“Tirgus izpēte liecina, ka mums pirmajiem pasaulē ir izdevies radīt unikālu dabiskās dermokosmētikas produktu, kāda vēl nav neviena kosmētikas ražotāja piedāvājumā,” ir gandarīta uzņēmuma “Labrains” līdzīpašniece un kosmētikas zīmola radītāja Līga Brūniņa.
“Tirgus izpēte liecina, ka mums pirmajiem pasaulē ir izdevies radīt unikālu dabiskās dermokosmētikas produktu, kāda vēl nav neviena kosmētikas ražotāja piedāvājumā,” ir gandarīta uzņēmuma “Labrains” līdzīpašniece un kosmētikas zīmola radītāja Līga Brūniņa.
Foto: Timurs Subhankulovs

Latviete, pati saskaroties ar ādas problēmām, rada uzņēmumu, kas ražo kosmētiku ādas veselībai un skaistumam 5

Kristīne Stepiņa, “Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”

Reklāma
Reklāma
VIDEO. Kāpēc gurķus tin plēvē? Atbilde tevi pārsteigs
NATO admirālis atklāj, vai ir pazīmes, ka Krievija tuvākajā laikā plāno iebrukt kādā no NATO valstīm
Veselam
8 veidi, kā bērnu izaudzināt par potenciālo psihoterapeita pacientu 13
Lasīt citas ziņas

Dabiskās dermokosmētikas uzņēmums “Lab­rains” ražo veselībai drošu, videi draudzīgu, bezalergēnu kosmētiku, kas izstrādāta saskaņā ar jaunākajiem zinātniskajiem pētījumiem. “Skaistums ir zinātne. Un zinātne ir skaistums,” saka SIA “Labrains” līdz­īpašniece un kosmētikas zīmola radītāja Līga Brūniņa.

Šobrīd pasaulē ir vērojams dabiskās kosmētikas popularitātes bums, taču ražotāju piedāvājumā jo­projām trūkst produktu cilvēkiem ar problemātisku sejas ādu, pēc kā ir ļoti liels pieprasījums. Ideja par dabiskās dermokosmētikas ražošanu L. Brūniņai radusies pēc bērna piedzimšanas, kad viņa pati saskārusies ar smagu rozāciju – plaši sastopamu hronisku ādas slimību.

CITI ŠOBRĪD LASA

Tā kā neviens kosmētikas līdzeklis viņai nav bijis piemērots, viņa izstrādājusi jaunu dabiskās dermokosmētikas krēmu, kas vienlaikus efektīvi mazina gan rozācijas, gan sejas ādas novecošanās izpausmes. Uzņēmumu “Lab­rains” L. Brūniņa kopā ar savu biznesa partneri Elīnu Konstantinovu izveidoja 2018. gadā.

Iepriekšējas pieredzes kosmētikas ražošanā viņām abām nav bijis – agrākā darba pieredze saistīta ar vides attīstības un ilgtspējas projektiem. Uzņēmuma birojs un neliela ražotne ir izvietota skaistā koka namā Maskavas ielā, kuru projektējis arhitekts Jānis Frīdrihs Baumanis.

Savulaik tur bijusi aldara Andreja Grīnupa dzīves vieta un alus brūzis, bet padomju laikos dažādas valsts iestādes. 1880. gadā būvētais vēsturiskais nams, kuru viņas iegādājušās 2012. gadā, bijis ļoti sliktā stāvoklī, taču tas ticis gaumīgi rekonstruēts, ieguldot visnotaļ prāvus līdzekļus.

Vēlāk atklājies, ka šajā mājā bijusi pirmā psoriāzes pacientu biedrība Baltijā, kurā līdzdarbojies dzejnieks Knuts Skujenieks, kurš sirdzis ar šo neārstējamo ādas slimību. “Gan pašas veselības problēmas – rozācijas saasināšanās pēc bērna piedzimšanas, gan mājas vēsturiskā saistība ar psoriāzes pacientiem savā ziņā noteica biznesa virzienu, proti, dabiskās dermokosmētikas uzņēmuma izveidošanu,” teic L. Brūniņa.

Šobrīd blakus koka ēkai top ražotne, kurā būs automatizēta ražošanas līnija ar vakuuma homogenizatoru. Pašlaik kosmētika tiek izgatavota hermētiski nenoslēgtā katlā, vienā vārīšanas ciklā var saražot vien 25 kilogramus produkcijas. “Labrains” komandā ir 10 darbinieki.

Izstrādā unikālu produktu

L. Brūniņa ir ieguvusi ķīmijas bakalaura grādu Rīgas Tehniskajā universitātē, vides ilgtspējas un pārvaldes maģistra grādu Latvijas Universitātē un zinātņu doktora grādu reģionālajā ekonomikā Latvijas Lauksaimniecības universitātē. “Tā nu sanāk, ka mana izglītība un darba pieredze pilnībā atbilst kosmētikas uzņēmuma izveidošanai un vadīšanai,” secina uzņēmēja.

Reklāma
Reklāma

Pirmā produkta – krēma rozācijas skartai ādai “Rosacea & Strike Back” – tapšanā tika iesaistīti dermatologi, kuri labi pārzina aktīvās vielas, kas ir farmaceitisko medikamentu sastāvā. “Sejas ādas dermatoloģiskas problemātikas risinājumu ziņā, kas ir saistīti ar rozāciju, dermatītu vai psoriāzi, mūsu produkti ir unikāli. Ja cilvēki, kuriem ir šāda veida ādas slimības, lieto parastus pretnovecošanās krēmus, viņi saskaras ar dažādām blaknēm.

Lielākā daļa pat dabisko ādas kopšanas līdzekļu, kuru mērķis ir mazināt atopiskā dermatīta simptomus, tiek izstrādāti, izmantojot tradicionālās un parasti kairinošās konservantu sistēmas vai antibakteriālos līdzekļus, piemēram, benzilspirtu, benzoskābi un tās nātrija sāļus, glicerilkaprilātu u.c.

Kaut arī tās ir efektīvas sistēmas produkta uzturēšanai, tās bieži kļūst par problēmu vai kaitējumu lietotājam – izraisot mikrobu daudzveidības zudumu un diskomfortu kairinājuma dēļ,” skaidro L. Brūniņa. Viņa ir veikusi dažādu zinātnisko publikāciju izpēti, produktu izstrādei ir piešķirts Centrālās finanšu un līgumu aģentūras (CEFLA) zinātniskais grants 600 tūkstošu eiro apjomā.

“Strādājām kopā ar Latvijas Organiskās sintēzes institūta pētniekiem, mūs atbalstīja arī kompetences centrs, kurā izstrādājām saudzīgo konservēšanas sistēmu, jo kosmētikas produktos paši kairinošākie ir konservēšanas līdzekļi, šķīdinātāji, kas nepieciešami, lai aktīvo vielu iestrādātu produktā. Mūsu produkti no pārējiem atšķiras ar to, ka tajos nav šo kaitīgo šķīdinātāju, ir tikai dabiskas eļļas un ūdens,” stāsta uzņēmēja.

Lai uzlabotu ādas stāvokli un dzīves kvalitāti pacientiem ar dermatīta simptomiem, ārstes dermatoloģes Dinas Mihailovas pārraudzībā “Labrains” veica reģenerējošā krēma “Dermatreat” klīnisko pētījumu, kurā piedalījās 43 cilvēki dažādās vecuma grupās. Pētījums ir reģistrēts ISRCTN reģistrā saskaņā ar Pasaules veselības organizācijas Starptautiskās klīnisko pētījumu reģistra platformas un Starptautiskās medicīnas žurnālu redaktoru komitejas vadlīnijām.

“Tirgus izpēte liecina, ka mums pirmajiem pasaulē ir izdevies radīt unikālu dabiskās dermokosmētikas produktu, kāda vēl nav neviena kosmētikas ražotāja piedāvājumā,” ir gandarīta L. Brūniņa.

Plašs produktu klāsts

“Konvencionālajai kosmētikai tiek pievienotas sintētiskas vielas un mikroplastmasa, kas ir kancerogēnas un endokrīno sistēmu bojājošas, tās var veicināt vairogdziedzera slimības, dažādas onkoloģiskas slimības, neauglību u.c. veselības problēmas,” teic L. Brūniņa, atzīstot, ka nepārtraukti cīnās ar skaistuma propagandu, regulāri, vismaz reizi mēnesī, organizējot izglītojošus seminārus un diskusijas par ādas kopšanu.

“Kosmētikas ražotāji bieži vien sola ar viena produkta palīdzību kļūt par desmit gadiem jaunākam. Ir cilvēki, kuri tam tic, īpaši neiedziļinoties produkta sastāvā,” teic uzņēmēja. Lai pārbaudītu kosmētikas līdzekļu sastāvu, izejvielu kvalitāti un drošumu veselībai, viņa iesaka izmantot franču ekspertu izveidotu lietotni “INCI Beauty”.

“”Labrains” produktiem tajā nereti ir visaugstākais novērtējums, kāds ir iespējams,” ir gandarīta L. Brūniņa. Šobrīd “Labrains” kosmētikas līdzekļu grozā ir 16 dažādi produkti. Izveidotas sešas produktu līnijas – ādas attīrīšanai “Clensea”, ādas kopšanai, kas palīdz dermatīta un sausuma skartai ādai – “Dermatreat”, tonējošie krēmi “Labrights”, krēmi un serumi, kas novērš ādas apsārtumu, niezi, pūtītes un rozācijas simptomus, – “Redress”, krēmi un serumi ar ilgstošu pretnovecošanās iedarbību “Resistage” un ādas kopšanas līdzekļi jauniešiem “Youngdali”.

Kosmētikas līdzekļos tiek plaši izmantotas nevis viena veida, bet dažādas aktīvās vielas, līdz ar to neriskējot, ka, produktus kombinējot, var pārdozēt vielas, tostarp atbalstot Latvijā ražotās sūnu, kadiķu, pūķgalves cilmes šūnas, kas tiek audzētas bioreaktoros, vai augu ekstraktus, kas tiek iegūti ar ultraskaņas metodi. “Labrains” zīmola kosmētikas līdzekļus var iegādāties “Mēness aptiekas” un tūliņ jau “Benu” aptiekas internetveikalā, ka arī “Douglas” veikalos.

Mērķa tirgus – visa Eiropa

Šobrīd uzņēmuma “Lab­rains” produkcijas eksporta apjoms ir aptuveni 10% no kopējā apgrozījuma, kas pērn bija aptuveni 150 tūkstoši eiro. Pirmais ārvalstu tirgus bija Vācija, kurā pašlaik tiek īstenota aktīva mārketinga stratēģija. Tāpat “Labrains” kosmētika tiek realizēta Grieķijā un Itālijā.

Pērn uzņēmums piedalījās Zviedrijas organiskās kosmētikas izstādē ECOLIFE Malmē, bet šogad Ādas terapeitu nacionālās organizācijas rīkotajā izstādē skaistumkopšanas nozares profesionāļiem “Hud & Kosmetik”, kas notika Stokholmā, pasaules vadošajā skaistumkopšanas industrijas izstādē – “Cosmoprof World­wide Bologna” (Itālijā) un starptautiskā dabiskās un organiskās personīgās kopšanas izstādē “Vivaness”, kas notika Vācijas pilsētā Nirnbergā.

“Tā kā mūsu produkti ir ne tikai atšķirīgi, bet arī videi draudzīgi, tiem ir maināms iepakojums, interesenti spietoja mums apkārt. Uz katra kosmētikas līdzekļa ir kāds trāpīgs citāts, piemēram, Raiņa, Aspazijas, Alfrēda Nobela, Salvadora Dalī u.c. Tas piesaista uzmanību. Mūsu devīze ir – skaistums ir kultūra. Ikviens cilvēks ir skaists, atšķiras veids, kā katrs savu skaistumu parāda,” saka L. Brūniņa.

Uzņēmuma nosaukumu “Lab­rains” var šķetināt dažādi, gan kā Latvijas smadzenes (Latvian brains), gan “laboratorijas Raini” vai “laboratorijas lietu”, jo ādai ļoti svarīga ir mitrināšana. “Labrains” ambīcija ir apgūt jaunus eksporta tirgus, attīstot e-komerciju, kā arī jaunu, inovatīvu dabiskās dermokosmētikas produktu izstrāde.

“Mūsu mērķa tirgus ir visa Eiropa. Tāpat interese par dabiskiem kosmētikas produktiem ir Apvienotajos Arābu Emirātos, tāpēc, kad spēsim nostiprināt pozīcijas jau esošajos eksporta tirgos, tēmēsim arī uz Dubaiju, piedaloties dažadās izstādēs. Sagaidām lielāku atbalstu no Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras,” saka uzņēmēja.

PĀRKĀPUMA BŪTĪBA

Sēkla

Personīgajā pieredzē balstīta ideja par unikāla dermokosmētikas produkta radīšanu.

Dīgsts

Komandas izveidošana, sadarbība ar zinātniekiem produktu izstrādē, CEFLA granta finansējums.

Augļi

Pilna spektra dermokosmētikas produktu klāsta izveidošana un liels eksporta potenciāls.

VĒRTĒJUMS: Izceļas ar kvalitatīvām izejvielām

Latvijas Kosmētikas ražotāju asociācijas (LAKRA) valdes priekšsēdētāja Ieva Plaude-Rēlingere: “LAKRA ir lepna un priecīga par to, ka piecu gadu laikā kopš asociācijas dibināšanas Latvijas kosmētikas ražotāju skaits ir palielinājies līdz 47. Īpaši izceļas uzņēmums “Lab­rains”, kas savos produktos izmanto Latvijā iegūtas augstas tehnoloģijas izejvielas – kadiķa un pūķgalves cilmes šūnas un viršu ekstraktu. Ieteiktu katrai Latvijas sievietei tos izmēģināt, jo ziemeļvalstu, tostarp Latvijas, kosmētikas ražošanas nozare un tās radītie produkti ir unikāli.”