No 1.jūnija mūs sagaida nopietnas OCTA izmaiņas. Vai tagad par šo būs jāuztraucas arī pusaudžiem? 0
No 1. jūlija arī elektroskrejriteņiem nepieciešama OCTA.
“Latvijā ar šādu apdrošināšanas veidu strādā deviņi apdrošinātāji, šobrīd visi gatavojas izmaiņām un jūlijā būs gatavi jaunumiem. Vairāki apdrošinātāji jau šodien ir gatavi,” TV24 raidījumā “Uz līnijas” stāsta Jānis Abāšins, Latvijas Apdrošinātāju asociācijas prezidents.
Ar skrejriteni var braukt no 14 gadu vecuma, vai šiem jauniešiem pašiem būs jāiegādājas OCTA?
“Ja vajag, tad nopirks, tāpat, kā ar mopēdu, ja tā īpašnieks ir jaunietis, tad viņam tā arī jāiegādājas. Kā tiks noteikta OCTA cena? Nu, jāsaka, ka katram apdrošinātājam tas ir svētais grāls, tāpēc ar šīm zināšanām apdrošinātāji savstarpēji nedalās. Visdrīzāk jau viņi vadīsies līdzīgi kā ar mopēdu apdrošināšanu,” viņš norāda.
Viss, kas Tev jāzina par OCTA apdrošināšanas polisi
Ne tikai svētku laikā un gada aukstajā periodā, bet visa gada garumā ir svarīgi būt drošam un pārliecinātam, ka vienmēr kāds parūpēsies. Vai nu par dzīvokli, vai paša veselību un ģimeni. Tāpat ir ar auto. Arī tam ir vajadzīga palīdzīga roka un atbalsts iepriekš neplānotos negadījumos. Tieši tāpēc katram auto nepieciešams nokārtot OCTA apdrošināšanu. Kas ir OCTA, kad tā noder un ko par to der atcerēties? Par visu lasi raksta turpinājumā!
Ikdienā uz Latvijas ceļiem redzami vismaz 600 000 automobiļu, un ik gadu ceļu satiksmes negadījumos cieš vairāki tūkstoši spēkratu. Lai autovadītājs būtu drošs, ka saņems pelnīto atlīdzību, ja nodarījumu būs veikusi kāda cita persona, nepieciešams savam automobilim nokārtot OCTA. Kas tā ir?
OCTA – palīgs Tavam auto
OCTA ir sauszemes transportlīdzekļa turētāja (īpašnieka) civiltiesiskās atbildības obligātā apdrošināšana, kas nosaka, ka polise ir transportlīdzekļa vadītāja vai tā tiesīgā lietotāja atbildība par kaitējumu, kas nodarīts noteiktu zaudējumu apmērā kādai trešajai personai. Bez tās sauszemes transportlīdzekļa izmantošana pa valsts ceļiem nav atļauta.
Kā OCTA polise darbojas?
Notiekot negadījumam, kurā cietusi kāda trešā persona, OCTA apdrošināšanas polise sedz nodarītos zaudējumus:
transportlīdzekļa tiesiskajam vadītājam vai īpašniekam, kā arī pasažierim vai gājējam. Ja ceļu satiksmes negadījuma laikā cietis otrā mašīnā esošs cilvēks (nav nozīmes, vai tas ir transportlīdzekļa vadītājs vai pasažieris) vai uz ceļa esošs gājējs, OCTA polise sedz nodarīto kaitējumu, kas var būt gan fizisks, gan morāls;
cietušā mantai. Ja negadījuma laikā cietis citas personas transportlīdzeklis vai jebkāda cita manta (piemēram, ēka, velosipēds u.c.), nav jāuztraucas, jo arī tāda veida radušos bojājumus segs OCTA polise.
Taču der atcerēties, ka ne vienmēr visi negadījumā iesaistītie saņem atlīdzību. Pēc kā izvērtē un nosaka, cik liela atlīdzība tiek piešķirta?
Atlīdzības piešķiršana
Ir virkne noteikumu, kas nosaka, kā tiek izšķirts, vai un cik liela atlīdzība ir piešķirama. Galvenokārt jāatceras, ka atlīdzību saņems tikai negadījumā cietusī puse (atskaitot gadījumus, kad cietušais ir pasažieris, kurš atradies vainīgā šofera auto).
Atlīdzība par nodarītajiem zaudējumam personai
Personai tiek piešķirta atlīdzība gan materiālo, gan morālo zaudējumu atlīdzināšanai. Atlīdzības summa, kas var tikt izsniegta vienai personai, nepārsniedz 5 000 000 eiro.