Ekonomika
Auto un tehnoloģijas

Automašīnas iegāde internetā drīz kļūšot par realitāti0

Foto: Fotolia

Pieaugot interneta radītajām iespējām preču izvēlē un iegādē, arvien vairāk iedzīvotāju lēmumu par automašīnas iegādi pieņem interneta vidē un gatavi pirkumu veikt attālināti, nevis auto salonā.

Šobrīd 99% gadījumu auto joprojām tiek iegādāts klātienē, tomēr ievērojama daļa potenciālo auto pircēju nākotnē automašīnu būtu gatavi pirkt tiešsaistē jeb interneta vidē.

Turklāt 97% pircēju informāciju par auto meklē internetā, ziņo autotirgus interneta pārdošanas platformas “AUTO.RIA.com” pārvaldītājs Igaunijas uzņēmums “RIA.com Marketplaces”.

No brīža, kad tiek pieņemts lēmums par auto iegādi un līdz tā izvēlei vidēji paiet 2,7 mēneši. Tāpat auto pircēji parasti izvēlas jau pārbaudītas vērtības – 35% no auto pircējiem iegādājušies tās pašas markas auto, kas viņiem jau bijusi iepriekš.

Bet 55% automašīnu iegādājas jau uzreiz pēc pirmā testa brauciena auto salonā.

Saskaņā ar “RIA.com Marketplaces” datiem, mašīnas pircējs pirms auto iegādes vidēji apmeklē tikai 1–2 autosalonus un 14 dažādus auto portālus internetā. Agrāk autosalonu īpašnieki centās klientus atvilināt pie sevis, bet tagad ir otrādi – salonam ir jāiet pie pircēja.

Galvenais kanāls šai ziņā ir auto portāli, un tas ietver arī dažādus piedāvājumus, kurus ērti var izmantot viedtālrunī.

2018.gada pētījums liecina, ka 97% pircēju informāciju par automobiļiem meklē internetā un 73% šo cilvēku mašīnas izvēlē izmanto viedtelefonu. Lai gan 99% visu auto pirkumu notiek bezsaistē, katrs otraisa aptaujātais apgalvo, ka būtu gatavs pirkt arī tiešsaistē – ja būtu tāda iespēja.

“Mašīnas iegāde internetā ir prognoze, kas drīz kļūs par realitāti,” prognozē “RIA.com Marketplaces OÜ” valdes loceklis Nikolajs Zlotņickis.

Viņš piebilst, ka, piemēram, auto ražotājs “Genesis” jau radījis pirmo auto e-tirdzniecības modeli Kanādā.

“Pircējs šīs kompānijas mājaslapā var izvēlēties piemērotu mašīnu, konfigurāciju un norādīt citas savas vēlmes, bet dīleris auto vēlamajā komplektācijā nogādā tieši pie pircēja durvīm. Jau pie klienta mājas konsultants piedāvā testa braucienu un mašīnas apskati,” stāsta N. Zlotņickis.

Pēc viņa domām, mašīnu, nenoliedzami, vieglāk ir meklēt internetā: nevajag tērēt laiku, apbraukājot autosalonus un nokļūstot uz norunāto tikšanās vietu, lai iegādātos lietotu mašīnu.

“Šī iemesla dēļ arī auto tirdzniecības portāli pēdējā laikā strādā pie dažādām inovācijām, kas ļautu lēmumu par konkrēta auto iegādi pieņemt attālināti. Piemēram, pirkšanas – pārdošanas portālā AUTO.RIA.com mēs esam ieviesuši 16 pārbaužu sistēmu.”

“Mēs pircēja vietā pārbaudām visu, sākot no mašīnas tehniskā stāvokļa un beidzot ar dokumentiem, un šī informācija parādās pie auto sludinājuma. 2019. gadā mēs plānojam šādu pārbaužu segmentu attīstīt īpaši aktīvi,” saka N. Zlotņickis.

Saistītie raksti
Auto pircēju uzvedība un paradumi.
Infografika

“RIA.com Marketplaces OÜ” ir Igaunijas uzņēmums, kas pārvalda lielāko auto i-tirgu Ukrainā “AUTO.RIA.com” un galveno nekustamā īpašuma i-tirgu Ukrainā “DOM.RIA.com”.

LA.lv