Foto: Sashkin/SHUTTERSTOCK

Ar ko jārēķinās, iepērkoties Apvienotās Karalistes e-veikalos pēc breksita? 2

Madara Briede, “Praktiskais Latvietis”, AS “Latvijas Mediji”.

Reklāma
Reklāma
Veselam
Austrumu slimnīcā ar NBS helikopteru nogādāta gados jauna paciente kritiskā stāvoklī 53
Labs darbiņš, kas padarīts – “Visiem nepietiek!” Krievijā sācies 95.benzīna deficīts 73
TV24
“Ko viņi darīs pirmos mēnešus? Viņi dropēs!” Rajevs skeptiski vērtē Krievijas demobilizācijas plānu
Lasīt citas ziņas

Ar kādām izmaiņām jārēķinās, iepērkoties Apvienotās Karalistes interneta veikalos pēc izstāšanās no Eiropas Savienības, un kas paliek nemainīgi.

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs informē – ja Apvienotās Karalistes (AK) jurisdikcijā esošs uzņēmums arī pēc izstāšanās no Eiropas Savienības (ES) vēlas reklamēt un pārdot savas preces vai pakalpojumus ES pilsoņiem, tas jādara, ievērojot visas ES patērētāju aizsardzības normas. Tas attiecas arī uz iepirkšanos interneta veikalos un distances līgumu slēgšanu. Piemēram, pircējam aizvien ir saistošas jau ierastās 14 dienu atteikuma tiesības un citas tiesības, ko garantē ES Patērētāju tiesību direktīva.

Var būt papildu izmaksas!

CITI ŠOBRĪD LASA

Turpmāk uz sūtījumu saņemšanu no AK pa pastu vai kurjerpastu attiecas tādi paši nosacījumi kā uz jebkuru komerciālu un nekomerciālu pasta sūtījumu, kas tiek sūtīts uz Latviju no valsts, kas atrodas ārpus ES. Attiecībā uz komercsūtījumiem – ja pirkuma, ko privātpersona saņems no AK, vērtība nav lielāka par 22 eiro, tas ir atbrīvots no muitas nodokļa un PVN (par to arī nav jāsniedz muitas deklarācija). Ja preces vērtība ir augstāka, bet nepārsniedz 150 eiro, par to jāmaksā PVN un jāaizpilda Importa muitas deklarācija pasta sūtījumiem (aizpildāma un iesniedzama pašam Valsts ieņēmumu dienesta Elektroniskajā deklarēšanās sistēmā (VID EDS) vai par maksu, pilnvarojot to darīt kurjerpastu vai Latvijas Pastu). Savukārt, ja prece dārgāka par 150 eiro, jāmaksā gan PVN, gan muitas nodoklis un pirkums jāatmuito, aizpildot un iesniedzot muitas deklarāciju, ar VID EDS vai pasta pakalpojumu sniedzēja starpniecību.

Strīdu risināšana

Arī strīdi un pretenzijas par kādas preces vai pakalpojuma iegādi pie AK komersanta risināmi līdzīgi kā iepriekš: vispirms jāvēršas rakstveidā pie paša komersanta, bet, ja risinājumu neizdodas rast, var vērsties Eiropas Patērētāju informēšanas centrā (ECC Latvia). Patērētāju tiesību aizsardzības centrs norāda, ka līdzīgs centrs kā iepriekš turpinās darboties arī AK un palīdzēs atrisināt pārrobežu sūdzības. No šā gada gan vairs nav pieejama strīdu risināšanas platforma tiešsaistē (SIT) ar AK komersantiem.

Uzziņa:

Jautājumu gadījumā var sazināties ar ECC Latvia: [email protected] vai ar PTAC: [email protected], tālr. 65452554.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.