Birmanis: “Man tas šķiet absurdi – jaunieši neziņā gaida eksāmenu rezultātus pārāk ilgi” 4
Katru gadu eksāmenu laiks ir satraucošs ne tikai skolēniem, bet arī viņu ģimenēm. Vienu no lielākajiem stresiem rada ilgais gaidīšanas laiks starp eksāmena kārtošanu un rezultātu paziņošanu. To TV24 raidījumā “Preses klubs” uzsver arī modes mākslinieks un Liepājas Dizaina un mākslas vidusskolas pārstāvis Bruno Birmanis, kurš ikdienā saskaras ar jauniešiem, kuri pēc 9. klases pretendē uz uzņemšanu radošajā skolā.
“Viens no rādītājiem, pēc kuriem tiek vērtēti jaunieši, kas pretendē uz uzņemšanu mūsu skolā, ir atzīmes – turklāt nevis kā viens veselums, bet gan diezgan detalizēti,” stāsta Bruno Birmanis. Viņš uzsver, ka sekmība ir viens no skolas būtiskākajiem stūrakmeņiem.
“Man tas šķiet absurdi, tiek nokārtots eksāmens, bet atbildes jāgaida tik ilgi. Jaunietis karājas gaisā, un viņam drošības pēc nākas pieteikties vairākās skolās, neko nezinot,” pauž Birmanis.
Viņš atzīst, ka neredz būtiskus ieguvumus ne centralizēto eksāmenu kārtības ziņā, ne sekmības aspektā. Turklāt viņš apšauba, vai ir pamatoti tik daudz jauniešu iedzīt lielā stresā.
Jau iepriekš rakstījām, ka patlaban skolēniem, kuri nav sekmīgi nokārtojuši kādu no valsts pārbaudes darbiem, mācību viela 9.klasē ir jāapgūst atkārtoti. Šajā mācību gadā šādu skolēnu bijis 696.
Atzīstot, ka atstāšana uz otru gadu pati par sevi negarantē skolēnu mācību snieguma uzlabošanos, IZM sākusi virzīt “izlīdzinošā gada” ieviešanu. Tādējādi skolēni, kuri visos mācību priekšmetos saņēmuši gada vērtējumu ne zemāku par četrām ballēm, bet nav sekmīgi nokārtojuši vienu no eksāmeniem, varēs turpināt mācības arodizglītības programmā. Vienlaikus viņi apgūs arī attiecīgo mācību priekšmetu, lai mācību gada beigās atkārtoti kārtotu iepriekš nenokārtoto eksāmenu.