
Ķīnas ambīcijas un globālā konkurence 1
BYD un citi Ķīnas ražotāji, piemēram, NIO un Xpeng, agresīvi paplašina savu klātbūtni starptautiskajos tirgos. 2024. gadā BYD kļuva par otro lielāko elektroauto ražotāju pasaulē, apsteidzot Volkswagen un tuvojoties Teslai. Uzņēmums plāno atvērt ražotnes Ungārijā un Meksikā, lai apmierinātu Eiropas un Latīņamerikas pieprasījumu. Sjaņdžuns uzsver, ka Ķīnas mērķis nav tikai konkurēt, bet “definēt nākotnes mobilitāti”.
Tomēr Ķīnas dominance rada bažas Rietumos. ASV un Eiropas Savienība ir ieviesušas tarifus Ķīnas elektroauto, apgalvojot, ka valsts subsīdijas rada negodīgu konkurenci. Sjaņdžuns šos apgalvojumus noraida, norādot, ka Ķīnas panākumi ir balstīti uz inovācijām un efektivitāti, nevis tikai valdības atbalstu. “Mēs esam spiesti būt labāki, jo konkurējam globālā mērogā,” viņš saka.
Nākotnes vīzija: elektrifikācija un ilgtspēja
Sjaņdžuns uzskata, ka elektroauto nozare ir tikai ceļa sākumā.
BYD investē jaunās tehnoloģijās, tostarp cietvielu baterijās, kas sola lielāku drošību un ilgāku darbības rādiusu.
Uzņēmums arī pēta ūdeņraža degvielas šūnu tehnoloģijas un autonomās braukšanas sistēmas. “Nākamajos desmit gados elektroauto būs norma, nevis izņēmums,” paredz Sjaņdžuns.
Viņš aicina Rietumu ražotājus mācīties no Ķīnas pieredzes, koncentrējoties uz pieejamām cenām, infrastruktūras attīstību un neatkarību no piegādātājiem. “Ja jūs vēlaties uzvarēt, jums jādomā par patērētāju, nevis tikai peļņu,” viņš secina.
BYD panākumi ir mainījuši globālās autoindustrijas dinamiku, liekot Rietumu ražotājiem pārskatīt savas stratēģijas. Sjaņdžuna vīzija par pieejamu un ilgtspējīgu mobilitāti var noteikt nozares nākotni, taču konkurence tikai pieaugs.