Ekonomika
Bizness

Latviešu galda spēļu uzņēmums “Brain Games” nopērk lietuviešu partneri0


Brain games
Brain games
Publicitātes foto

Latvijā dibinātais galda spēļu uzņēmums “Brain Games” šā gada augustā nopircis lietuviešu galda spēļu, pužļu un rotaļlietu mazum un vairumtirdzniecības uzņēmumu “New Media Publishing”.

Apvienojoties, “Brain Games” paplašina tirdzniecības vietu skaitu un kļūst par plašāko galda spēļu veikalu ķēdi Baltijā.

“Brain Games” stratēģiskais pirkums

“New Media Publishing” pirkums ievērojami paplašinās “Brain Games” vairumtirdzniecības sortimentu. Turklāt tas jau gadiem ir bijis vadošā galda spēļu uzņēmuma “Brain Games” lielākais klients Lietuvā un pērn tas arī ieguva Latvijas Investīciju un Attīstības Aģentūras “Nameja balvu” kā labākais Latvijas partneris Lietuvā.

Brain Games Lietuvas partneris
Publicitātes foto

“Brain Games” darbojās tirgū nu jau 15 gadus un pērn tā kopējais grupas apgrozījums bija 3,7 miljoni eiro. Nopērkot “New Media Publishing”, uzņēmuma Baltijas biznesa portfelim provizoriski tiek pievienots 1,3 miljoni eiro apgrozījums.

“Jau pirms uzņēmuma pirkuma “Brain Games” izplatīja Baltijā arī Lietuvā ražotās galda spēles. Nopirkām “New Media Publishing”, jo tas ideāli papildina mūsu veikalu tīklu – “Brain Games” būs tuvāk gala patērētājiem un mēs varēsim vēl aktīvāk piedalīties Lietuvas galda spēļu kultūras veidošanā. Turklāt tas arī palīdz mums paiet pāris soļus tuvāk mūsu vīzijas īstenošanai – lai galda spēles kļūtu par vienu no populārākajiem hobijiem Baltijā. Pēc mūsu rīcībā esošajiem datiem, Latvijā populārākās galda spēles – dambrete, šahs – ir gandrīz 70% mājsaimniecību. Vēlamies rosināt interesi arī par citām spēlēm, tāpēc mūsu veikalos ir pieejamas vairāk nekā 2000 dažādas spēles,” stāsta “Brain Games” SIA izpilddirektors Raivis Kalniņš.

Galda spēļu tirgus pasaulē

Pērn, Eiropai piederēja 37% kopējās spēļu tirgus daļas, kam sekoja Ziemeļamerika, Āzija, Tuvie Austrumi un Dienvidamerika. Eiropā izplatītākās ir klasiskās un uz ekonomikas tematiku orientētās spēles. Pēc “Technavio” pētījuma, galda spēļu bizness globāli palielināsies par 5,17 miljardiem ASV dolāru laika posmā no 2019. līdz 2023. gadam. Tas nozīmē, ka spēļu bizness palielinās tirgus daļu vairāk nekā divas reizes, sasniedzot vairāk nekā 12 miljardus ASV dolāru vērtību 2023. gadā.

Galda spēļu spēlēšanas galvenie ieguvumi ir prāta asināšana un dažādu interešu un vecuma cilvēku savešana vienkopus jēgpilnai aktivitātei. Galda spēles var būt lielisks draugu kopā būšanas katalizators, palīgs komandu saliedēšanā, kā arī taktiskās un analītiskās domāšanas rīks. Uzņēmuma spēļu pārdošanas topā ir “Saboteur” (var spēlēt līdz 10 cilvēkiem), “Catan” (stratēģijas spēle ģimenei) un ICECOOL (veiklības spēle ģimenēm, ballītēm un viesībām).

Attīstības plāni

Pēc pirkuma “Brain Games” piederēs 12 veikali. Divi veikali Latvijā (Rīgā), trīs Igaunijā (Tallinā un Tartu) un septiņi veikali no “New Media Publishing” nopirkšanas, kuru veikali “Galvosukiu Pasaulis” Lietuvā atrodās Viļņā, Kauņā, Klaipēdā, Paņevežā un Šauļos. Turklāt, spēles ir iespējams iegādāties arī “Brain Games” un “Galvosukiu Pasaulis” internetveikalos.

Brain Games
Publicitātes foto

Tālākie plāni, līdz ar apvienošanos ar “New Media Publishing”, ir – nodrošināt uzņēmuma veiksmīgu darba turpināšanu, integrēt komandu, mācīties no uzņēma un dalīties ar vēl labāku sortimentu, kā arī uzturēt klientu servisu augstā līmenī. Piemēram, plānā ir ieviest “New Media Publishing” veikalos “Brain Games” veiksmīgi funkcionējošo pakalpojumu “neiepatikās – apmaini” un mūža garantijas piedāvājumu.

“Brain Games” nodarbojas. “Brain Games” grupā ietilpst “Brain Games” SIA (Latvija), kas nodarbojas ar pasaulē populāru spēļu, pužļu un galvas mežģu pielāgošanu un izplatīšanu vietājam – Baltijas tirgum, “Brain Games Publishing”, kas darbojās kā galda spēļu izdevniecība un jaunu galda spēļu izstrādātāji, “Brain Games” OU (Igaunija), “Brain Games USA” LLC (ASV), “Brain Games Publishing” SIA (Latvija) un tagad arī “New Media Publishing” UAB (Lietuva).

LA.lv