“Nevienam neinteresē medijs, kuru lasa viens cilvēks,” Rajevskis par žurnālistikas problēmām Latvijā 30

“Mediju uzdevums ir sevi pārdot, savukārt PR cilvēkam, kurš runā ar mediju, ir jāsaprot, kā to viņa ziņu medijs tālāk pārdos savai auditorijai,” mediju un PR savstarpējo mijiedarbību skaidro sabiedrisko attiecību aģentūras “Mediju tilts” publisko attiecību direktors Filips Rajevskis.

Reklāma
Reklāma
Veselam
7 produkti, kas visiem šķiet veselīgi, taču patiesībā tādi nav 16
“Pasažieriem bez sejas maskas var tikt atteikta iekāpšana transportlīdzeklī!” Paziņojums autobusa salonā samulsina braucēju 53
Veselam
Cik bieži drīkst veikt rentgenu? Noskaidrojam! 17
Lasīt citas ziņas

“Kvalitatīvu analītisko žurnālistiku var uzturēt tikai ekonomiski stipri mediji. Ja medijs ir ekonomiski stiprs, tas var ļaut žurnālistam ražot nevis vienu rakstu dienā, bet gan vienu rakstu nedēļā.

Un te nu ir tas abpusgriezošais zobens – žurnālistam nedēļas laikā arī jāuztaisa tas materiāls tāds, ka visi saka – wow! Ka tur ir sarakts, sameklēts, izpētīts. Es gribētu teikt, ka Latvija, no mana skatu punkta, ir “atsitusies” pret apakšējo punktu, un šobrīd mēs atgriežamies.

CITI ŠOBRĪD LASA

Pateicoties sabiedrisko attiecību aģentūru aktivitātei visi, kas gribēja nodarboties ar PR, ir prom no medijiem. Un tas, ar ko es saskaros – žurnālisti lielākā daļa ir tādi, kuri ir pieņēmuši sev lēmumu iekšēji, ka “es gribu būt žurnālists”.

Un tai mirklī, kad cilvēks ir pieņēmis šo lēmumu priekš sevis, viņš arī sāk domāt, kāds viņš būs kā žurnālists, kā viņš strādās,” par žurnālista lomu aizdomājas Rajevskis un uzsver, ka profesionālie žurnālisti, kuriem ir svarīga viņu reputācija, rada ļoti kvalitatīvus materiālus, un kvalitāte aizvien aug.

“Un lielākā daļa to trauksmes cēlāju, man liekas, līdz galam nesaprot, ka tam visam stāstam apakšā ir ekonomika. Vēl sliktāk – viņiem liekas, ja viņu tēma nevienu neinteresē, ka nu tagad jāceļ trauksme! Tas nozīmē, ka viņi paši neapjēdz, kā savu tēmu pārdot.

Jo, jebkurā gadījumā, mediju uzdevums ir sevi pārdot, savukārt PR cilvēkam, kurš runā ar mediju, ir jāsaprot, kā to viņa ziņu medijs tālāk pārdos savai auditorijai. Jo nevienam neinteresē medijs, kuru lasa viens cilvēks. Tad jau tu vari savu blogu rakstīt – pats sev rakstu, pats sev lasu. Tam nav nekādas vērtības no sabiedrības un auditorijas ietekmēšanas viedokļa.”

Projektu finansē Mediju atbalsta fonds no Latvijas valsts budžeta līdzekļiem.