Ilustratīvs attēls.
Ilustratīvs attēls.
Foto: PantherMedia/Scanpix/LETA

Vai par skolotāju var kļūt jebkurā vecumā? Atbild “Mācītspēks” pārstāve 0

Ilze Kuzmina, “Skola & Ģimene”, AS “Latvijas Mediji”

Reklāma
Reklāma
Skabejeva ārdās: Krievijas propagandisti sašutuši par Trampa rīcību saistībā ar Ukrainu 5
Numeroloģija un skaitļu maģija: kā jūsu tālruņa numurs ietekmē jūsu likteni un kad to mainīt? 31
Viedoklis
Linda Tunte: “Es dzeru, lamājos, gāžu politiķus un eju prom no darba”
Lasīt citas ziņas

“Jau jaunībā gribēju kļūt par skolotāju, taču baidījos, ka netikšu galā ar bērniem. Aizgāju studēt ekonomiku, studijas absolvēju 1992. gadā. Pēc tam ilgus gadus dažādos uzņēmumos strādāju gan par grāmatvedi, gan finanšu direktori. Tagad jau vairākkārt pamanu informāciju un “Mācītspēku” un saprotu, ka man būtu interese pamēģināt īstenot jaunības sapni. Taču jautājums: vai ar tādu pirms trīsdesmit gadiem iegūtu augstāko izglītību pietiek (bijuši gan arī ļoti daudzi kursi, lai ietu līdzi laikam, bet ne studijas) un vai mans vecums – ap 50 gadiem – arī vēl der, lai pieteiktos programmā?” jautā Baiba Pierīgā.

Atbild projekta “Mācītspēks” dalībnieku atlases speciāliste Danute Grīnfelde: Dalībai skolotāju izglītības projektā “Mācītspēks” nav vecuma ierobežojuma. Arī augstākās izglītības ieguves laiks nav atlases kritērijs.

CITI ŠOBRĪD LASA

Dalībai projektā tiek uzņemti dažādu jomu profesionāļi, kuri savas izvēlētās mācību jomas saturu ir apguvuši augstākajā izglītībā vismaz 12 kredītpunktu apjomā un kuriem vidējā atzīme diplomā nav mazāka par 7 ballēm. Projekts nepiedāvā apgūt mācību jomu saturu, bet gan pedagoģiju un mācību priekšmetu metodiku. Apgūstot studiju programmu “Skolotājs”, projekta dalībnieks iegūst skolotāja kvalifikāciju viena mācību priekšmeta vai mācību jomas mācīšanai vispārējā izglītībā.

Projekta dalībnieku atlasē vērtējam trīs kompetences: orientāciju uz cilvēku, orientāciju uz izaugsmi un orientāciju uz risinājumu. Kā īpaši būtiskas vēlos izcelt kandidātu refleksijas prasmes – spēju analizēt savu rīcību, saskatīt, kas izdevies un kur turpmāk nepieciešami uzlabojumi. Šīs spējas nepieciešamas, lai divu projekta gadu laikā ļoti strauji papildinātu savas profesionālās prasmes un zināšanas.

Tāpat mēs pārliecināmies par kandidāta rīcību grūtībās, jo dalībnieku izaugsme notiek izaicinošos apstākļos, apvienojot studijas ar pilnas slodzes darbu jaunā profesijā, kā arī saskarsmi ar “prasīgu” auditoriju – skolēniem.

Ne mazāk svarīga iezīme, kas nepieciešama gan šī projekta dalībniekiem, gan ikvienam skolotājam, ir spēja un vēlme sadzirdēt savu sarunu biedru, cienīt otra viedokli arī tad, kad tas nesaskan ar savējo, kā arī vēlme un spēja ņemt vērā otras puses pozīciju, izvēloties savu rīcību.

SAISTĪTIE RAKSTI