Ilustratīvs attēls
Ilustratīvs attēls
AI ģenerēts

Ģimene nejauši atklāj, ka gadu desmitiem viņu viesistabā uz klavierēm stāv teju miljonu vērta figūriņa 0

Kāda ģimene Francijā nejauši atklājusi, ka gadu desmitiem viņu viesistabā uz klavierēm stāv teju miljonu vērta franču tēlnieka Ogista Rodēna radīta skulptūra, vēsta CNN.

Reklāma
Reklāma
Jau pirmajās sekundēs? Šīs 11 lietas vīrieši pamana sievietēs ātrāk, nekā tu domā
“Šodien Rīgas 1. slimnīcā man divas krievietes krieviski uzbrēca. Kad tas beigsies?” pacients neapmierināts 101
Kokteilis
Sabiedrība to nedrīkstēja uzzināt? Publicēti slepeni dokumenti, par kuriem princis Viljams ļoti satraucas
Lasīt citas ziņas

Pagājušā gada nogalē mājas īpašnieks vērsās pie kāda eksperta, lai tas novērtē nelielu marmora skulptūru.

Figūra, kas ilgus gadus rotājusi viesistabu,  kalpoja kā dekoratīvs elements un mantota no paaudzes paaudzē.
CITI ŠOBRĪD LASA

Ekspertam jau pirmajā mirklī radās aizdomas, ka šī nav vienkārša kopija. Skulptūra tika nosūtīta ekspertīzei uz Rodēna komiteju – autoritatīvu organizāciju, kas specializējas franču tēlnieka Ogista Rodēna darbu autentifikācijā. Komiteja apstiprināja, ka skulptūra ir Rodēna roku darināta.

“Es uzreiz sapratu, ka tā ir īsta Rodēna skulptūra. Man nebija ne mazāko šaubu,” paziņojumā presei norādījis komitejas līdzpriekšsēdētājs.

Medijs vēsta, ka skulptūra ar nosaukumu “La Douleur” ir viena no sievietes figūras versijām, kas bija paredzēta lielformāta kompozīcijai “Elles vārti”, pie kuras Rodēns strādāja vairākus gadu desmitus,  bet tā arī to nepabeidza.

Lai arī skulptūra ir tikai 30 cm augsta, tā izceļas ar virtuozu izpildījumu un smalku marmora apstrādi, kas raksturīga meistara vēlīnajam radošajam perioda,  kad viņš arvien vairāk pievērsās mazformāta darbiem.

Izsoļu nams “Rouillac” novērtēja skulptūru robežās no 578 000 līdz 810 000 ASV dolāru, taču izsolē tā tika pārdota par krietni lielāku summu – gandrīz vienu miljonu dolāru.

Skulptūru iegādājās kāds anonīms kolekcionārs.

Saskaņā ar Rodēna komitejas datiem, šī skulptūra pēdējo reizi pārdota izsolē 1906. gadā, pēc tam tās liktenis ilgi  nebija zināms – līdz brīdim, kad ģimene Francijā, neziņā par tās vērtību, vērsās pie ekspertiem.

Rodēna marmora darbi privātās kolekcijās ir ārkārtīgi reti sastopami – lielākā daļa viņa tēlniecības šedevru atrodas Rodēna muzejā Parīzē vai lielākajos muzejos visā pasaulē.

Tiek uzskatīts, ka šai konkrētajai skulptūrai piemīt īpaša maģija – it kā tā būtu klusi pārdzīvojusi gadsimtu, lai šodien atkal piesaistītu pasaules uzmanību.

Ģimene, kas šo dārgumu atklāja, vēlējusies saglabāt anonimitāti. Tikmēr izsoļu nams norādīja, ka ir patīkami pārsteigts un gandarīts, atklājot šīs ģimenes relikvijas īsto nozīmi un vērtību.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.