“Bites” pakalpojumu lietotājiem, kuri vēlas sazvanīt, piemēram, Veselības ministriju, Veselības inspekciju, arī Valsts reģionālās attīstības aģentūru, par zvaniem jāmaksā.
“Bites” pakalpojumu lietotājiem, kuri vēlas sazvanīt, piemēram, Veselības ministriju, Veselības inspekciju, arī Valsts reģionālās attīstības aģentūru, par zvaniem jāmaksā.
Foto: Ieva Lūka/LETA

Zvani Veselības ministrijai var būt ļoti dārgi. Kāpēc? 2

Izrādās, ka Latvijā ir valsts iestādes, kuras atsevišķi iedzīvotāji nevar sazvanīt bez maksas. “Latvijas Avīzes” lasītājs Pēteris Vaišlis norāda, ka tāda situācija izveidojusies “Bites” pakalpojumu lietotājiem, kuri vēlas sazvanīt, piemēram, Veselības ministriju, Veselības inspekciju, arī Valsts reģionālās attīstības aģentūru.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 30
Notriektā tautumeita 7
SVF: Krievijas ekonomika augs straujāk par visām pasaules attīstītajām ekonomikām
Lasīt citas ziņas

Noteikti ir vēl kāda ie­stāde, taču lietas būtību tas nemaina. Kas vieno šīs ie­stādes? Zvanus uz šo iestāžu fiksētajiem numuriem nodrošina uzņēmums “CSC Telecom”. Jājautā – kāpēc zvani uz šī uzņēmuma apkalpotajiem tālruņa numuriem no “Bites” tīkla ir par paaugstinātu maksu?

Veselības ministrijas pārstāve Anna Strapcāne “LA” skaidroja, ka “CSC Telecom” nav paaugstinātas maksas telefonlīnija, taču jāmaksā papildus ir tad, ja tā nosaka mobilā operatora tarifs. “Lai noskaidrotu maksu par zvanu, cilvēkam jāvēršas pie sava operatora. Atsevišķi operatori savos tarifu plānos var nebūt iekļāvuši bezmaksas sarunas, zvanot pa telefonlīnijām, ko nodrošina “CSC Telecom”.”

CITI ŠOBRĪD LASA

Tomēr rodas jautājums, kāpēc ministrija izvēlējusies noslēgt līgumu ar “CSC Telekom”, ja zināms, ka visi iedzīvotāji iestādi tādā gadījumā nevarēs sazvanīt bez papildu maksas. Ministrijā atbildēt uz to īsti nevarēja, vien norādīja, ka līgums ar “CSC Telecom” ir noslēgts pēc iepirkuma 2014. gada septembrī un beigsies šā gada septembrī, kad tiks rīkots nākamais publiskais iepirkums. Ministrija sola, ka, gatavojot nākamo iepirkumu, šis aspekts tiks ņemts vērā.

Līgumi tikai ar pieciem komersantiem

“Bites” sabiedrisko attiecību vadītāja Karīna Javtušenko “LA” norādīja, ka “Bite” noslēgusi savstarpējus starpsavienojumu līgumus ar vairākumu no mobilo un fiksēto sakaru operatoriem: “Līguma slēgšanas procedūra tiek veikta ļoti rūpīgi, izvērtējot dažādus aspektus – līdzšinējās savstarpējās attiecības ar konkrēto partneri, sadarbības perspektīvas nākotnē, biznesa ieguvumus, drošības jautājumus u. c.” Kādi ir iemesli līguma neparakstīšanai ar “CSC Telecom”? Tā esot konfidenciāla informācija. “Bite” arī nav noslēgusi līgumus ar “vairumu” operatoru, kā to norāda. SPRK mājaslapā atrodamā informācija vēsta, ka noslēgti līgumi tikai ar pieciem telekomunikāciju uzņēmumiem.

Piemēram, “CSC Telecom” līgumi ir ar 28 komersantiem, “LMT” ar 18, “Tele2” – ar 12. Daudz skaidrāku bildi iezīmēja pats “CSC Telecom”. Uzņēmuma juriste Vita Gontare-Jerofejeva sacīja, ka uzņēmums jau vairāku gadu garumā mēģina panākt vienošanos ar “Biti” par starpsavienojuma līguma noslēgšanu, taču vienošanās joprojām nav panākta.

“Vienpusēji panākt to nevaram. “Bites” pārstāvji mums norāda, ka viņu klienti nesūdzas par tarifu plāniem, kurus izmanto, līdz ar to “Bite” nepārskata savus tarifus plānus. “Bites” klientiem ar šo jautājumu vajadzētu vērsties vienlaicīgi gan pašā operatorā, gan regulatorā (SPRK), kas regulē elektronisko sakaru jomu Latvijā, ar lūgumu pārskatīt tarifu plānus un iekļaut tajos arī citus Latvijas operatorus. Šobrīd “Bite” savos tarifu plānos iekļauj tikai četrus Latvijas operatorus un zvanus uz Eiropu. Tas, ka zvani uz Eiropu ir lētāki par zvaniem uz Latvijas operatoriem, nedaudz izskatās pēc absurda,” uzskata “CSC Telecom” juriste.

Obligāti jāziņo par paaugstinātas maksas zvaniem

Šādu praksi vēl 2017. gadā iezīmēja Konkurences padome, secinot, ka atšķirīgi tarifi dažu operatoru tīkliem veidojas tāpēc, ka savienojuma izveidei nepieciešams izmantot trešo personu pakalpojumus, kas operatoram, no kura veikts zvans, rada papildu izmaksas. Šā iemesla dēļ patērētāja izvēlētais elektronisko sakaru operators radītos izdevumus papildus izvēlētajai tarifa maksai iekļauj patērētāja rēķinā. Turklāt tikai no pagājušā gada operatoriem ir pienākums savus klientus informēt par paaugstinātas maksas zvaniem – līdz tam par to uzzināja, saņemot lielāku rēķinu. V. Gontare-Jerofejeva sacīja, ka līdz tam daudzi “Bites” klienti “CSC Telecom” uzskatījuši par krāpniekiem, kas grāvis uzņēmuma reputāciju.

Reklāma
Reklāma

“LMT” pārstāvis Valdis Jalinskis uzsvēra, ka viņu tīklā “LMT Brīvība” tarifu lietotāji var zvanīt uz visiem fiksētajiem numuriem bez papildu maksas. Izņēmumi ir maksas īsie numuri jeb informatīvie tālruņi, kuru cenu nosaka pakalpojumu sniedzēji un starpsavienojumu operatori. Tās ir daudz lielākas par regulētajām. Šādas maksas tiek piemērotas, zvanot, piemēram, “Uzziņu dienestam 1188”, taču šādu numuru saraksts ir krietni garāks. Ar to katrs var iepazīties sava mobilā operatora mājaslapā. Arī “Tele2” visos savos aktuālajos pēcapmaksas tarifu plānos jau iekļaujot maksu, kas rodas, ja klients zvana fiksētajiem maksas numuriem.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.