Aivars Freimanis nāk klajā ar ideju: Ja visi brauktu ar motocikliem, nebūtu sastrēgumu 0
Līdz ar siltā laika iestāšanos sākas arī motociklu sezona. Statistika rāda, ka motociklu skaits aug straujāk nekā automašīnu skaits. Par to, kā šādu statistiku varētu skaidrot, TV24 raidījumā “Uz līnijas” skaidro Aivars Freimanis, bijušais Latvijas Motoklubu asociācijas prezidents, motociklists.
“Ja tie visi cilvēki, kas brauc ar mašīnu, brauktu ar motocikliem, tad faktiski neviens nekur nekavētu. Nebūtu sastrēgumu ielās, un visa satiksme notiktu raiti. Tas ir viens no iemesliem, kāpēc motocikli, iespējams, kļūst vairāk un vairāk,” pauž Freimanis.
Tomēr galvenā esot brīvības sajūta, kad cilvēks uzkāpj uz motocikla. Viņš stāsta, ka pašam šī sajūta traucē, jo vairs negribas strādāt un braukt tur, kur būtu jābrauc, bet gribas braukt tur, kur pats grib. Kopumā viņš apstiprina, ka motociklu kustība paliek arvien populārāka.
Viņaprāt, arī kādreiz cilvēki ir gribējuši justies brīvi, bet šī brīža motociklu uzplaukumu skaidro ar dažādiem iemesliem. Viņš stāsta, ka ir cilvēki, kas ir pamēģinājuši izbraukt ar motociklu un sapratuši, ka arī vēlas iegādāties. Citam par iemeslu ir dzīves stabilā situācija, bet citam tas, ka finanses to atļauj. Vēl tas var būt mūža sapnis.
Viņš uzsver, ka ļoti svarīgs ir satiksmes aspekts. “Tās mašīnas – tur pa vienam vadītājam brauc, bet kāpēc aizņem tik lielu vietu uz ielas viens cilvēks. Tur ir kādi divi metri platumā un kaut kādi trīs metri garumā – nu, priekškam, ja var smuki uz motocikla uzsēsties virsū un izbraukt visu ļoti ātri un raiti,” izsakās motociklists.
Piektdienu pēcpusdienas sastrēgumi joprojām ir viens no sezonas satiksmes fenomeniem. Kad daudzi autobraucēji vienlaicīgi mēģina pamest Rīgu, uz ceļiem pieaug nervozitāte, neiecietība un kļūdas. Šādos brīžos īpaši svarīgi ir saglabāt mieru, ievērot distanci un būt iecietīgam pret pārējiem ceļu satiksmes dalībniekiem.
Drošas braukšanas eksperts atgādina, ka katram satiksmes dalībniekam ir savas vajadzības un tiesības. “Skatieties spoguļos, skatieties divreiz pirms manevra, pievērsiet uzmanību gājēju pārejām un atcerieties – redzamība ne vienmēr ir vienāda visiem satiksmes dalībniekiem. Mazāk steigas un vairāk sapratnes – tas ir ceļš uz drošāku satiksmi. Katrs no mums to var veicināt ar savu piemēru – pacietību, atbildību un cieņu pret citiem satiksmes dalībniekiem. Uz ceļa mēs neesam pretinieki, bet gan sabiedrotie,” uzsver “Drošas braukšanas skolas” vadītājs Jānis Vanks.
Lai gan pavasarī un vasarā laikapstākļi ir šķietami labāki, tas var būt mānīgi, jo apgrūtināta redzamība nereti ir būtisks riska faktors – spilgtā saules gaismā, kā arī rītos un vakaros, bieži vien ir sarežģītāk pamanīt gājējus vai velosipēdistus, nemaz nerunājot par motociklistiem, kuri, siltajai sezonai sākoties, uz ceļiem mēdz kārtīgi ieskrieties vai pārdroši pārvietoties starp auto rindām. Tāpēc ieteicams veltīt ceļam īpašu uzmanību, izvēlēties atbilstošu ātrumu un distanci, savukārt mazāk pieredzējušiem braucējiem – ja iespējams, tad sezonas pirmajos braucienos izvairīties no pārāk noslogotiem ceļiem, lai pakāpeniski pierastu pie satiksmes.