“Tet” čatbots Anete, kas ir mākslīgā intelekta inovācija saziņā ar klientiem.
“Tet” čatbots Anete, kas ir mākslīgā intelekta inovācija saziņā ar klientiem.
Publicitātes foto.

Čatbots Anete sāks runāt! “Tet” ievieš mākslīgā intelekta inovāciju saziņā ar klientiem 0

Turpinot darbu pie mākslīgā intelekta virziena attīstības, tehnoloģiju un izklaides uzņēmums “Tet” uzsācis Latvijā unikālu sintezētās jeb robota balss projektu. Pateicoties tam, “Tet” virtuālā klientu asistente Anete sāks runāt, kā arī šo risinājumu nākotnē uzņēmums piedāvās arī citiem uzņēmumiem, tā portālam “La.lv” pastāstīja “Tet” vecākā sabiedrisko attiecību projektu vadītāja Elīna Kovaļova.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 30
Mistika: pie Ukrainas robežas atvēries milzīgs krāteris, ko dēvē par “portālu uz pazemes pasauli” 63
Veselam
Zinātnieki atklājuši iemeslu, kas varētu izskaidrot gados jaunu cilvēku biežo saslimstību ar vēzi
Lasīt citas ziņas

Sintezētās balss projekta ideja ir radīta “Tet” Inovāciju čempionātā, kur darbinieki strādā pie savām idejām jaunu biznesa virzienu attīstībai un esošo pakalpojumu pilnveidošanai.

“Šo risinājumu izmantosim, lai uzlabotu iekšējos procesus un komunikāciju ar klientiem, bet vēlāk varēsim piedāvāt to arī citiem uzņēmumiem efektīvākai klientu apziņošanai,” stāsta “Tet” mākslīgā intelekta pakalpojumu vadītāja Inese Zariņa.

CITI ŠOBRĪD LASA
Šis projekts top sadarbībā ar uzņēmumu “Tilde”, kas palīdz risinājuma izstrādes procesā un datu apstrādē.

“Balss sintēze ir tehnoloģija, kas ļauj rakstītu tekstu pārvērst runā. Šajā tehnoloģijā mēs izmantojam neironu tīklus, kas padara balss plūdumu un intonāciju daudz cilvēcīgāku,” skaidroja “Tilde” biznesa attīstības vadītājs Kaspars Kauliņš.

Lai radītu sintezēto balsi, vispirms ir nepieciešams sagatavot datus.

“Ar datiem mēs saprotam daudzu stundu garumā ierunātu tekstu cilvēka balsī, ko pēc tam būs nepieciešams sintezēt. Tālāk ar neironu tīklu palīdzību un izmantojot ierunātus datus, tiek apmācīti algoritmi. Kad šis ir izdarīts, algoritmi spēj sintezēt no jauna dabīgā cilvēcīgā balsī pat to tekstu, kas pirms tam nebija ierunāts,” turpina stāstīt Kauliņš.

LA.LV Aptauja

Vai esi jau komunicējis ar kāda uzņēmuma vai iestādes čatbotu Latvijā?

  • Jā, esmu - ar valsts pārvaldes čatbotu Uzņēmumu reģistrā.
  • Jā, esmu - ar čatbotu uzņēmumos.
  • Nē, vēl neesmu.
  • Ceru, ka drīz radīsies tāda iespēja - tas varētu būt interesanti un noderīgi!
  • Nē, neesmu un arī nevēlos, jo man kā klientam patīk konsultēties ar reālu cilvēku.

“Sākotnēji sintezētās balss projekts dos mūsu čatbotam Anetei iespēju komunicēt ar klientiem un atbildēt uz viņu jautājumiem ne tikai rakstiski, bet arī mutiski. Tāpat izmantosim to robotzvaniem jeb automatizētai saziņai ar klientiem. Kombinējot dažādus mākslīgā intelekta risinājumus, nākotnē mēs iegūsim “balss uz tekstu un teksts uz balsi” tehnoloģiju,” piebilst Zariņa.

Šobrīd process ir sākumstadijā, kad tiek sagatavoti dati – balss īpašniecei Vinitai Vilcānei Krilovai ir jāpavada daudz laika ierakstu studijā, ierunājot nepieciešamos tekstus. Kad ierakstu process noslēgsies, sāksies informācijas apstrāde un algoritmu apmācība, kas aizņems vēl dažus mēnešus.

Sintezētās balss tehnoloģija ir jaunums ne tikai Latvijas, bet arī Baltijas mērogā.

“Ir ļoti neliels skaits augstskolu un universitāšu, kas savās laboratorijās mēģina veidot šos sintezatorus, bet biznesa vidē šī tehnoloģija ir pilnīgi unikāla mūsu reģionā,” saka Kauliņš.

“Tet” sāka aktīvu mākslīgā intelekta risinājumu attīstību 2017. gadā, kad iekšējā Inovāciju čempionātā radās ideja par čatbota izveidi. Tā rezultātā tika izveidota virtuālā klientu asistente Anete, kas šobrīd ir spējīga atbildēt jau uz 90 tūkstošiem klientu jautājumu, tai skaitā arī personalizētiem jautājumiem “Mans Tet” platformā.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.