Transportlīdzekļu valsts tehniskā apskates vieta Ceļu satiksmes un drošības direkcijā.
Transportlīdzekļu valsts tehniskā apskates vieta Ceļu satiksmes un drošības direkcijā.
Foto: Edijs Pālens/LETA

Pārceļ dabasgāzes agregātu obligāto pārbaužu uzsākšanas termiņu 0

Ilmārs Randers, “Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”

Reklāma
Reklāma
“Baidens mums šķitīs mīlīgs večuks ar dāvanu maisu.” Krievijā sākusies panika Trampa ultimāta dēļ
RAKSTA REDAKTORS
“Stāvi! Nekāp!” iekšējā balss kliedza, taču pēc viena soļa viņas dzīve apgriezās kājām gaisā…
TESTS. Ja vari iegūt vismaz 8 no 9 punktiem šajā asociāciju testā, vari sevi saukt par latviešu literatūras ekspertu
Lasīt citas ziņas

Līdz 2023. gada 1. janvārim pārcelta prasība veikt obligātās pārbaudes transportlīdzekļiem, kuru darbināšanai izmanto saspiesto dabasgāzi, – to paredz pirms nedēļas, 4. aprīlī, pieņemtais Ministru kabineta lēmums.

“Latvijas Bizness” jau ir informējis, ka vairāki uzņēmēji šā gada janvārī saskārās ar nopietnu problēmu – lai arī CSDD tehniskajā apskatē ar saspiesto dabasgāzi (SDG) darbināmas automašīnas CO2 atgāzes mērījumi bija 0, taču satiksmē ar to piedalīties nevarēja, jo atbilstoši Ministru kabineta noteikumiem 2022. gada 1. janvārī bija stājusies spēkā norma, ka SDG balonam jābūt veiktai periodiskai pārbaudei inspicēšanas institūcijā, kas akreditēta nacionālajā akreditācijas institūcijā (Latvijas Nacionālajā akreditācijas birojā (LATAK)).

CITI ŠOBRĪD LASA

Normatīvs izstrādāts saistībā ar SDG iekārtu riskiem – tām nepieciešamas regulāras un specifiskas pārbaudes, ko var veikt atbilstošā akreditētā institūcijā. Šīs pārbaudes jāveic periodiski, tāpat tajās jānodrošina transportlīdzekļu, kuru spēkiekārtā izmanto saspiesto dabasgāzi, degvielas tvertņu un degvielas sistēmu drošuma un ekspluatācijas drošības kontrole.

Taču šobrīd Latvijā darbojas tikai divas institūcijas, kas var veikt šādas pārbaudes atbilstoši tehniskās apskates noteikumos noteiktajām prasībām, turklāt katra no institūcijām var nodrošināt pārbaudi tikai vienai transportlīdzekļu markai. Tā arī ir tagadējo prasību un re­ālās situācijas lielākā problēma, jo Latvijā reģistrēto šādu transportlīdzekļu skaits ir aptuveni 600, turklāt reģistrētas vairākas transportlīdzekļu markas.

Saskaņā ar Satiksmes ministrijas rīcībā esošo informāciju, laika periodā līdz pārceltajam obligāto SDG iekārtu pārbaužu termiņam nepieciešamo akreditācijas procesu plānojot uzsākt uzņēmums, kas varētu veikt pārbaudes vairāku autoražotāju automašīnām, kuru dzinēja darbināšanai izmanto SDG.

SAISTĪTIE RAKSTI