Foto – Dainis Bušmanis

Agnese ir nenogurstoša kamermūzikas programmu dalībniece un arī iniciatore. Mūziķe teic – tas ļaujot pamainīt mūzikas “gaisu” un kopspēles partnerus. Decembrī viņas klavierspēle skanēja operdziedātājas Evijas Martinsone solokoncertā, decembrī noslēdzās muzicējot kopā koncertsērijā kopā ar Berlīnes filharmoniķu izcilo kontrabasistu Gunāru Upatnieku, atskaņojot Botezīni, Gliēra, Fallas, Šostakoviča un Vaska mūziku programmā „Kontrabasa koncertstāsts”, piedaloties Valmieras teātra aktierim Mārtiņam Meieram. „Gunārs ir mans klasesbiedrs kopš Dārziņskolas laikiem, tad arī sākām kopā muzicēt un nu jau kopā spēlējam aptuveni desmit gadu. Ir ārkārtīgi interesanti sadarboties ar viņu, jo Gunārs, atbraucis no Berlīnes, ved līdzi citu elpu, nav „ieaudzis” vietējā vidē, un tā var kopā pateikt kaut ko jaunu. Šī programma man bija ļoti mīļa, pirmoreiz tā izskanēja pirms trim gadiem, un ļoti vēlējos to atkārtot. Tas vienkārši ir jādzird – kopā ar Mārtiņa Meiera runāto, brīnišķīgo vācu autora Patrika Zīskinda monologu par kontrabasu un skaistā mūzika kontrabasam un klavierēm ar Gunāru Upatnieku. Prieks, ka tagad ir daudz jaunu, labu koncertzāļu – Liepājā, Jūrmalā, Cēsīs, Rēzeknē, kurās uzstāties, tikai Rīgā tās vēl ļoti trūkst!!! Es ceru, ka mūziķu sapnis par koncertzāli Rīgā drīz piepildīsies!” 1

Lielajā ģildē izskanēs pēc Agneses ierosmes veidotā kamermūzikas koncertprogramma „Franču sešinieks un kazas deja”. “Sešinieks” ir viens no slavenākajiem grupējumiem Rietumu mūzikas vēsturē, slavenie Mijo, Onegērs un Pulenks, arī mazāk pazīstamie Dirē, Oriku un Taijfēru. Viņu laiks ir 20. gadsimta 20. gadi, kad pēc Pirmā pasaules kara mākslā sācies pilnīgi cits laikmets. „Tā ir mūzika, kura tolaik tika spēlēta salonos, paši komponisti to atskaņoja kafejnīcās, brīvā atmosfērā, turpat līdzās tika smēķēts, iedzerts vīns vai tēja. Koncerta pirmajā daļā vēlamies radīt šo nepiespiesto atmosfēru – par šo laiku stāstīs Orests Silabriedis, bet uz ekrāna redzēsim franču sešinieka fotogrāfijas, arī liecības karikatūrās, kurās franču sešinieks attēlots visai bieži. Koncerta otrajā daļā – vairāk īstas koncertzāles atmosfēra– Mijo un Pulenks, kuri ir spilgtākie „sešinieka” pārstāvji.”

Agnese ir arī tas radošais „motoriņš”, kuram tīk izvilināt mūziķus un instrumentus (piemēram, tubu) no orķestra rindām, un parādīt, ko viņi spēj „tuvplānā”. „Paldies visiem kolēģiem, kuri piekrīt un spēlē kopā ar mani. Manuprāt, simfoniskā orķestra mūziķiem ir ļoti svarīgi spēlēt kamermūziku, iznākt no tā orķestra. Bieži vien gadās, ka sāc strādāt orķestrī, un aizmirsti par sevi kā par solo mūziķi. Turklāt, godīgi sakot, daudzi mūziķi ir pārstrādājušies, spēlējot vairākos orķestros, paralēli pasniedzot stundas, vēl ir arī ģimene. Tas nav vienkārši! Tad nu es cenšos kultivēt šo kamermuzicēšanas ideju un motivēju mūziķus. Pirmais solis reizēm nav viegls, bet pēcāk mūziķi saka paldies un aicina rīkot nākamo koncertu. Es ļoti pateicos viņiem par uzticību un prieku muzicēt!

Reklāma
Reklāma
Lielajā ģildē izskanēs pēc Agneses ierosmes veidotā kamermūzikas koncertprogramma „Franču sešinieks un kazas deja”. “Sešinieks” ir viens no slavenākajiem grupējumiem Rietumu mūzikas vēsturē, slavenie Mijo, Onegērs un Pulenks, arī mazāk pazīstamie Dirē, Oriku un Taijfēru. Viņu laiks ir 20. gadsimta 20. gadi, kad pēc Pirmā pasaules kara mākslā sācies pilnīgi cits laikmets. „Tā ir mūzika, kura tolaik tika spēlēta salonos, paši komponisti to atskaņoja kafejnīcās, brīvā atmosfērā, turpat līdzās tika smēķēts, iedzerts vīns vai tēja. Koncerta pirmajā daļā vēlamies radīt šo nepiespiesto atmosfēru – par šo laiku stāstīs Orests Silabriedis, bet uz ekrāna redzēsim franču sešinieka fotogrāfijas, arī liecības karikatūrās, kurās franču sešinieks attēlots visai bieži. Koncerta otrajā daļā – vairāk īstas koncertzāles atmosfēra– Mijo un Pulenks, kuri ir spilgtākie „sešinieka” pārstāvji.”
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.