Bojāts automašīnas vējstikls.
Bojāts automašīnas vējstikls.
Publicitātes foto

Gadalaiku maiņā uz ceļiem aktualizējas ne tikai bedres, bet arī cita problēma 0

Ziemai beidzoties, daudzi ceļi un ielas šogad pārvērtušies ierakumos. Autovadītāji bedrēs pārsit auto riepas, sabojā diskus.

Reklāma
Reklāma
Krievija uzbrūk Ukrainai ar “brīnumieroci”. Ar to varētu tikt galā tikai F-16 144
TV24
“Viņi ir gatavi uz visādām neģēlībām.” Kas mudinātu Putinu pieņemt lēmumu uzbrukt NATO?
Krimināls
VIDEO. “Bēdz prom!” Kārsavā iereibusi kompānija bēg no policijas un smejas par vadītāja nonākšanu policijas rokās 43
Lasīt citas ziņas

Tomēr gadalaiku maiņā aktualizējas arī cita problēma – uz vēl nesakoptajiem ceļiem esošie akmeņi un šķembas ielido auto vējstiklos, radot bojājumus un plaisas.

Akmeņi vējstiklos plaisas biežāk rada pavasarī – pirms sakopti ceļi

CITI ŠOBRĪD LASA

Akmeņi un šķembas vējstiklus bojā visu gadu, bet šobrīd šoferiem būtu jābūt īpaši uzmanīgiem. Rudenī un ziemā “If Apdrošināšana” pieteiktās KASKO atlīdzības par plaisām vējstiklos ir aptuveni 15% no visiem gadījumiem.

“Pavasara mēnešos šis skaitlis vidēji sastāda ceturto daļu no visām pieteiktajām KASKO atlīdzībām. Tieši martā pagājušajā gadā tie bija gandrīz 30%. Ņemot vērā stāvokli uz ceļiem, šajā pavasarī pieteikto atlīdzību skaits varētu būt vēl lielāks,” stāsta “If Apdrošināšana” Atlīdzību nodaļas vadītāja Līga Bērziņa.

Piemēram, jau šī gada pirmajos divos mēnešos tika saņemti par 16% vairāk pieteikumu par akmeņiem un šķembām vējstiklos, nekā pērn.

Novērst nevar, bet samazināt risku gan

Akmens ielidošanu stiklā, ko pacēlis priekšā vai pretim braucošais automobilis, diemžēl pilnībā novērst nevar.

Ja ceļa segums ir bojāts, kā arī braucot pa grants ceļu, jābrauc lēnāk un jāpalielina distance ar priekšā braucošo auto, ārpus apdzīvotām vietām tiem jābūt vismaz 50 metriem.

Jāuzmanās, ja priekšā brauc kravas auto – ja tā kravas nodalījums nav nosegts un ceļa segums ir īpaši bedrains, no kravas var izkrist kāds priekšmets, brīdina Līga Bērziņa.

Ja uz ceļa notiek remonts, noteikti jāsamazina braukšanas ātrums. Tāpat, ja redzat tādas ceļa zīmes kā “Uzbērta grants vai šķembas” vai “Ceļa seguma maiņa”, jābūt īpaši piesardzīgiem.

Plānojot braukšanas maršrutu, var mēģināt neizvēlēties ceļus ar grants segumu.

Tomēr jāņem vērā, ka akmeņi vējstiklos ir problēma ne tikai uz grants seguma, bet arī uz reģionālajiem un galvenajiem autoceļiem.

Plaisa stiklā – ko darīt?

Ja akmens vai kāds cits priekšmets ir trāpījis vējstiklā, tiklīdz iespējams, jāveic bojājumu apskate. Ja stiklā ir izveidojusies plaisa vai cits bojājums, iespējami ātri tas ir jālabo, lai bojājums nekļūst lielāks un netraucē redzamību.

Ja automašīnai ir KASKO apdrošināšana, tā segs vējstikla nomaiņu un remontu.

Ar “If KASKO” apdrošināšanu stiklojuma remonts vai maiņa, veicot to “If” sadarbības servisos, ir bez pašriska. Stikls noteikti ir jāremontē neatkarīgi no tā, vai auto ir nepieciešamā apdrošināšana.

Jo ātrāk tas tiks darīts, jo lētākas būs remonta izmaksas, un, iespējams, varēs saglabāt oriģinālo vējstiklu.