“Nav pieņemams šādi pārpumpēt naudu no mātes uz meitas uzņēmumu!” uzskata Anrijs Matīss.
“Nav pieņemams šādi pārpumpēt naudu no mātes uz meitas uzņēmumu!” uzskata Anrijs Matīss.
Foto LETA/Zane Bitere

Brandavs pārdzīvo Matīsu 0

Rīgas pasažieru pārvadātāja “Rīgas satiksmes” (“RS”) pagaidu valdes vadītājs Anrijs Matīss šodien astoņos no rīta iesniedza atlūgumu un uz darbu vairs negāja.

Reklāma
Reklāma
TV24
Šoreiz “šefs” ir pielaidis kolosālu kļūdu. Vai Krievijas elite patiesībā gaida Putina nāvi? 41
RAKSTA REDAKTORS
“Šorīt viņi tur stāvēja vairāk nekā pusstundu, diskusijas bija skaļos toņos” – jautājam instruktoram, kuram no šoferiem šādā situācijā ir priekšroka 3
Veselam
8 veidi, kā bērnu izaudzināt par potenciālo psihoterapeita pacientu 18
Lasīt citas ziņas

Savukārt, viņa no amata atstādinātais “Rīgas Satiksmes” darbinieks Aleksandrs Brandavs, kurš gādāja par naudas pārpumpēšanu uz “RS” meitas uzņēmumu (51%) SIA “Rīgas karte”, un kuru Matīss atstādināja, nu var atgriezties darbā.

Jāatgādina, ka viņš vienlaikus ir gan “RS” darbinieks, gan “Rīgas karte” valdes loceklis.
CITI ŠOBRĪD LASA

“Pirms pāris nedēļām uzteicu viņam darbu “Rīgas satiksmē”, atceļot amatu savienošanas atļauju. Bet kopš tā brīža Brandava kungs ir saslimis un man neizdevās šo procesu novadīt līdz galam. Tagad, pieļauju, viņš atgriezīsies un turpinās,” ekspresintervijā “LA” atzīst Anrijs Matīss.

Pērn “Rīgas kartei” samaksāti 15 miljoni eiro par e-talonu sistēmu. “Norēķinu sistēma ir novecojusi, un tāda darbojas tikai dažās valstīs pasaulē. Tā neatbalsta bezkontakta maksājumu kartes.

Ārzemnieks, atlidojis Rīgas lidostā, sabiedriskajā transportā ar bankas karti nevar norēķināties. Viņam jāmeklē, kur nopirkt e-talonu!

Arī skolēniem un studentiem ISIC bankas kartes varētu kalpot kā uzskaites rīks. Autotransporta direkcija strādā pie eID – pie bezkontakta identifikācijas kartes, kas noderētu valsts kompensēto braucienu uzskaitei, taču šī e-talona sistēma to neatbalsta. Līgums par e-talona sistēmas uzturēšanu beidzas pēc gada un 10 mēnešiem, tāpēc šobrīd jāsāk strādāt pie jaunas sistēmas izveides, lai tā sāktu darboties no 2021. gada 1. janvāra,” norāda Anrijs Matīss.

Valdis Bergs no “Mobilly TX” piedāvājis “Rīgas satiksmei” norēķinus par biļetēm ar tālruni, bet atbildi nav saņēmis. Tas gan nav bijis Matīsa laikā.

“Mans viedoklis bija, ka norēķinu sistēmai jābūt atvērtai, atklātai, lai autobusā un trolejbusā, tāpat kā jebkurā veikalā, varētu norēķināties ar bezkontaktu karti. Tai skaitā arī ar mobilajiem maksājumiem – pasažieru vilcienā var norēķināties ar “Mobilly”, bet Rīgas sabiedriskajā transportā – nevar. Tas pats attiecas uz maksu par autostāvvietu – “Rīdzinieku kartes” īpašnieki ar 20% atlaidi var norēķināties tikai ar “Rīgas satiksmes” lietotni. Tas ir jārisina,” uzskata nu jau bijušais “RS” vadītājs.

Reklāma
Reklāma

“Jāsāk veidot jauna sistēma, bet nekavējoties jāmazina atsevišķas izmaksu pozīcijas, kuras komersantam n-tās reizes ir atmaksājušās. Piemēram, vienam terminālim skolas ēdnīcā nomas maksa, ko “RS” par katru maksā “Rīgas kartei”, ir 60 eiro mēnesī jeb 720 eiro gadā, lai gan šādas iekārtas cena ir ap 400 eiro. Neadekvāti.

To arī valdē norādījām “Rīgas kartes” pārstāvim – kāpēc tik daudz jāturpina maksāt par iekārtām, kuras sevi jau atmaksājušas? Galu galā – šis līgums nav ekskluzīvs. Ja “Rīgas karte” nepiekāpsies, jebkura banka var uzstādīt norēķinu termināļus autobusā vai tramvajā, lai ikviens varētu norēķināties ar kredītkarti.

Tās ir lietas, ko var izdarīt, negaidīt līguma termiņa beigas. Valdē šie priekšlikumi bija uz galda, bet bija pretestība šos jautājumus risināt. “Rīgas satiksme” strādāja ar zaudējumiem, bet meitas uzņēmums “Rīgas karte”– ar četru miljonu peļņu.” atklāj Anrijs Matīss.

Pilns intervijas teksts trešdienas laikrakstā “Latvijas avīze”.