VIDEO. Kuri vācu automobiļi rūsē biežāk par citiem un kad tiem sākas pastiprināts “brūnais mēris”? 42
Kad ārā valda trīsdesmitgrādīga svelme, korozija laikam ir pēdējais, ko iedomājamies skatām spēkrata iespējamo kaišu sarakstā. “Krown Latvija” pārstāvis Raivis Alksnis atgādina, ka automašīna rūsē arī vasarā, turklāt ne tikai japāņu vai angļu, bet arī izslavētā vācu izlaiduma limuzīni, par to vēstī TV3.
Vācu plašpatēriņa automašīnas pastiprināti sāk rūsēt ar desmito gadu. Visvairāk cieš apakšdaļa un sliekšņi priekšā. Tā ir rūsas riska zona “Volkswagen” grupas automašīnām, jo dažādās vietās pastiprināti krājas netīrumi un pretslīdes sastāvu atliekas no ziemas, kas “kabatās” un zem dekoratīvajām uzlikām īsti neizžūst pat vasarā.
Daži “Volkswagen” modeļi, kā “Passat” un “Multivan”, ar laiku no rūsas cieš vairāk nekā citi. Bet kā tad ar tautas auto jeb čehu “folksvāgenu” “Škoda”? Arī tur īpaša uzmanība jāpievērš par desmit gadiem vecākiem eksemplāriem, sevišķi arku un durvju zonā, brīdina raidījums.
Interesanti, ka “brūnais mēris” vairāk skar gan ļoti izplatītus, gan reti sastopamus modeļus, piemēram, “Octavia” vai “Roomster”. Problēma saistīta ar netīrumiem, kas pakāpeniski sakrājas arku un sliekšņu kabatās. Taču pretendents numur 1 uz “bruņinieka Rūsiņa” godu ir kādreizējas krosoveru hits “Škoda Yeti”, kam bez visa jau nosauktā rūsē arī bagāžnieka vāks un citas detaļas.
Bet vai premium automašīnas rūsē mazāk? Pieredze rāda, ka mazāk nekā dažas plašpatēriņa markas, bet noteikti nevar teikt, ka “lielais vācu trijnieks” nerūsē nemaz. Audi korodē piekares detaļas un grīda aizmugurē, “BMW” vājā vieta esot sliekšņi. Audi pastiprināti jāuzmana A6, Q5 un Q7, “BMW” tā ir 3. un 5. sērija, bet “Mercedes-Benz” riska grupā ar C-klases un, kas neparasti, arī lepnie S klases limuzīni.