
Restorānu psiholoģiskie triki: vai tiešām tu izvēlies pats? 0
Vai esi kādreiz aizdomājies, cik lielā mērā restorāns ietekmē tavas izvēles? TikTok lietotāja Basia, pazīstama kā @everupmarketing, savā video apgalvo, ka daudz kas restorānā ir iepriekš pārdomāts, lai tu justos tā, it kā tu pats pieņemtu lēmumus – patiesībā tiekot nemanāmi manipulēts, ziņo portāls New York Post.
“No brīža, kad tu ieej restorānā, tevi virza, ietekmē un mudina izdarīt konkrētas izvēles,” saka Basia. Viņa atklāj vairākas taktikas, kuras restorāni izmanto, lai panāktu sev vēlamo rezultātu.
Piemēram, ēdienkartē bieži ir viens ļoti dārgs ēdiens – tas nav tur, lai tu to izvēlētos, bet gan lai pārējie piedāvājumi šķistu pieejamāki. Tāpat dzeramnaudas trauks pie kases var būt jau iepriekš piepildīts ar naudām, lai radītu iespaidu, ka dot dzeramnaudu ir norma.
Vēl viens triks – ar roku rakstīts “dienas piedāvājums”. Lai arī šis ēdiens var būt bijis piedāvājumā vairākas nedēļas, uzraksts liek domāt, ka tas ir īpašs, svaigs un ierobežotā daudzumā.
Kad viesmīlis jautā, vai vēlies gāzētu vai negāzētu ūdeni, daudzi nepamana, ka netiek pieminēts vienkāršais krāna ūdens, kas ir bez maksas.
Cenas bez valūtas simboliem arī nav nejaušība – skaitlis “24” neizskatās tik “dārgs” kā “24 eiro”, un tā cilvēki retāk izjūt izdevumu apjomu.
Pat fona mūzika tiek izvēlēta apzināti – lēnāka mūzika veicina ilgāku uzturēšanos un lielākus tēriņus, bet ātrāka palīdz palielināt klientu maiņu, kad restorāns ir pilns.
Basia norāda, ka šie paņēmieni ir rūpīgi pārdomāti psiholoģiskās ietekmes rīki. “Kad tev šķiet, ka tā ir tava izvēle, tu to neapšaubi,” viņa pauž.
Tātad nākamreiz, kad sēdēsi restorānā ar ēdienkarti rokās, pajautā sev – vai tiešām šī ir mana izvēle, vai arī kāds to man jau iepriekš ierosināja?