Liepāja turpina nostiprināties kā graudu osta.
Liepāja turpina nostiprināties kā graudu osta.
Foto: publicitātes

Septembrī Liepājas ostā pārkrautas un eksportētas 350 000 tonnu Latvijas graudu 0

Šā gada septembrī pārkrautais un eksportētais Latvijas graudu apjoms Liepājas ostā bija 350 000 tonnu, kas nodrošināja vairāk nekā pusi no kopējā ostas apgrozījuma viena mēneša laikā, aģentūru LETA informēja Liepājas SEZ pārvaldes sabiedrisko attiecību speciāliste Līga Ratniece-Kadeģe.

LA
LA
Ziņas
“Kādreiz dzērāji bļaustījās uz policiju, bet ne jau Saeimas deputāts,” Vārpiņš uzskata, ka Gobzems “velk” tautu uz anarhiju 221
14 stundas
LA
LA.LV
Ziņas
VIDEO. Negaidīts ciemiņš! Briedis pieklājīgi ar ragu piezvana pie durvīm 4
11 stundas
LE
LETA
Ziņas
Lielais sals atkāpsies, taču laikapstākļi nelutinās. Sinoptiķu prognoze tuvākajām dienām 7
19 stundas
Lasīt citas ziņas

Viņa norādīja, ka septembrī kuģi “Desert Hope” un “Sakizaya Queen” vārda tiešajā nozīmē pieņēma ekspluatācijā jaunos Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) pārvaldes infrastruktūras objektus – ostas 54.piestātni un kuģu ceļu ar dziļumu 14,5 metri, kas nostiprināja Liepājas ostu kā vadošo graudaugu un lauksaimniecības kravu ostu Baltijas jūras reģionā.

Liepājas osta pēc saimnieciskās darbības atjaunošanas līdz ar valsts neatkarības atgūšanu 1991.gadā apzināti ir veidota kā graudu osta, kur lielākā kravu grupa ir dažādi lauksaimniecības produkti. Tā tas ir bijis arī vēsturiski 19.gadsimtā, kad Liepāja bija viena no vadošajām graudu eksportostām Krievijas impērijā, atpaliekot tikai no Rostovas, Odesas un Pēterburgas, un veicināja ļoti strauju pilsētas un reģiona izaugsmi visās jomās, norādīja Ratniece-Kadeģe.

CITI ŠOBRĪD LASA

Liepājas SEZ pārvalde soli pa solim ir veidojusi un izbūvējusi infrastruktūru, kas būtu atbilstoša uzņēmēju prasībām un attīstības plāniem, kā arī nodrošinātu stabilu kravu plūsmu Liepājas ostā. “Svarīgi ir ieguldīt atbilstoši pieprasījumam un tirgus nosacījumiem un būt soli priekšā uzņēmēju vajadzībām. Svarīgi, lai ikviens ieguldītais eiro dotu atdevi, un septembrī mēs par to varējām pārliecināties,” uzsvēra Liepājas SEZ pārvaldnieks Jānis Lapiņš.

Jau vairāk nekā 20 gadus Liepājas SEZ pārvalde kopā ar uzņēmējiem ir īstenojusi pārdomātu, nepārtrauktu un mērķtiecīgu infrastruktūras attīstību, būvējot sauszemes autoceļus, dzelzceļus un padziļinot kuģu ceļus no astoņiem metriem līdz 14,5 metriem, vienlaikus nodrošinot kuģošanas un navigācijas drošību.

Šodien Liepājas osta var pieņemt un ostas iekšējā akvatorijā uzkraut pilnu kravu panamax klases kuģos – aptuveni 66 tūkstošus tonnas un pa jauno kuģu ceļu izvest no ostas. Tas ir nepieciešams, lai varētu stabili strādāt sarežģītajos ģeopolitiskajos un epidemioloģiskajos apstākļos, kad visa tranzītbiznesa nozare domā par izdzīvošanu, sacīja Lapiņš.

Lielākais lauksaimniecības kravu pārkraušanas termināls “Liepaja Bulk terminal Ltd.” septembrī piekrāva aptuveni 250 tūkstošus tonnu graudu un iekrāva septiņus lieltonnāžas un vēl vairākus mazākas ietilpības kuģus, kas tos tālāk aizveda uz Āfriku, Saūda Arābiju un Tuvajiem austrumiem.

Lapiņš uzsvēra, ka viena no termināla priekšrocībām ir tā, ka vienlaikus gan ostas noliktavās, gan noliktavās, kas atrodas citviet brīvajās muitas zonās Liepājas SEZ teritorijā, var uzglabāt lielu daudzumu ļoti dažādu lauksaimniecības produkciju – vairāk nekā 30 dažādus veidus.

LSEZ SIA “Liepaja Bulk terminal Ltd.” jauna graudaugu termināla izbūvi sāka 2001.gadā, pakāpeniski attīstot terminālu un audzējot kapacitāti, meklējot labākās tehnoloģijas, kā strādāt efektīvāk. Kopumā ieguldīti vairāk nekā 25 miljoni eiro. “Liepaja Bulk terminal Ltd.” valdes loceklis Juris Matvejevs atzīst, ka šā gada raža Latvijā ir ļoti laba, un pašlaik Latvija un Lietuva ieņem pirmo vietu Eiropas Savienībā graudu eksportā, apsteidzot līdzšinējo līderi Franciju.

“Liepaja Bulk terminal Ltd.” pēdējos četrus gadus katrā graudu sezonā no augusta līdz augustam pārkrauj vairāk nekā divus miljonus tonnu. Uzņēmuma vadība ar šā gada prognozēm ir piesardzīga, jo bažas sagādā Rīgas ostas radītā konkurence.

Matvejevs skaidroja, ka Rīgas osta, samazinoties ogļu kravām, izrāda arvien lielāku interesi par graudu kravu piesaisti. Ņemot vērā ģeogrāfisko attālumu un VAS “Latvijas dzelzceļš” tarifus iekšzemes pārvadājumiem, Rīgas ostai ir izdevīgākas pozīcijas nekā Liepājai.

SAISTĪTIE RAKSTI

“Tie 200 kilometri mums rada grūtības paņemt Latvijas graudus, kas izaudzēti Zemgalē. Nevaram Liepājā atļauties samazināt tarifu līdz Rīgas līmenim, ko viņi var atļauties. Tāds ceļš nevedīs pie pozitīva rezultāta. Tā jau jebkurš var atbrīvot ogļu laukumu, sākt kraut graudus un iedot zemāku cenu, bet tādā veidā kvalitāte tiks zaudēta,” skaidroja Matvejevs.

Šā gada deviņos mēnešos kopumā Liepājas ostā pārkrautas 4,69 miljoni tonnu kravas. Beramkravas veido 3 356,8 tūkstošus tonnu jeb 72% no visām kravām, ģenerālkravas – 855,8 tūkstošus tonnas jeb 18%, bet lejamkravas – 473,1 tūkstošus tonnas jeb 10%. Kopumā apkalpoti 1 212 kuģi, un iebraukuši un izbraukuši 23 737 pasažieri, statistikas datus komentēja Ratniece-Kadeģe.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.
IM
Ingrīda Mičāne
Laukos
Amerikāņu kalniņi piena tirgū: piena iepirkuma cena kāpj, bet aug arī pašizmaksa un nenoteiktība 14
6 dienas
LA
LA.LV
Laukos
Mēslojuma deficīts pavasarī var apgrūtināt darbu lauksaimniekiem un samazināt ražu 19
Nedēļa
LB
Latvijas Bizness
Ziņas
Ceļa balstīšana uz apaļkoku pāļiem! Latvieši sāk izmantot jaunu tehnoloģiju meža ceļu izbūvei 12
Nedēļa
SD
Sandra Dieziņa
Laukos
Turpinās cūkgaļas iepirkuma cenas kritums, bet veikalos gada laikā cenas mainījušās maz 8
30. novembris, 2021
LA
LA
Ziņas
“Kādreiz dzērāji bļaustījās uz policiju, bet ne jau Saeimas deputāts,” Vārpiņš uzskata, ka Gobzems “velk” tautu uz anarhiju 221
14 stundas
LE
LETA
Ziņas
Lielais sals atkāpsies, taču laikapstākļi nelutinās. Sinoptiķu prognoze tuvākajām dienām 7
19 stundas
LA
LA
Ziņas
Igaunijā uz ielām vairs nekaisa sāli. Kāpēc Latvija, taupot auto un dabu, nav spērusi šādu soli? 57
12 stundas
LA
LA.LV
Ziņas
VIDEO. Negaidīts ciemiņš! Briedis pieklājīgi ar ragu piezvana pie durvīm 4
11 stundas
LA
LA.LV
Ziņas
“Tas, kas ir izdarīts ar Rīgas ielām ir noziegums!”: kur braukt avārijas dienestiem un medicīniskajai palīdzībai? 130
16 stundas
Lasīt citas ziņas
IM
Ingūna Mieze
Ziņas
Kūdras izmantošanu dārzkopībā būtu jāizbeidz. Vai atrasts aizstājējs? 56
27. novembris, 2021
LE
LETA
Laukos
Nespējot izpildīt likuma prasības, zemnieku saimniecībai, iespējams, nāksies likvidēt taurgovis 55
25. novembris, 2021
LA
LA.LV
Laukos
Meklējiet vietējos! 9
25. novembris, 2021
AJ
Anita Jaunbelzere
Laukos
“Jebkurš kubikmetrs, kas nāk no meža, saražo gan algas, gan nodokļus.” Saruna ar Arni Muižnieku 45
24. novembris, 2021
LA
Latvijas Avīze
Laukos
“Tas ir noziegums, kas bargi jāsoda.” Aicina nesastrādāt cūcības mežā 5
23. novembris, 2021
LE
LETA
Laukos
Asociācija: Cūkkopības nozare joprojām strādā zem pašizmaksas 7
23. novembris, 2021
GN
Gints Narogs
Ziņas
Mērķtiecības paraugs. Saruna ar titulētāko Latvijas cīkstoni Anastasiju Grigorjevu 2
5 stundas
LE
LETA
Ziņas
Rīgas dzelzceļa stacijā atrasta vēl viena potenciāli bīstama šahta
5 stundas
IE
Ināra Egle
Ziņas
Satversmē teikts, ka Saeimas locekli nevar apcietināt, taču Gobzems bijis tikai īslaicīgi aizturēts 40
5 stundas
IR
Ilmārs Randers
Stāsti
“Satiksmes nozare ir visas ekonomikas asinsrites pamats.” Intervija ar satiksmes ministru Tāli Linkaitu 32
8 stundas
VS
Viesturs Sprūde
Ziņas
Vai Baidena un Putina sarunas novērsīs Krievijas iebrukumu Ukrainā? 45
6 stundas
JL
Juris Lorencs
Ziņas
Juris Lorencs: Latvieši zina, ka “aizstājošā migrācija” pastāv – tā ir realitāte, kuras sekas izjūtam joprojām 14
7 stundas
LA
LA.LV
Ziņas
VIDEO. Kā pagatavot Ziemassvētku vainagu? Padomi no Lielbritānijas karaliskās ģimenes floristiem 1
4 stundas
LE
LETA
Ziņas
Pētnieks: Novērojama pakāpeniska Latvijas iedzīvotāju attieksmes maiņa pret imigrantiem un imigrāciju 35
6 stundas
PR
Praktiski.lv
Praktiski
Viss, kas vajadzīgs izciliem svētkiem: Ziemassvētku siera kūka 2
14 stundas
VS
Viesturs Sprūde
Ziņas
Atgūtais “Gilgamešs”: Irāka parāda atgūtos nacionālos dārgumus, kas bija nolaupīti un nelikumīgi izvesti no valsts
12 stundas
LA
LA
Ziņas
“Kādreiz dzērāji bļaustījās uz policiju, bet ne jau Saeimas deputāts,” Vārpiņš uzskata, ka Gobzems “velk” tautu uz anarhiju 221
14 stundas
MB
Madara Briede
Praktiski
Vai cilvēks, kurš vakcinējies ar “Sputnik”, var iegūt Covid-19 sertifikātu, kas derīgs Eiropā?
14 stundas
SD
Sandra Dieziņa
Ziņas
Cepumu “Selga” reklāma izraisīja pircēju viļņošanos. Kāpēc tā un kas cepumiem “vēderā”? 56
20 stundas
LE
LETA
Ziņas
Lielais sals atkāpsies, taču laikapstākļi nelutinās. Sinoptiķu prognoze tuvākajām dienām 7
19 stundas
KO
kokteilis.lv
Kokteilis
Atklājies, ka princis Harijs ar savu tēvu princi Čārlzu nav sarunājies jau mēnešiem ilgi 9
15 stundas
LE
LETA
Ziņas
Pret Covid-19 nevakcinētām personām varētu būt grūti uzturēt bezdarbnieka statusu. NVA direktore skaidro, kāpēc 94
19 stundas
LS
LSM.lv
Ziņas
“Veļu mazgājam naktī, pīķa stundā ejam pastaigāties,” Daudzbērnu ģimenes tētis par elektrības taupīšanu, kad tā dubultdārga 37
16 stundas
AO
Andris Ozoliņš
Praktiski
Latvijā tapušie dizaina risinājumi palīdz noformēt attālinātu darba vietu
22:49
LA
LA.LV
Ziņas
VIDEO. Kā pagatavot Ziemassvētku vainagu? Padomi no Lielbritānijas karaliskās ģimenes floristiem 1
22:12
GN
Gints Narogs
Ziņas
Mērķtiecības paraugs. Saruna ar titulētāko Latvijas cīkstoni Anastasiju Grigorjevu 2
21:41