Tiks izbūvētas vietas vismaz 250 automašīnām – Centrāltirgū gaidāmas grandiozas pārmaiņas 5
Centrāltirgum drīzumā 100 – jau 2030. gadā. Skaidrs, ka, laikam ejot, novecojusi gan infrastruktūra, gan mainījušies pircēju paradumi. Tas ir novedis pie tā, ka Centrāltirgus vadība sapratusi – nepieciešama jauna vīzija, jauna ceļa karte, kā tirgum tālāk attīstīties.
Ojārs Valkers, AS “Rīgas nami” valdes priekšsēdētājs, TV24 raidījumā “Uz līnijas” norāda, ka, skatoties uz citu Eiropas valstu piemēriem, redzams, ka tur tirgi jau ilgāku laiku ir kā multifunkcionāli centri, kuros apvienojas pārtikas tirdzniecība, ēdināšana, kultūra, māksla un citas funkcijas.
Centrāltirgus ir lielākais segtais tirgus Eiropā. “Un ko mēs redzam? Šobrīd pārtikas tirdzniecībai nav nepieciešami visi pieci paviljoni. Teritorijas platība ir gandrīz 10 hektāri, bet paviljonu platība – 30 000 kvadrātmetru. Tas ir milzīgs apjoms,” norāda Valkers.
Jaunā koncepcija izvirza skaidru vīziju, ka tuvāko piecu gadu laikā nāksies visu atjaunot. Tirgum jākļūst zaļākam, par vietu, kas pulcē apmeklētājus, tūristus un pilsētniekus arī pēc tirgus darba laika beigām. Tam jākļūst par dzīvīgu vietu, uzsver Valkers, piebilstot, ka tuvējās ielas tiks pārveidotas par gājēju ielām.
“Šogad jau pabeidzām Sakņu paviljona jumta konstrukcijas atjaunošanas darbus. Nākamais rindā ir Piena paviljons, kur apmēram augustā sāksies tādas pašas pārvērtības. Tāpat plānots izbūvēt modernu multiklimata risinājumu, kas nodrošinās paviljonam energoefektīvu apkuri un dzesēšanu ar ES fondu finansējumu,” par plāniem stāsta valdes priekšsēdētājs.
Svarīgi, ka jau šogad Centrāltirgus sāks un pavasarī turpinās darbus pie rūpniecības preču tirgus esošās autostāvvietas. Tur tiks izbūvētas vietas vismaz 250 automašīnām, lai tirgus sasniedzamība apmeklētājiem būtu ērta.
Benjamiņa laukums šobrīd ir neizmantots, bet plānos tur paredzētas aktivitātes ar tirdzniecību un sportu. Nākotnē tas kļūs par multimodālu mezglu, kas savienos pilsētu ar Centrāltirgu, tāda ir vīzija.