Lai ieziemotu auto nav vajadzīgs kredīts – uzziniet vienkāršus un efektīvus paņēmienus, kā to izdarīt pavisam ekonomiski! 0

Cilvēkiem ir dažādi paradumi un vēlmes itin visās dzīves jomās, tostarp arī saistībā ar auto pielietojumu, apkopi un uzturēšanu. Daļa automašīnu īpašnieku izvēlas ieziemot savus spēkratus, jo:
* klasiskos jeb t.s. retro auto neizmanto ziemas braukšanai;
* kabriolets nav paredzēts ziemai;
* grib pasaudzēt sava auto detaļas no sālītajām ielām vai citi iemesli, kādēļ ziemas periodā priekšroku dod sabiedriskajam transportam.
Un ir otra daļa cilvēku, kuri arī ziemā izmanto auto, bet nav to aprīkojuši ar vissezonas riepām, tādēļ vasaras riepas laikā līdz 1. decembrim ir OBLIGĀTI jānomaina uz ziemas riepām, bet noņemtais komplekts – jāieziemo. Kredits7.lv piedāvā iepazīties ar noderīgiem ieteikumiem, kā pareizi ieziemot automašīnu un vasaras riepas – iepazīstieties ar tiem raksta turpinājumā!

Reklāma
Reklāma
Cilvēkstāsts
“Man draudēja publiski, ka mani izkropļos” – saimniecības “Jaunapšenieki” saimniece Agnese par nievām un ļaunumu, ar ko sastopas ikdienā 58
“Ko var iemācīt šādi ģērbušās lektores?” Dzejniece un lektore publiski šausminās un ņirgājas par pasniedzēju apģērbu 531
Ēdam katru dienu! Kuros pārtikas produktos ir visvairāk plastmasas? 32
Lasīt citas ziņas

Lai auto “galošiņas” kalpotu, kā nākas
Lai automašīnas riepas uzglabātos pēc iespējas labāk un kalpotu ilgāk, jāievēro trīs noteikumi – uzglabāšanas telpai jābūt:
* sausai;
* tumšai;
* ar vāju gaisa cirkulāciju.
Turklāt noteikti jāraugās, lai riepu gumijas daļa nenonāktu saskarē ar eļļu, benzīnu, taukiem un šķīdinātājiem, jo tie bojā gumiju – tā sairst, saplaisā un riepas var būt nelietojamas jau uzreiz pēc ziemas sezonas.
Pareizs stāvoklis, kādā uzglabāt riepas, kas atrodas uz diskiem, ir guleniski vienu uz otras vai kaut kur pakārtas, piemēram, uz stingrām naglām pie sienas, bet, gadījumā, ja tās tiek noņemtas no diskiem, tad stāvus.

Telpas nosacījumi auto glabāšanai
Tad, ja Jūsu plānos ietilpst ne tikai riepu, bet visa auto ieziemošana, ir svarīgi atcerēties – ja riepu uzglabāšanas telpai jābūt ar mazu ventilāciju, tad auto uzglabāšanai paredzētajai telpai jābūt ar ļoti labu ventilāciju, aptuveni +15 grādus siltai un sausai. Turklāt jāpārliecinās par to, lai telpā netiktu grauzēji, citādi var gadīties palikt bez dažiem vadiem.

CITI ŠOBRĪD LASA
Foto: Stocksnap.io

Maza palīdzība no servisa
Pats pirmais, ar ko jāsāk, – jānomaina motora eļļa un filtri, lai nākamā sezona nesāktos ar nepatīkamu pārsteigumu. Gadījumā, ja ir pagājis labs laiks kopš pēdējās dzesēšanas šķidruma maiņas, servisā pie reizes ieteicams noliet veco šķidrumu, izskalot dzesēšanas sistēmu un uzpildīt ar jaunu šķidrumu, lejot antifrīzu un destilētu ūdeni vienādās daļās. Kādēļ ir ļoti svarīgi, lai ūdens būtu destilēts? Tādēļ, ka Latvijas krāna ūdenī ir daudz dažādu minerālvielu, kas var radīt elektrolīzi, kas, savukārt, bojā dzesēšanas sistēmas metāla elementus.

Vienkāršas lietas, ko izdarīt garāžā
Pēc tam, kad servisa ķēpīgie darbi ir beigušies, var doties uz automazgātavu un sapucēt savu spēkratu no ārpuses, pēc tam doties uz garāžu un izpucēt mašīnas salonu. Jāatceras arī par auto ievaskošanu un nopulēšanu, lai garāžas putekļi un kāds nejaušs mitruma piliens nesaskādētu spēkrata krāsu.
Tad, kad auto ir izpucēts no visām pusēm, ieziemošanas darbus var turpināt, izņemot uzlādētu akumulatoru – ziemas periodā tas jāglabā istabas temperatūrā, lai nenāktos nākamo braukšanas sezonu atsākt ar jauna akumulatora iegādi.

Burvju līdzeklis WD 40
Vēl viena vērtīga ideja ir apstrādāt visus kontaktus ar maģisko līdzekli WD 40 (tas primāri tika izgudrots NASA kosmosa kuģu vajadzībām, lai uzlabotu nesējraķešu slīdi, tomēr tādam mērķim tā arī nekad netika izmantots) – tas pasargās kontaktu vietas no mitruma iekļūšanas, kas varētu radīt īssavienojumu. Ja nu tomēr izvēle krīt par labu akumulatora atstāšanai mašīnā, tad ir ieteicams ar WD 40 apstrādāt arī akumulatora klemmes, bet ir viens noteikums – tām obligāti jābūt piestiprinātām akumulatoram.

Foto: Stocksnap.io

Auto ieteicams turēt augstāk par zemi
Ja ir iespējams, būtu vēlams auto turēt uz pacēlāja – šādā veidā amortizatori var “atpūsties” un riepas saglabās pareizu formu. Gadījumā, ja pacēlājs nav pieejams, auto var nolikt uz bluķīšiem vai ķieģeļiem, bet jāraugās, lai riepas atrodas kaut dažus milimetrus no zemes. Ja tas nav iespējams, vislabāk riepas noskrūvēt un uzglabāt, kā minēts raksta sākumā.
Pašās beigās vēlams atstāt pavērtas durvis, motora pārsegu un bagāžnieku, lai blīvgumijām būtu brīdis “atpūtai”, bet tad jāraugās, lai auto uzglabāšanas telpa nebūtu pilnīgs “tuksnesis” – pārlieku sausa gaisa dēļ gumijas var sakalst. Ja gumijas neuztrauc, tad jāparūpējas par logu šķirbiņām, lai auto salonā būtu ventilācija.

Reklāma
Reklāma

2 knifiņi perfektam finišam
Tad, kad auto ir sagatavots ziemas guļai, atliek paturēt prātā vēl divus sīkumus:
1. mašīnu reizi divās nedēļās ir kārtīgi jāizrūcina un vēlams “izmest kādu līkumu”, lai ritošā daļa neiestāvētos un neierūsētu;
2. vēlams, lai auto bāka būtu pilna, lai nerastos bīstamie degvielas tvaiki, turklāt nevar zināt, kādas degvielas cenas sagaida nākamajā sezonā.
Gadījumā, ja auto pirms ieziemošanas pēkšņi kaut kas salūzis, kas noteikti jāsaremontē, bet nav pieejami brīvi līdzekļi, parocīgs risinājums var būt īstermiņa vai ilgtermiņa kredīts, kas pieejams arī pie aizdevēja Kredits7.lv. Sīkāku informāciju par aizdevuma noteikumiem, pieejamo apmēru un atmaksas termiņu meklējiet Kredits7.lv mājaslapā!

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.