1846. gada 4. februārī 0

Pirms 170 gadiem, 1846. gada 4. februārī, piedzima amerikāņu dzelzceļu būves inženieris Viljams Hūds (1846 – 1926), kuru godina kā galveno autoru par vienu no “dzelzceļa pasaules septiņiem brīnumiem” dēvētajai Tehačapi cilpai – tas ir elegants dzelzceļa risinājums “Union Pacific” līnijā starp Sanfrancisko un Losandželosu, kas palīdz pārvarēt pāreju Tahačapi kalnos, ASV Kalifornijas štatā.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Ja tavas mājas numurā ir kāds no šiem 3 cipariem, tev ir potenciāls sasniegt visu, ko sirds kāro 15
FOTO. Muskuļains torss! Pirmo reizi redzam Donu jaunajā Eirovīzijas tērpā 14
“Vibrēja durvis un logi…” Iedzīvotāji ziņo, ka vietām Latvijā novērojuši kaut ko līdzīgu zemestrīcei
Lasīt citas ziņas

1,17 km garā sliežu cilpa ir veidota ar vienu tuneli – ja vilcienu sastāvs ir ap 1200 m jeb 85 vagonu garš, kas ASV preču sastāviem nav retums, tad cilpas savienojuma vietā lokomotīve pārbrauc pāri savu vagonu sastāva astei. Proti, beidzamie vagoni vēl ir tunelī, bet priekšējie jau brauc virs tuneļa, ārā no cilpas. Hūds bija šīs konstrukcijas galvenais inženieris. Pirms tam viņš sakrāja krietnu pieredzi, izstrādājot kalnainos apvidos dzelzceļa līnijām pakavveida un S veida sliežu trases. Tehačapi cilpu izbūvēja 1876. gadā. Tā joprojām darbojas un mūsdienās ir dzelzceļa vēstures entuziastu “svētceļojumu” vieta.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.