
Kāpēc aviokompānijas maina sēdvietu konfigurāciju? 0
Aviokompāniju galvenais sēdvietu izkārtojuma faktors ir rentabilitāte. Kad lidmašīna ir iegādāta, tām nav jāievēro ražotāja ieteikumi attiecībā uz sēdvietu izkārtojumu. Mērķis ir skaidrs: maksimāli palielināt pasažieru skaitu vienā lidojumā. Tā ir apzināta ekonomiska izvēle.
Samazinot atstarpi starp rindām vai izvēloties blīvāku konfigurāciju (piemēram, no 3+3+3 uz 2+5+2), aviokompānijas palielina vietu skaitu.
Dažas aviokompānijas pat izvēlas vēl vairāk samazināt attālumu starp sēdvietām, lai pievienotu vairāk rindu. Šī stratēģija ļauj uzlabot rentabilitāti katrā lidojumā, taču tā mehāniski noved pie sēdvietu un logu nesakritības, jo jaunais izkārtojums vairs neatbilst ražotāja izstrādātajai pamatstruktūrai.