Foto-Kristians Luhaers

Neziņa līdz pēdējam brīdim 1


Festivālu rīkotājiem raizes sagādā biļešu tirdzniecība, jo aptuveni trešdaļa apmeklētāju paraduši tās iegādāties pēdējā nedēļā pirms pasākuma, vadoties pēc laikapstākļiem vai noskaņojuma. Turklāt nevarot arī rēķināties ar kādu garantēto publiku – katru gadu nākas pārliecināt publiku atkal apmeklēt pasākumu, tāpēc daudz naudas tiekot tērēts arī mārketingā. Liels pārdoto biļešu kritums atstātu ļoti lielu ietekmi uz festivāla budžetu. “Svārstības aptuveni 10% apmērā naudas izteiksmē ir vairāki simti tūkstoši. Turklāt, ņemot vērā, ka liela daļa biļetes pērk pēdējā brīdī, drošības sajūta par to, kā gads noslēgsies, nav līdz pat pašam festivālam,” paskaidro “Positivus” pārstāvis. Tāpat festivāliem būtu grūti iztikt arī bez sponsoru atbalsta.

Reklāma
Reklāma
Kāpēc ar gadiem pieaug svars? Kaloriju skaitīšana nepalīdzēs, lūk, kas tev jādara
RAKSTA REDAKTORS
“Kad sāku rādīt slaidus par Ukrainu, redzēju, ka vairāki skolēni novērsa skatienu…” Pieredzes stāsts par krievvalodīgajiem jauniešiem 264
VIEGLAIS TESTS. Ja nevari atbildēt 100% pareizi uz šiem jautājumiem, tad tu neesi pārāk gudrs
Lasīt citas ziņas

Liels svars arī laika ap­stākļiem. Piemēram, 2015. gadā Liepājā notiekošais festivāls “Summer Sound” piedzīvotās vētras un negaisu dēļ daļēji cieta neveik­smi. “Tā kā esam tuvu atklātai jūrai, festivāla priekšvakarā pārcietām spēcīgu vētru,” stāsta festivāla vadītāja Linda Zajarska, norādot, ka tas prasījis lielas investīcijas. Pēdējā nedēļa pirms festivāla esot indikators, kāds būs tā apmeklējums: “Pludmales festivālā cilvēki vēlas staigāt īspiedurkņu krekliņos, nevis jakās un gumijniekos, tāpēc izvēli ļoti diktē pēdējā brīža laika prognozes.” “Summer Sound” pagaidām atrodoties ieskrējiena posmā. Pirmos piecus gadus tas norisinājās jūlija pirmajā nedēļas nogalē, bet pēc vētrainās pieredzes 2015. gadā rīkotāji izvērtēja laikapstākļus pēdējo desmit gadu griezumā un pārcēla festivālu uz jūlija otru pusi. Pērn tas vainagojies panākumiem – bijis jūtams, ka festivāls piedzīvojis otro elpu, izdevies nosegt lielu daļu iepriekšējo gadu ieguldījumu un zaudējumu.

“Summer Sound” rīkotāji nenoliedz – lai piepildītu apmeklētāju sapņus baudīt lielāku zvaigžņu uzstāšanos, bez biļešu cenas pieauguma neiztikt. Festivāla budžets pēdējos gados ir nedaudz vairāk par pusmiljonu eiro, no kura ap 40 – 45% aiziet māksliniekiem, 10 – 15% – mārketingam, bet pārējais – tehniskajai infrastruktūrai. “Summer Sound” vadītāja neslēpj, ka festivāls izdzīvojis dažādus posmus, meklējot savu formātu, jo tirgus ir piesātināts. “Ņemot vērā, ka Latvijā dzīvo ap diviem miljoniem cilvēku, no kuriem tikai neliela daļa ir festivālu apmeklētāji, kā arī to, ka Latvijā jau ir viens liels mūzikas festivāls, ar kuru konkurēt formāta ziņā nav pamata, “Summer Sound” sevi pozicionējis kā vasaras pludmales festivāls, kurā koncentrējas liels skaits aktuālo mūziķu no Latvijas un Baltijas un kur izbaudīt pludmales gaisotni,” skaidro Linda Zajarska. Nākamais mērķis esot piesaistīt vairāk apmeklētāju no Lietuvas un citām kaimiņvalstīm, kā arī nostiprināt esošo festivāla formātu.
SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.