“Skolotāji nemāca pēc tām grāmatām, kas ir sarakstītas” – vai var būt vēl lielāks absurds? 0
Skolēnu sniegumu mācībās un eksāmenos ietekmē ne tikai skolotājs un ģimene, bet arī tas, cik kvalitatīvi ir materiāli, no kuriem viņiem nākas mācīties. Ir zināms fakts, ka itin bieži skolotāji šobrīd paši nemaz neizmanto esošos mācību līdzekļus un mācību grāmatas, jo no tām ir neiespējami bērniem ko iemācīt, šo problēmu izcēla kāda TV24 skatītāja.
Izglītības sistēmas kraha sakne, kas bieži tiek ignorēta, ir tāda, ka nav kvalitatīvu mācību grāmatu, īpaši matemātikā. TV24 raidījumā “Uz līnijas” Inga Vanaga, LIZDA priekšsēdētāja, tomēr uzsvēra, ka ir nepareizi vainot tikai skolēnus par sliktiem eksāmenu rezultātiem, ja sistēma pati nenodrošina nepieciešamos mācību līdzekļus.
Vanaga gan arī akcentēja, ka pētnieku dati liecina, ka skolotāja ietekme uz rezultātu ir aptuveni 40%, kas nozīmē, ka pārējais atkarīgs no skolēna paša, ģimenes un apkārtējiem apstākļiem – arī šie faktori ir jāizvērtē.
Vanaga arī aktualizēja jautājumu par iespēju izmantot citu valstu mācību materiālus. Kāpēc nevarētu pārtulkot augstas kvalitātes grāmatas no valstīm, kurās matemātikas apguve ir sekmīga? Šis jautājums gan esot jau sen diskutēts, un viens no galvenajiem šķēršļiem ir autortiesības, kā arī nepieciešamība saskaņot saturu ar Latvijas izglītības sistēmas specifiku – valodu, literatūras un vēstures programmām.
Viņa minēja, ka Igaunijā jau ir veikti veiksmīgi šādi mēģinājumi – pārtulkot un ieviest kvalitatīvas matemātikas grāmatas, piemēram, igauņi ir pārņēmuši sev latviešu matemātiķa Jāņa Menča sagatavotos mācību materiālus.