Ilustratīvs attēls.
Ilustratīvs attēls.
Foto: LETA

Pacienti sūdzas par atteikumiem viņus pierakstīt vizītēm 2020.gadā; NVD brīdina ārstniecības iestādes tā nedarīt 0

Atsevišķas ārstniecības iestādes atsaka veidot pierakstus 2020.gadam, pamatojot to ar vēl nesaņemto finansējumu pakalpojumu sniegšanai, kā dēļ nevar plānot pakalpojumu apjomu, informēja Nacionālā veselības dienesta (NVD) pārstāve Sintija Gulbe.

Reklāma
Reklāma
7 produkti, kurus nedrīkst otrreiz sildīt: tie var nodarīt būtisku kaitējumu veselībai
TV24
Ar ko Lukašenko uzjautrinājis Slaidiņu: “Tur veči stūma ezi ārā ar visām adatām!” 12
RAKSTA REDAKTORS
“Mums nav kur iet! Noslēgšot gāzi un ūdeni!” Ogrē daudzīvokļu ēku atzīst par bīstamu un iedzīvotājiem nekavējoties liek pamest mājas 150
Lasīt citas ziņas

Viņa stāstīja, ka, tuvojoties gada nogalei, NVD arvien vairāk saņem pacientu sūdzības par rindu veidošanas kārtības neievērošanu ārstniecības iestādēs, kas nodrošina valsts apmaksātus veselības aprūpes pakalpojumus.

Gulbe uzsvēra, ka iestādes nedrīkst atteikt pacientu pierakstu uz minētā pamata.

CITI ŠOBRĪD LASA

NVD skaidro, ka finansējuma apjoms 2020.gadā veselības aprūpes pakalpojumu sniedzējiem tiek noteikts, ņemot vērā šogad veikto izmeklējumu apjomu, un tas nozīmē, ka finansējuma apjoms būs līdzvērtīgs iepriekšējā perioda līguma apjomam, ja nodrošināti plānotie pakalpojumi.

NVD aicina ārstniecības iestādes, kas iedzīvotājiem sniedz valsts apmaksātus veselības aprūpes pakalpojumus, nodrošināt pacientu gaidīšanas rindu veidošanas kārtību atbilstoši ar NVD savstarpēji noslēgtā līguma nosacījumiem un spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem.

Kā atgādina NVD, līgums paredz pieraksta veidošanu, nosakot pacientam konkrētu pakalpojuma saņemšanas datumu un laiku sešu mēnešu periodā, savukārt, ja gaidīšanas laiks pārsniedz noteikto laiku, tad pacients jāuzņem gaidīšanas rindā un ne vēlāk kā mēnesi pirms pakalpojuma saņemšanas plānotā laika jāinformē par konkrētu pakalpojuma saņemšanas datumu un laiku.

Lai veidotu vienotu izpratni un kārtību, NVD ārstniecības iestādēm izsūtījis nosacījumus, kas jāņem vērā, veidojot gaidīšanas rindas uz valsts apmaksātajiem veselības aprūpes pakalpojumiem.

Gadījumos, ja ārstniecības iestādes neveic pierakstu uz valsts apmaksāto pakalpojumu, iedzīvotāji tiek aicināti par to informēt NVD, zvanot uz bezmaksas informatīvo tālruni 80001234.

Vienlaikus NVD vēlas arī atgādināt un aicināt pacientus būt atbildīgiem gadījumos, kad uz plānoto vizīti vai izmeklējumu nav iespējas ierasties. Ir svarīgi informēt ārstniecības iestādi un atteikt pierakstu uz vizīti vai izmeklējumu, uzsvēra Gulbe, tādējādi nodrošinot iespēju kādam citam pacientam pakalpojumu saņemt ātrāk.

LA.LV Aptauja

Vai nācies saskarties ar atteikumu pierakstīt izmeklējumu/procedūru rindā uz 2020.gadu?

  • Jā.
  • Nē.

Jau vēstīts, ka vēl šogad, pārdalot finansējumu no citām programmām, piešķirti papildus līdzekļi dažādiem valsts apmaksātiem veselības aprūpes pakalpojumiem, tostarp kompensējamo zāļu apmaksai, papildus rehabilitācijas pakalpojumiem bērniem, medicīniskās apaugļošanas pakalpojumiem 120 sievietēm, ārstniecības pakalpojumu apjoma palielinājumam, insulīna sūkņu iegāde bērniem, kā arī laboratoriskajiem izmeklējumiem un medikamentiem onkoloģijas pacientiem.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.