Šīs nedēļas sākumā Latviju pāršalca ziņa, ka pasaulslavenais modes zīmols “Dior” sadarbojies ar Latvijas šūpuļtīklu ražotāju “Modern Nomad”. Latvijas uzņēmumam tas ir milzīgs novērtējums un panākums. Kā mūsējiem izdevās kļūt par franču luksusa modes nama šūpuļtīkla konstrukcijas izstrādātāju un ražotāju?
LA.LV redakcija sazinājās ar “Modern Nomad” valdes locekli Krišjāni Eihmani, kurš atklāja: “Viņi atrada mūs, nevis mēs viņus. Mēs saņēmām no viņiem e-pastu. Sākumā, protams, bija jāpārbauda, vai e-pasts ir īsts, vai mums tiešām raksta “Dior”. Pēc tam, kad pārbaudījām, ka netiekam muļķoti, ātri vien jau sekoja video zvans, kura laikā sapratām, kas viņiem interesē un kas nepieciešams. Diezgan ātri vienojāmies, ka varam strādāt kopā. Viņiem vajadzēja šūpuļtīklu, kas ir “Dior” vārda cienīgs, bet mums bija skaidrs, ka mēs to varam izdarīt, protams, ieguldot milzīgu darbu.”
Kā modes gigants “Dior” atrada latviešus?
Eihmanis stāsta: “Viņi apzināti internetā meklēja šūpuļtīklu ražotājus tieši Eiropā. “Dior” bija svarīgi, ka ražošanas process norisinās uz vietas.” Viņš cer, ka, pateicoties šai sadarbībai, vairs neviens neapšaubīs, ka uzņēmums tiešām visu ražo Latvijā. “Neticība Latvijas ražotspējai ir ļoti spēcīga, esam to izjutuši,” nosaka “Modern Nomad” valdes loceklis.
Modes zīmolam simpatizēja arī uzņēmuma tēls un kvalitatīvais foto/video saturs, izsakot augstu novērtējumu un komplimentus latviešiem par ražotā produkta vizuālo pasniegšanu.
“Vēlos šajā sakarā pieminēt, ka tieši brīdī, kad “Dior” mūs uzrunāja, mēs startējām kā dalībnieki Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras biznesa inkubatorā, saņemot ļoti vērtīgu atbalstu. Esmu pārliecināts, ka modes nams mūs pamanīja, pateicoties tieši šim atbalstam, jo mums bija iespēja plašāk reklamēties eksporta tirgos,” stāsta Eihmanis.
Par sadarbības procesu
Līdz izstrādātam, pabeigtam un klientam piegādātam produktam bija 11 mēnešu garš ceļš, kurš bijis gana interesants, pamācošs un ļoti vērtīgs latviešu uzņēmuma attīstībai.
“Tā bija izkāpšana no ierastās vides, no strādāšanas ierastajā komforta zonā, kurā mēs saprotam gan mentalitāti, gan prasības. Šajā sadarbībā jauns bija pilnīgi viss. Tā ir milzīga atšķirība – starp viņiem, modes pamatlicējiem, un starp mums – mazo Latvijas uzņēmumu, bet mums tā bija ļoti vērtīga skola,” ar gandarījumu runā Eihmanis.
Viņš turpina: “Viņu kvalitātes standarts ir tik augsts! Mūsu šuvējas strādāja ļoti cītīgi, viņas apzinājās, ka visam jābūt perfekti. Īpaši vēlos izcelt mūsu ražošanas vadītāju Inesi. Viņa bija atslēgas cilvēks, kādēļ mēs varējām šo projektu realizēt.
Sadarbības ietvaros latviešu ražotājiem bija jāsaražo konkrēts skaits šūpuļtīklu, kas veiksmīgi izdarīts, lai arī process bija izaicinājumu pilns. Par tālākiem soļiem un nākotnes plāniem, vai sadarbība varētu turpināties, vēl grūti spriest.
Šūpuļtīkla ražošanas process notiek no Liepājas līdz Krāslavai
“Modern Nomad” valdes loceklis īpaši uzsver: “Šī sadarbība nav tikai “Modern Nomad” nopelns. Tas ir katra cilvēka, kurš ir ticējis Latvijā radītam produktam, kurš ir novērtējis mūsu produkta vērtību, nopelns. Šo sadarbību mēs varējām realizēt tāpēc, ka mums ir spēcīga aizmugures bāze – mūsu klientu loks, kuri tic un lieto mūsu produktus.
Šis ir Latvijas sasniegums. Ne par velti mūsu šūpuļtīkli tiek izgatavoti no Liepājas līdz Krāslavai.
Liepājā mēs izgatavojam metāldaļas pie ļoti augstas klases speciālistiem. Ikšķilē viens cilvēks ver virvītes ļoti specifiskā mezglā – speciālā savēršanas metodē. Gulbenē notiek šūšana, bet Krāslavā griezti audumi. Ir ļoti daudz iesaistīto cilvēku, un katra darbs ir būtisks, lai mēs varētu izdarīt to, ko darām, un būt tur, kur mēs esam.”