Foto – Dainis Bušmanis

– Vai pēc diviem gadiem būs viens kopīgs reģistrs vai dati būs jāmeklē 28 dažādās dalībvalstīs? 13


– Likums paredz, ka dalībvalstu uzņēmumu reģistru savienošanai jānotiek saskaņā ar iepriekš 2009. gadā pieņemto regulu. Tas process vēl nav līdz galam pabeigts, jo ne visās valstīs ir pilnībā digitalizēti uzņēmumu reģistri. Direktīva nosaka, ka šādam reģistram ir jābūt pieejamam tiem, kam ir leģitīms iemesls. Par meklēšanu – tas ir Eiropas Komisijai risināms jautājums.

Reklāma
Reklāma
7 pārtikas produkti un dzērieni, kas veicina grumbu veidošanos un paātrina novecošanos 25
4 ikdienišķas un efektīvas lietas: tās palīdz tikt vaļā no liekā svara, ja tev nepatīk sportot 3
Seni un spēcīgi ticējumi: šīs lietas nekad nedrīkst ne aizņemties, ne aizdot
Lasīt citas ziņas

Atgādinu: šī likumdošanas iniciatīva nāca no Eiropas Komisijas. ES likumdošanas procesā vienīgā institūcija, kas var nākt ar likumdošanas iniciatīvu, ir Eiropas Komisija.

– Un vienlaikus Eiropas Komisija bija jūsu iniciatīvas pretiniece…

CITI ŠOBRĪD LASA

– EK bija pret likumdošanas iniciatīvas grozījumiem. Pirms diviem gadiem, kļūdams par atbildīgo deputātu šim likumam, konstatēju, ka tam ir viens trūkums. Nekad nevar zināt, kas īsti aiz ofšoru uzņēmumiem slēpjas. Tā radās doma par patiesā labuma guvēju reģistru.

Mums Latvijā Uzņēmumu reģistrs jau tagad prasa atklāt patiesā labuma guvēju, bet – kurš to labprātīgi dara? Un nav arī veida, kā pārbaudīt uzrādīto. Ja viens no īpašniekiem ir Kipras SIA, tad visi gali ūdenī. Skaidrs, ka vienas valsts ietvaros tādu skaidrību nevar radīt. Kad ierosināju izveidot patiesā labuma guvēju reģistru ES līmenī, tad sākumā Eiropas Komisija to neatbalstīja.


LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.