1846. gada 4. februārī 0

Pirms 170 gadiem, 1846. gada 4. februārī, piedzima amerikāņu dzelzceļu būves inženieris Viljams Hūds (1846 – 1926), kuru godina kā galveno autoru par vienu no “dzelzceļa pasaules septiņiem brīnumiem” dēvētajai Tehačapi cilpai – tas ir elegants dzelzceļa risinājums “Union Pacific” līnijā starp Sanfrancisko un Losandželosu, kas palīdz pārvarēt pāreju Tahačapi kalnos, ASV Kalifornijas štatā.

Kokteilis
Ko stingri aizliegts darīt kapsētā, lai tevi “nepaņemtu līdzi” – noteikumi, kas noteikti jāievēro
Mājas
5 lietas, kuras nedrīkst izsviest no mājokļa pat tad, kad tās nokalpojušas
“Katru reizi ir šoks! Jūs dzīvojat…” Britu latviete salīdzina dzīvi Latvijā un Apvienotajā Karalistē
Lasīt citas ziņas

1,17 km garā sliežu cilpa ir veidota ar vienu tuneli – ja vilcienu sastāvs ir ap 1200 m jeb 85 vagonu garš, kas ASV preču sastāviem nav retums, tad cilpas savienojuma vietā lokomotīve pārbrauc pāri savu vagonu sastāva astei. Proti, beidzamie vagoni vēl ir tunelī, bet priekšējie jau brauc virs tuneļa, ārā no cilpas. Hūds bija šīs konstrukcijas galvenais inženieris. Pirms tam viņš sakrāja krietnu pieredzi, izstrādājot kalnainos apvidos dzelzceļa līnijām pakavveida un S veida sliežu trases. Tehačapi cilpu izbūvēja 1876. gadā. Tā joprojām darbojas un mūsdienās ir dzelzceļa vēstures entuziastu “svētceļojumu” vieta.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.