Foto: EPA/Scanpix/LETA

“Iespējamos zaudējumus valsts no savas puses nesegs.” Ko paredz jaunais pasažieru autobusu komerciālo maršrutu ieviešanas plāns? 2

“Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”

Sabiedriskā transporta padome jūlija sākumā apstiprinājusi pasažieru autobusu komerciālo maršrutu ieviešanas plānu.

Reklāma
Reklāma
Veselam
8 veidi, kā bērnu izaudzināt par potenciālo psihoterapeita pacientu 13
NATO admirālis atklāj, vai ir pazīmes, ka Krievija tuvākajā laikā plāno iebrukt kādā no NATO valstīm
VIDEO. Kāpēc gurķus tin plēvē? Atbilde tevi pārsteigs
Lasīt citas ziņas

Tajā paredzēts, ka pirmais maršruts, ko pārvadātāji veiks, tikai pamatojoties uz komerciāliem principiem, būs Rīga–Daugavpils un sāks kursēt no šā gada 1. septembra.

Autotransporta direkcija (ATD) pirms plāna apstiprināšanas bija veikusi pārvadātāju aptauju, lai noskaidrotu, vai pie plānotā normatīvā regulējuma, vienlaikus pastāvot ierobežojumiem autobusu ietilpībai, pārvadātāji būs ieinteresēti sniegt pakalpojumus komerciālajos maršrutos.

CITI ŠOBRĪD LASA

Aptaujas rezultāti ļāvuši secināt, ka interese ir, taču gatavību uzsākt pakalpojumu nodrošināšanu jau tuvāko mēnešu laikā izrādījuši vien daži uzņēmumi.

Vislielākā interese pārvadātājiem pagaidām izrādījusies par maršrutu Rīga–Daugavpils, tādēļ Sabiedriskā transporta padome to komerciālo maršrutu ieviešanas plānā apstiprinājusi kā pirmo.

Savukārt no 1. oktobra paredzēts, ka komercprincips sāks darboties arī maršrutos Rīga–Jaunķemeri, Rīga–Sloka, Rīga–Olaine un Rīga–Salaspils, bet no 2022. gada 1. janvāra: maršrutos Rīga–Jelgava, Rīga–Ogre un Rīga–Sigulda.

Komerciālajos maršrutos visi ar sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu saistītie izdevumi un zaudējumi ir pārvadātāja pašrisks.

Iespējamos zaudējumus valsts no savas puses nesegs.

Līdz ar to pārvadātāji šajos maršrutos ir tiesīgi paši noteikt tarifus jeb biļetes cenu, ieviest lojalitātes programmas un cita veida atlaides.

Pasažieriem, kuri ir tiesīgi saņemt braukšanas maksas atvieglojumus reģionālajos maršrutos, jābūt iespējai tos izmantot arī komerciālajos maršrutos.

Tādējādi pakalpojumu sniedzējam visas izmaksas, kas saistītas ar šo personu pārvadāšanu, ir jāierēķina biļetes cenā. Līdzvērtīga kārtība šobrīd pastāv arī Igaunijā.

Ja kādā maršrutā un/vai reisā pārvadātājam nebūs intereses nodrošināt pasažieru pārvadājumus, bet iedzīvotājiem būs nepieciešamība nokļūt darbavietā vispārpieņemtajā darba laikā, Autotransporta direkcija vērtēs iespēju konkrēto maršrutu un/vai reisu iekļaut dotētajā maršrutu segmentā.