Foto: LETA

“Swedbank” peļņa samazinājusies līdz 109 miljoniem eiro 0

Zemāku ienākumu dēļ “Swedbank” Latvijā peļņa 2018. gadā samazinājās līdz 109 miljoniem eiro, salīdzinot ar 113 miljoniem eiro 2017. gadā.

Reklāma
Reklāma
RAKSTA REDAKTORS
“Šis nav pirmais signāls, ka mūsu valstī kaut kas nav kārtībā” – Horens Stalbe atklāti par sajūtām pēc piedzīvotā uzbrukuma benzīntankā 80
Māte ar šausmām atklāj, ka jaundzimušais bērns, par kuru viņa rūpējās slimnīcā, nav viņas bērns
“Zaļais kurss jau tepat pie sliekšņa,” plāno aizliegt malkas, brikešu un granulu apkuri 69
Lasīt citas ziņas

Tīrie procentu ienākumi pieauga par 2%, ko sekmēja kredītportfeļa izaugsme. Kredītportfelis gada griezumā palielinājās par 5%, ko veicināja pieaugums gan uzņēmumu, gan mājsaimniecību kredītportfelī. Noguldījumu apjoms pieauga par 11%.

Tīrie komisiju ienākumi samazinājās par 11% zemāku aktīvu pārvaldīšanas ienākumu dēļ. Tai pat laikā augstāka klientu aktivitāte sekmēja maksājumu un karšu komisiju ienākumus.

CITI ŠOBRĪD LASA

Pārējie ienākumi palielinājās par 21%, galvenokārt pateicoties lielākiem ienākumiem apdrošināšanas jomā.

Kopējie izdevumi pieauga par 4%, ko galvenokārt ietekmēja augstākas personāla un ar normatīvajiem regulējumiem saistītās izmaksas. Kredītu kvalitāte ir spēcīga, iepriekš veikto uzkrājumu atbrīvošanai nedrošajiem kredītiem sasniedzot 2 miljonus eiro.

“Swedbank” vadītājs Latvijā Reinis Rubenis skaidroja, ka finanšu nozarē 2018. gads bijis sarežģīts, taču Latvijai kopumā un vairumam tās iedzīvotāju ar pozitīvu zīmi.

Ekonomiskā aktivitāte ir sekmējusi iedzīvotāju un uzņēmumu vēlmi ieguldīt attīstībā, kā rezultātā pērn 3500 ģimenes ar “Swedbank” finansējumu iegādājās jaunu dzīvesvietu, savukārt 2600 uzņēmumi paplašināja savu darbību, sekmējot lielāko kredītportfeļa pieaugumu pēdējo 10 gadu laikā, atzīmēja R. Rubenis.

“Aizvadītais gads iezīmējās arī izrāvienu Latvijas sabiedrības prasmēs izmantot mobilās tehnoloģijas – šobrīd jau katrs otrais “Swedbank” klients izmanto mobilo tālruni, lai uzzinātu konta atlikumu vai veiktu maksājumus, savukārt Smart-ID ļauj tiem atbrīvoties no tādas novecojušas tehnoloģijas kā kodu karte,” norādīja R. Rubenis.

“Swedbank” pastāvīgi strādā pie klientu digitālās pieredzes uzlabošanas. Pēc jaunās mobilās aplikācijas testa versijas publiskošanas trešajā ceturksnī “Swedbank” pievienojās starpbanku zibmaksājumu sistēmai.

“Mūsu klienti tagad var ātri nosūtīt un saņemt maksājumus no citām bankām šajā tīklā. Aktīvo mobilās aplikācijas lietotāju skaits gada beigās sasniedza vairāk nekā 355 tūkstošus, kamēr Smart-ID lietotāju skaits 2018. gada laikā ir dubultojies un sasniedza 389 tūkstošus.”

Lai veicinātu uzkrājumus, “Swedbank” izstrādāja īpašu ieguldījumu kontu, kas ļauj ērti pārvaldīt savus ieguldījumus vērtspapīros, nodrošinot vienkāršāku un izdevīgāku saistīto nodokļu nomaksu.

Ikgadējā “Latvijas Mīlētāko zīmolu” aptaujā “Swedbank” tika atzīta par mīlētāko pašmāju zīmolu un otro sociāli atbildīgāko uzņēmumu Latvijā.

Tāpat “Swedbank” ir viens no uzņēmumiem ar vismazāko atalgojuma starpību starp dzimumiem.

Turpinot attīstīt Atvērtās sadarbības (“Open Banking”) platformu, veidojam arvien jaunas partnerības ar finanšu tehnoloģiju uzņēmumiem. Oktobrī “Swedbank” telpās tika dots starts otrajam “Startup Wise Guys” finanšu tehnoloģiju uzņēmumu akseleratoram.

Salīdzinot ar pirmo akseleratoru, saņemto pieteikumu skaits pieauga divas reizes un sasniedza ap 200. Tā rezultātā 9 spēcīgas komandas no 9 valstīm trīs mēnešu intensīvā programmā attīsta savu biznesa ideju un cieši sadarbojas ar “Swedbank” mentoriem.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.