Foto – Shutterstock

Interese no partneriem 17

Par topošo Eiropas platuma (1435 mm) sliežu ceļa projektu papildus Francijas, Vācijas un Ķīnas uzņēmumiem pavisam nesen Latvijā izrādījuši Lielbritānijas uzņēmēji. Viņi Satiksmes ministrijā interesējās ne tikai par projekta tehnisko pusi, bet arī par projekta vadību, juridisko nodrošinājumu, sniedzot ieguldījumu visos projekta posmos.

Reklāma
Reklāma
FOTO. Apskati, kāda automašīna bija pati populārākā tavā dzimšanas gadā! 42
VIDEO. “Gudrīši!” Aivars Lembergs ar vienkāršu piemēru nodemonstrē, kā sankcijas ietekmējušas Krieviju
“AstraZeneca” paziņo, ka tā ir sākusi savas Covid-19 vakcīnas izņemšanu no apgrozības visā pasaulē
Lasīt citas ziņas

Rīgā bija pārstāvēti gan lieli menedžmenta, gan piegāžu organizētāji, ražotāji, kā arī uzņēmumi, kas palīdz piesaistīt finansējumu lieliem projektiem gan no privātā, gan publiskā sektora, piemēram, pārstāvji no viena no pasaulē lielākā tērauda ražotājuzņēmuma “Tata Steel Rail”, projektēšanas uzņēmuma “Atkins”, auditoruzņēmuma “Ernst & Young”, inženierkompānijas “AecomLtd.”, kas veica “Rail Baltica” projekta priekšizpēti un ir Baltijas valstu kopuzņēmuma galvenais partneris attiecībā uz finansējuma pieteikumu Eiropā, juridiskā uzņēmuma “Hogan Lovells” un citi uzņēmumi.

Arī Francijas transporta gigantam “Alstom” ir nopietna interese par “Rail Baltica”. “Alstom” Centrālās un Austrumeiropas direktore Valērija Šardona vēlētos “Rail Baltica” projekta ietvaros piedāvāt arī jaunos ātrgaitas vilcienus “Pendolino”. Divdesmit “Pendolino” ātrgaitas vilcieni kopš 2014. gada nogales mēro ceļu jaunajā ātrgaitas vilcienu maršrutā, kas savieno Varšavu ar piecām lielākajām Polijas pilsētām – Gdaņsku, Katovici, Vroclavu, Krakovu un Poznaņu. Nepilnu 300 km attālumu no Varšavas līdz Krakovai vilciens pieveic divarpus stundās, dažbrīd sasniedzot ātrumu 210 km/h.

CITI ŠOBRĪD LASA

Projekts Polijas dzelzceļa uzņēmumam “PKP Intercity” maksāja 665 miljonus eiro. “Alstom” piegādāja 20 ātrgaitas vilcienus “Pendolino”, kas kopumā izmaksāja 400 miljonus eiro jeb 20 miljonus par vienu vilcienu, kā arī uzbūvēja jaunu vilcienu depo, darījumā iekļaujot 17 gadus ilgu vilcienu uzturēšanas periodu.

Lai gan Latvijā ir speciālisti un kompānijas, kas var “nosegt” atsevišķus liela mēroga projekta segmentus, tomēr jāņem vērā, ka pārskatāmā pagātnē Latvijā un citās Baltijas valstīs tik liela mēroga projekti nav bijuši.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.