Foto – Shutterstock

10 lieliski veidi, kā atvairīt ziemas nomāktību 0

Kusties!

VIDEO. Liepājas pusē nofilmēts reti sastopams plēsējs, kas uzglūnējis stirnai
Andrejs Ēķis: Putins pēc savas būtības ir “gopņiks”
Par ūdeni rīdzinieki turpinās pārmaksāt
Lasīt citas ziņas

Klāt gada aukstie un tumšie mēneši, dienas kļūst īsākas un naktis – garākas, un pat visdzīvespriecīgākie no mums izjūt nelielu nomāktību vai pat depresiju, motivācijas trūkumu un enerģijas līmeņa pazemināšanos. Laimīgā kārtā, ir daudz lietu, ko tu vari darīt, lai ziemas depresija tev ietu ar līkumu vai to varētu aizgainīt, ja tā jau tevi piemeklējusi.

CITI ŠOBRĪD LASA

Kusties! Fiziskās aktivitātes ne tikai palīdz nepieņemties svarā un saglabāt veselību – tās lieliski atbrīvo no stresa. Turklāt kārtīgas izkustēšanās efekts var ilgt vēl vairākas stundas pēc noskalošanās dušā. Tev būs vairāk enerģijas visas dienas garumā, bet šūnu metabolisms paaugstināsies. Fiziskās aktivitātes palīdz arī atbrīvot tā dēvētās labās ķīmiskās vielas, kas uzlabo garastāvokli.

Ēd veselīgi

Foto – Shutterstock.com

Tas, ko un kad tu ēd, atstāj būtisku ietekmi uz garastāvokli un enerģiju. Izvairies no rafinētas un pārstrādātas pārtikas, piemēram, baltmaizes, baltajiem rīsiem un cukura, jo tie samazina enerģijas līmeni un var ietekmēt garastāvokli, izraisot depresiju, nespēju koncentrēties un garastāvokļa svārstības. Centies iekļaut savā ēdienkartē kompleksos ogļhidrātus, tostarp pilngraudu maizi, brūnos rīsus, dārzeņus, augļus un dienā izdzer astoņas tasītes ūdens. Šie veselīgie pārtikas produkti sniegs tavam ķermenim un garam vajadzīgās barības vielas, kā arī stabilizēs cukura līmeni asinīs un enerģijas līmeni.

Uzņem saules gaismu

Svētdienas rīts Rendas apkārtnē – īsta ziemas ainava

Vairums cilvēku zina, ka saules gaisma nodrošina organismu ar D vitamīnu. Taču vai zināji, ka tā uzlabo arī garastāvokli? Ziemā dienas ir īsākas un tumšākas nekā citos mēnešos, un daudzi cilvēki arvien mazāk laika pavada ārpus telpām. Saules gaismas trūkums var daudziem cilvēkiem izraisīt depresiju. Līdzīgi kā ar fiziskajām aktivitātēm saules gaisma atbrīvo smadzenēs neiromediatorus, kas ietekmē garastāvokli. Tāpēc centies pavadīt vairāk laika ārpus telpām. Dienā turi aizkarus atvērtus, lai ielaistu savā mājoklī vairāk gaismas. Kafejnīcās, darbā vai skolā sēdi logu tuvumā.

Ievēro veselīgus paradumus

Foto – Shutterstock

Jauns pētījums liecina, ka pastāv cieša saistība starp veselīgiem paradumiem un depresiju. Sievietes, kas ievēro veselīgus paradumus, piemēram, nodarbojas ar fiziskām aktivitātēm un nesmēķē, izjūt daudz mazāku nomāktību un depresijas pazīmes nekā tās, kuru paradumi ir neveselīgi. Tas pats attiecas arī vīriešiem.

Atturies no pārmērīgas alkohola lietošanas

Foto-Leta

Pasēdēšana pie alus vai vīna glāzes var šķist teju vai vienīgā lieta, ko darīt ziemas mēnešos, un daudzi cilvēki cenšas uzlabot savu omu ar alkohola palīdzību. Taču alkohols drīzāk ir depresants, un tā vietā, lai uzlabotu tavu garastāvokli, tas to tikai pasliktina. Ja tu jau izūti nomāktību, labāk izvairies no alkohola lietošanas. Mērens alkohola patēriņš vairumam cilvēku nenāks par sliktu, taču pārmērīga spirtoto dzērienu lietošana nekādā gadījumā nenāks par labu. Nākamajā rītā pēc kārtīgas iedzeršanas tu jutīsies slikti un depresīvi, un tas ietekmēs daudzus tavas dzīves aspektus. Ja tev jau tā ir zems enerģijas līmenis un slikts garastāvoklis, kārtīga iedzeršana situāciju tikai pasliktinās.

Ieplāno kaut ko aizraujošu

Tējas krūzes.
Foto-LETA

Ja cilvēks kaut ko gaida, tas saglabā viņa motivāciju. Ziema šķiet bezgalīga. Taču – ja tu plāno kaut ko aizraujošu, tavs garastāvoklis uzlabojas gaidīšanas svētku dēļ un tad, kad šis notikums pienāk. Plāno kaut ko, kas tevi patiešām aizrauj – ceļojumu nedēļas nogalē, spa centra apmeklējumu, viesības (bet atceries 5.punktā minēto par alkoholu), tikšanos ar draudzenēm vai sportiskas atpūtas pasākumu.

Atpūties!

Foto: Shutterstock.com

Pat tad, ja esi ļoti aizņemts cilvēks, atceries, ka ikvienam no mums ir nepieciešams laiks atpūtai. Pacenties katru dienu vairākas minūtes nedarīt neko. Palasi grāmatu vai žurnālu, brīvdienās paguli mazliet ilgāk, ej pie miera agrāk, izmēģini meditāciju vai piesakies jogas nodarbībām. Garīgie vingrinājumi, piemēram, meditācija un pozitīva domāšana var palīdzēt atvairīt depresiju.

Izbaudi ziemas priekus

Publicitātes foto

Tā vietā, lai allaž izvairītos no aukstuma un sniega, padomā, kā izbaudīt ziemas priekus. Slido, slēpo vai brauc ar snovbordu! Ja arī ziemā iesaistīsies fiziskās nodarbībās, tas vairos tavu enerģiju. Ja spēsi ziemu uztvert pozitīvā gaismā ar visām tās piedāvātajām iespējām, kādas nav citos gadalaikos, tavs garastāvoklis arī vēsajā laikā būs lielisks!

Socializējies

Foto – Shutterstock.com

Nenovērtē par zemu palīdzību, kādu tev var sniegt draugi, ģimenes locekļi, darbabiedri vai kaimiņi. Padomā, pie kuriem cilvēkiem tu vari vērsties, ja izjūties nomāktību. Izveido šādu cilvēku sarakstu un nebaidies lūgt viņiem palīdzību vai uzmundrinājumu, kad tev tas nepieciešams. Tādas vienkāršas lietas kā telefonsaruna, papļāpāšana pie kafijas tases, jauks e-pasts vai vēstule var uzlabot tavu garastāvokli.

Atvēli vairāk laika miegam

Foto – Shutterstock
SAISTĪTIE RAKSTI

Ziemas mēnešos cilvēkiem ir dabiska vēlme gulēt ilgāk. Taču mūs sauc dienišķie pienākumi, un miegs ir pirmā lieta, uz ko mēs ekonomējam. Taču – veicot nelielas korekcijas savā laika plānošanā un ievērojot pašdisciplīnu, tu vari apmierināt savas vajadzības pēc miega. Ziemā centies miegam atvēlēt 7-8 stundas un mēģini doties pie miera un mosties vienā un tajā pašā laikā. Tādējādi normalizēsies tavi miega paradumi un tev būs vairāk enerģijas. Mēģini nepārgulēties – ja brīvdienā nogulēsi 12 stundu, vari sajust vēl lielāku pagurumu. Neaizmirsti pasnaust! Īss snaudiens 10 līdz 30 minūšu garumā pēcpusdienā var būt viss, kas tev vajadzīgs, lai iegūtu enerģiju pēcpusdienas cēlienam.

 

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.
atpazīt aplamības un patiesību par sirds veselību
Garšīgas svētku receptes cukura diabēta pacientiem
Katrs piektais Latvijas iedzīvotājs apzināti “cepinās” saulē karstākajā dienas laikā
Alkohols smadzenes sasniedz 30 sekunžu laikā. Kā tas ietekmē katru mūsu orgānu?
VIDEO. Liepājas pusē nofilmēts reti sastopams plēsējs, kas uzglūnējis stirnai
Andrejs Ēķis: Putins pēc savas būtības ir “gopņiks”
Par ūdeni rīdzinieki turpinās pārmaksāt
Baisā miega slimība, kas “ieslodzīja paša ķermenī: kā epidēmija uzliesmoja 1915.gadā un tad pēkšņi izzuda. Vai tiešām vairs neapdraud?
Profesors Ojārs Skudra: “Es nedomāju, ka Krievijas iebrukums Ukrainā aprobežosies ar pamieru. Domāju, ka Krievija gribēs rakstiskas saistības”
Lasīt citas ziņas

Sadarbības projekts
“Mēness aptieka” – labākā darbavieta Latvijā. Ko nozīmē šāda apbalvojuma iegūšana?
Mēness aptieka: 14% Latvijas iedzīvotāju šogad nesvinēs Jāņus
Mēness aptieka: Gandrīz pusei aptaujāto Latvijas iedzīvotāju dzēriens Nr.1 Jāņos būs alus
21% “Centrālajā laboratorijā” testēto ērču šogad konstatēta Laimas slimība
„Mēness aptieka”: uz mājām vai biroju aptiekas produktus tagad var piegādāt „Wolt”
Ar Paula Stradiņa klīniskās universitātes slimnīcas attīstības biedrības atbalstu Ukrainas iedzīvotāji Mēness aptiekās varēs iegādāties recepšu medikamentus 10 000 eiro apmērā
Lielākajai aptaujāto daļai nav pietiekamas informācijas par savu vecāku sirds veselību
Bērniem jāzina rīcība gadījumos, ja sagriezts pirksts vai jāizsauc neatliekamā medicīniskā palīdzība
Piecas lietas, ko, iespējams, nezināji par farmaceita profesiju
„Mēness aptiekas” farmaceitu un ratiņkērlinga komandas spēlē uzvar draudzība
„Mēness aptieka” saņem starptautisko Best Places To Work sertifikātu
Darbu sākusi „Centrālās laboratorijas” filiāle Olainē
Vingrošana un speciāli pielāgoti vingrojumi pretsāpju terapijai
Par katru labdarības akcijā „Pērkot tu ziedo!” iegādāto RFF produktu divdesmit centus ziedo bēgļiem
Labestības tablete ikvienam
Medus sastāvs un īpašības mūsdienīgā skatījumā
Kolagēns – veselām locītavām un ādai
Kādi mēdz būt iemesli matu izkrišanai
Trīs mutes higiēnas vaļi jeb mutes dobuma higiēnas minimums
„Mēness aptiekas” komanda Rimi Rīgas maratonā skries kopā ar Bērnu un jauniešu parasporta apvienības jauniešiem
Galveno nosacījumu komplekss ikdienas sportošanai, nekaitējot locītavām
jauninājumi ērtībai pamazām top par ierastu ikdienu aptiekā
Ja locītavas smeldz no pārslodzes
Piens, lakrica vai šokolāde. Ar ko varētu konfliktēt tavas zāles
Mēness aptieka: Visbiežāk iedzīvotājiem ārsta palīdzība nepieciešama sadzīves un sporta traumu dēļ
Labestības tablete ikvienam
Vai uzturs apgādā ar visu, kas tavam organismam vajadzīgs?
Sāp mugura. Tableti, ortozi, masāžu vai tomēr pie ārsta
Atzīmējot Latvijas olimpiskā un paralimpiskā sporta sasniegumus
Kāpēc D vitamīns ir visbiežāk apspriesto uztura bagātinātāju topā
Pirmsjāņu padomi līgotājiem jeb lai Jāņi bez paģirām! 15
Jana Kļava: Mācāmies nodrošināt pacientu vienlīdzību arī Latvijā
Nesteidz sauļoties: pret ādas vēža draudiem izturamies vieglprātīgi
“Itālijā vīns par diviem eiro, mēs varam tikai sapņot!”: Danusēvičs atklāj, kā veselības ministrija cenšas izskaust dzeršanu Latvijā
Valciņa: Katrs nepiešķirts eiro medikamentiem nozīmē kāda cilvēka nāvi – tik vienkārši!
Kad ir jāsāk pieskatīt savu sirdi?
Par dokumentu viltošanu un citiem pārkāpumiem aizturētas piecas VID amatpersonas
Latvijā gaidāms ekstremāli stiprs karstums! Kā sevi pasargāt?
Andrejs Ēķis: Putins pēc savas būtības ir “gopņiks”
Laiks celt algas! Nekur Baltijā nav tik izdevīgi nodarbināt par minimālo algu kā Latvijā
FOTO. Siguldā turpinās piecus gadus vecās meitenes meklēšana
Par ūdeni rīdzinieki turpinās pārmaksāt
Dzērājšoferiem rosina atņemt auto. Vai tas atturēs no sēšanās pie stūres reibumā?
“Bloomberg”: Krievija nonākusi tehniskā defolta stāvoklī
VIDEO. Aleksandrs Lukašenko pie sevis ciemos uzaicinājis gubernatorus: viesi spiesti vakariņot pie galda, uz kura atrodas… suns
Darbu plānošana pēc Austrumu horoskopa no 21. līdz 26.jūnijam
Emīls, Egita un Monvīds – šīs dienas gaviļnieki. Kā vārds ietekmē tavu dzīvi?
Megana Mārkla pēc viesošanās Londonā gaužām neapmierināta ar 96 gadus vecās karalienes Elizabetes II “uzvedību”
VIDEO, FOTO. “Tu esi mans varonis!”: Holivudas aktieris Bens Stillers devies uz Ukrainu, lai satiktu tur Zelenski
Mūsējie uzvar īpašā auto rallijā Dānijā
Tukuma pusē teju par 40% varētu pieaugt siltumenerģijas apgādes pakalpojumu tarifs
“Mēness aptieka” – labākā darbavieta Latvijā. Ko nozīmē šāda apbalvojuma iegūšana?
13:37
Karstuma dēļ svētdien Rīgā pie Dienvidu tilta deformējusies tramvaja sliede
13:37
No 1.jūlija apturēs Covid-19 uzziņu tālruņa 8989 darbību
13:28