Etore Bugati (1881–1947).
Etore Bugati (1881–1947).
Arhīva foto

“Autobūves Mikelandželo” Etore Bugati – viens no 20. gadsimta izcilākajiem autobūves un dizaina meistariem 0

Viesturs Sprūde, “Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”

Reklāma
Reklāma
Skabejeva ārdās: Krievijas propagandisti sašutuši par Trampa rīcību saistībā ar Ukrainu 5
Numeroloģija un skaitļu maģija: kā jūsu tālruņa numurs ietekmē jūsu likteni un kad to mainīt? 27
TESTS. Atbildi uz 10 jautājumiem un uzzini, kādu vērtējumu tu iegūtu šajā latviešu valodas testā!
Lasīt citas ziņas

Pirms 140 gadiem Milānā augstas klases mēbeļmeistara ģimenē piedzima viens no 20. gadsimta izcilākajiem autobūves un dizaina meistariem Etore Bugati, dēvēts par “autobūves Mikelandželo”. Viņa dzimtas locekļi vairākās paaudzēs bija mākslinieki, arhitekti un dizaineri.

Vecāki vēlējās, lai arī Etore turpinātu daiļamata līniju un kļūtu par mēbeļu dizaineru, taču puisim patika tehnika un viņš iestājās darbā velosipēdu fabrikā.

CITI ŠOBRĪD LASA
17 gadu vecumā Bugati izgatavoja savu pirmo trīsriteņu auto, ar kuru 1899. gadā piedalījās sacensībās.

Jauno censoni ievēroja, un viņš izpelnījās tēva drauga grāfa Gulinelli finansiālo patronāžu. 1910. gadā viņš nodibināja savu firmu “Automobiles Ettore Bugatti”, kas sākumā izstrādāja tehniskos risinājumus citiem autobūvētājiem, bet 1912. gadā sāka ražot paša izloloto sporta auto “Bugatti type 13”.

Tas ātri iekaroja popularitāti kā stabils, ātrs un viegli vadāms braucamais.

Pēc Pirmā pasaules kara ražošana tika pārnesta uz Franciju, kur Bugati specializējās sporta un luksusauto būvē. “Bugatti” bija dārgāki par “Rolls – Royce”, taču vienalga pieprasīti dēļ savām elegantajām formām un jaudīgajiem motoriem.

Viņa firma konstruēja un būvēja arī aviācijas dzinējus, vilcienus, sacīkšu motorlaivas, darbagaldus.

Etore Bugati sabruka pēc tam, kad 1939. gadā auto izmēģinājuma laikā gāja bojā viņa dēls Žans, kuru tēvs bija cerējis par sava darba turpinātāju.

Pēc Otrā pasaules kara Bugati otrais dēls Rolands mēģināja atjaunot firmas spožumu, taču neguva panākumus. Pēc E. Bugati nāves 1947. gadā uzņēmums pārstāja eksistēt, bet tā zīmolu 1998. gadā iegādājās “Volkswagen”.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.