“Mēs esam aizmirsuši, ka mācīšanās ir darbs, un darbā ir jābūt arī pienākumiem,” Blodons par mūsdienu skolēnu visatļautību 0
Mūsdienu izglītības sistēma ir saskārusies ar daudziem izaicinājumiem, un viena no aktuālākajām debatēm ir par līdzsvaru starp skolēnu tiesībām un pienākumiem. Vai mēs, piešķirot skolēniem arvien lielāku autonomiju un izvēles brīvību, neesam aizmirsuši par viņu pienākumiem mācīties un sasniegt izvirzītos mērķus? Par šo jautājumu TV24 raidījumā “Preses klubs” dalījās žurnālists un PR speciālists Arnis Blodons.
Blodons uzsver, ka mūsdienu izglītības sistēmā ir pārāk liels uzsvars likts uz skolēnu tiesībām, savukārt pienākumi ir nonākuši otrajā plānā. “Mēs esam aizmirsuši, ka mācīšanās ir darbs, un darbā ir jābūt arī pienākumiem,” saka Blodons. “Skolēniem ir jāapgūst noteiktas zināšanas un prasmes, un skolotājiem ir jānodrošina, ka šie mērķi tiek sasniegti.”
Viņš norāda, ka mūsdienu skolēni bieži saskaras ar situācijām, kad viņiem nav jāpieliek pietiekamas pūles, lai gūtu panākumus.
turpina Blodons. “Taču šāda pieeja var būt demotivējoša un neļaut skolēniem attīstīt nepieciešamās prasmes, lai būtu veiksmīgi pieaugušie.”
Blodons arī kritizē mūsdienu vecāku attieksmi pret izglītību. “Daudzi vecāki aizstāv savus bērnus, kad skolotāji viņiem uzliek kādus pienākumus. Viņi uzskata, ka viņu bērni jau visu saprot un ka skolotājiem nav tiesību no viņiem prasīt kaut ko vairāk.”
Kā risinājumu šai situācijai Blodons piedāvā atjaunot līdzsvaru starp skolēnu tiesībām un pienākumiem: “Mums ir jāatgādina skolēniem, ka izglītība ir investīcija viņu nākotnē.” “Mums ir jāizvirza skaidri mērķi un jānodrošina, ka skolēni tiek atbalstīti, lai tos sasniegtu.”
Blodons arī uzsver, ka skolotājiem ir jābūt lielākām pilnvarām, lai varētu efektīvi veikt savu darbu. “Skolotājiem ir jābūt iespējai pieprasīt no skolēniem pūles un disciplīnu,” uzsver Blodons. “Mums ir jāuzticas skolotājiem un jānodrošina viņiem nepieciešamos resursus.”
Arnis Blodons uzsver, ka mūsdienu izglītības sistēmā ir pārāk liels akcents tiek likts uz skolēnu tiesībām, savukārt pienākumi ir nonākuši otrajā plānā. Lai izglītības sistēma būtu veiksmīga, ir nepieciešams atjaunot līdzsvaru starp šiem diviem aspektiem. Skolēniem ir jāapzinās savi pienākumi un jābūt gataviem pielikt pūles, lai sasniegtu izvirzītos mērķus.