Foto: SHUTTERSTOCK

Ar kefīru būsi paēdis 3

Autors: Aiva Kalve, “Praktiskais Latvietis”, AS “Latvijas Mediji”

Reklāma
Reklāma
TV24
“Gribēšu redzēt, kas no viņa paliks pāri!” jeb ko putinisti cenšas “iebarot” Jānim Slaidiņam? 73
“Zemenes maksā labu naudu…” Sieviete piedzīvojusi vilšanos un mudina būt acīgiem, iegādājoties zemenes no ielu tirgotājiem
Viedoklis
Armands Puče: Kamēr premjere Līgo vakarā stāstīja, kā tumsa saplūst ar gaismu, patiesībā būtu vajadzīga vispārēja iespringšana 139
Lasīt citas ziņas

Pārfrāzējot viedo teicienu – ja nekā mājās nav, tad atveriet ledusskapi un paņemiet… kefīra pudeli. Izsalkumu var remdēt, arī izdzerot glāzi šā skābpiena produkta. Taču ir neskaitāmas iespējas kefīru izmantot kā ēdienu bāzi.

Jau izsenis kefīrs bija zināms Kaukāza kalnu tautām, to gatavoja, saraudzējot pienu ar īpašu ieraugu – kefīra sēnītēm. Bet Eiropā līdz Pirmajam pasaules karam kefīra patērēšana joprojām palika aptieķ­nieku rekomendāciju līmenī.

CITI ŠOBRĪD LASA

Kefīra nosaukums cēlies no turku valodas un nozīmē “bauda”. Tam ir pienskāba smarža, patīkami atsvaidzinoša, nedaudz asa, arī pienskāba garša, balta vai mazliet iedzeltena krāsa, viendabīga krējuma konsistence. Visas šīs īpašības produktu padara universālu – gan pamatēdienos izmantojamu, gan kā desertu sastāvdaļu.

Padomi

• Vēlams ēdienreižu starplaikos izdzert glāzi kefīra.

• Maltīšu laikā to labi savienot ar zirņiem, pupām, lēcām, graudu un pārslu biezputru.

• Kefīrs labi sader ar dārzeņiem. Pākšaugi, graudaugi un dārzeņi ir bagāti ar balastvielām, bet kefīrs – ar pienskābes baktērijām, un kombinācijā šie produkti lieliski papildina cits citu un sekmē efektīvu organisma attīrīšanos.

• Kefīrs stimulē imūnsistēmu – pateicoties peptīdiem, kas rodas fermentācijas un gremošanas procesā.

• Kefīrs ir dabīgs antioksidants, tas uzlabo gremošanas trakta darbību. Lietojot kefīru, palielinās labo baktēriju daudzums zarnu traktā.

Par smūtijiem

• Kefīra smūtiju var lietot jebkurā ēdienreizē, bet saldos smūtijus neiesaka dzert vakarā. Ar šo dzērienu var aizstāt ēdienreizi.

• Kefīru aizstājot ar paniņām, dzēriens ir vēl diētiskāks un vieglāks. Ja kefīrs šķiet par skābu, tā vietā ņem jogurtu, piemēram, lakto.

• Smūtijs kļūst vērtīgāks, ja pievieno dažādas sēkliņas vai izmērcētus riekstus. Nevajag daudz – pietiek ar tējkaroti sēkliņu un pāris riekstiem uz glāzi. Ja vēlas barojošāku smūtiju, var pievienot pāris ēdamkarošu pilngraudu auzu pārslu.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.