Publicitātes foto

Dumpiniece un humānists – ieskats izstādē par Raini un Aspaziju Parīzē 0

UNESCO galvenajā mītnē Parīzē 20. aprīlī atklāta un vēl šodien apskatāma izstāde “Aspazija/Rainis: dumpiniece/humānists”, vēsta organizatori.

Reklāma
Reklāma
7 pārtikas produkti un dzērieni, kas veicina grumbu veidošanos un paātrina novecošanos
Krievu murgs Turcijā: turki Krievijas pilsoņus izsēdina no lidmašīnām un neļauj lidot uz citām valstīm
TV24
Ojārs Rubenis: “Tikai debilu cilvēku apziņā var būt tāda sajūta, ka mēs varam braukt pa tādiem ceļiem un tādām Rīgas ielām…”
Lasīt citas ziņas

Izstāde, kas veidota, Memoriālo muzeju apvienībai sadarbojoties ar Latvijas Republikas Pastāvīgo pārstāvniecību UNESCO un partneriem, norisinās Latvijas prezidentūras Eiropas Savienības Padomē kultūras programmas ietvaros.

Izstādes saturiskās koncepcijas un teksta autors ir Pauls Bankovskis, vizuālo risinājumu veidojis mākslinieks Kaspars Perskis, projekta kuratore ir MMA Raiņa un Aspazijas muzeja speciāliste Elvīra Bloma.

CITI ŠOBRĪD LASA

Izstāde “Aspazija/Rainis: dumpiniece/humānists” veltīta abiem ievērojamajiem latviešu rakstniekiem un saistošā stāstā atklāj gan viņu biogrāfiskos datus, gan literāro darbu motīvus un dzejas fragmentus. Izstādē iespējams ne tikai uzzināt, kā radušies abu dzejnieku pseidonīmi vai kādās pilsētās un valstīs viņi uzturējušies, bet arī aplūkot Latvijas teritorijas karti dažādos gadsimtos, kā arī izpētīt valodu izcelsmes koku.

“Ar savu daiļradi un cittautu literatūras tulkojumiem Rainis latviešu valodā ieviesis un aktualizējis vairākus simtus vārdu, kas joprojām ir neatņemama latviešu literārās valodas sastāvdaļa,” raksta izstādes tekstu autors Pauls Bankovskis.

Izstāde “Aspazija/Rainis: dumpiniece/humānists” pierāda, ka Raiņa ideju drāmas un filozofiskā dzeja un Aspazijas dumpinieciski temperamentīgās, bieži vien feminisma ideju cauraustās lugas nav zaudējušas aktualitāti arī 21. gadsimtā.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.