu neievērošanu, Kuliks norāda – pretenzijas saturs bija tikai par remontdarbu izpildes termiņu neievērošanu. Plānotie remont­darbi esot veikti pilnā apjomā, taču šobrīd, kad Krievija iebrukusi Ukrainā un izsludinātas sankcijas pret galveno liftu rezerves daļu piegādātāju Baltkrieviju, remontdarbu izpildei esot nepieciešams vairāk laika, lai sameklētu analogus ES valstīs. Taču avārijas remontdarbi tiek veikti nekavējoties. Kuliks mierina – pasažieriem, kas lieto liftus, nav jāuztraucas par savu drošību, jo liftiem ir daudz drošības mezglu, kas kontrolē liftu. Nelaimes gadījumi varot notikt tikai gadījumā, tad ja tiek veikti tīši lifta iekārtas bojājumi.

SAISTĪTIE RAKSTI