
“Austrumu slimnīcas darbinieki rīkojās atbilstoši normatīvajam regulējumam, kas paredz noteiktas procedūras pacientu datu izpaušanā.
Vēlamies paskaidrot, ka neatliekamā situācijā pacientam vispirms tiek nodrošināta neatliekamā medicīniskā palīdzība un stabilizēts viņa stāvoklis. Kad pacients tiek nogādāts nodaļā un ir skaidrāka diagnoze, ārstējošais ārsts vai viņa pilnvarotā persona sniedz detalizētu informāciju pacienta ģimenei.
Informējam, ka mediķi centās sazināties ar E-veselībā pacientes norādītajām personām, kam slimnīcai ir tiesības izpaust pacientes datus. Tomēr saziņu var ietekmēt arī situācijas, kad pacienta tuvinieki neatbild uz tālruņa zvaniem vai nav sasniedzami. Vienu no šīm personām izdevās sazvanīt, informējot par pacientes stāvokli un iespējām pacienti apmeklēt.
Informējam, ka informāciju par pacienta veselības stāvokli var sniegt tikai pacienta aprūpē iesaistītās personas un tikai zvanot uz E-veselībā norādītajiem tālruņa numuriem, tādējādi citi slimnīcas darbinieki, atbildot uz trešo personu tālruņa zvaniem, nav tiesīgi izpaust pacienta datus.
Turklāt šāda sazina var apgrūtināt gan pacientu aprūpi, gan slimnīcas darbu kopumā. Lūdzam būt saprotošiem un ievērot datu aizsardzības nosacījumus – slimnīca var rīkoties un sniegt informāciju tikai noteiktā regulējuma ietvaros,” LA.LV atbild Ilga Namniece, Rīgas Austrumu klīniskā universitātes slimnīcas sabiedrisko attiecību speciāliste.