Publicitātes foto

5G+4L autonomā vadīšana padara viedo ostu drošāku un efektīvāku 1

Pagājušā gada beigās ostu pārslodze izraisīja nopietnus piegādes traucējumus vispasaules piegādes ķēdēs un lielākajā daļā veikalu visaktīvākajā pārdošanas sezonā – Melnajā piektdienā un Ziemassvētkos, preces nesasniedza savu pircēju. Tomēr automatizācija un inovācijas, kuras jau šobrīd izmanto Ķīnas ostās, nākotnē spēs novērst šo problēmu.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Septiņi seni vārdi, kurus nevajadzētu dot meitenēm 24
Kāpēc apklusis Krievijas tirāns? Pēc prezidenta vēlēšanām pazudis Putins
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 vārdu īpašniekus, kuri kā magnēti pievelk pretējā dzimuma pārstāvjus 21
Lasīt citas ziņas

Tiaņdzjiņas (Tianjin) ostas C sektora konteineru termināļa ostas apmeklētāju platformā var vērot, kā konteineru celtņi darbojas automātiski un bezpilota elektriskās kravas automašīnas pārvietojas pa ostas teritoriju. Ostā attālināti darbināmie piestātnes celtņi stabili paceļ konteinerus, kas piekrauti ar kravu no kravas kuģiem, un novieto tos bezpilota elektriskajās kravas automašīnās.

Publicitātes foto
CITI ŠOBRĪD LASA

Pēc BeiDou navigācijas satelītu sistēmas norādēm kravas automašīnas dodas uz stacijām, kas automātiski atveras un aizveras atbilstoši optimālajam reāllaikā aprēķinātajam braukšanas laikam, lai atslēgtu konteinerus, un pēc tam dodas uz konteineru laukumu. Viss process tiek paveikts vienā piegājienā.

Viedo termināli kopā ar Huawei un citiem partneriem uzbūvēja Tianjin Port Group (TPG) – ar mērķi radīt viedu un „zaļu” ostu.

Viena no galvenajām pieminēšanas vērtajām inovatīvajām lietotnēm ir Huawei pašizstrādātā inteliģentā horizontālā transportēšanas sistēma, kas balstīta uz mākslīgo intelektu un ir uzrādījusi vairākus pirmreizējus sasniegumus: plaša mēroga komerciāla ultra-L4 bezpilota funkcionalitātes izmantošana, pasaulē pirmā 5G+BeiDou visuresošā intelekta integrācija, pasaulē pirmā pašpietiekamība ar zaļo elektroenerģiju un nulles līmeņa oglekļa emisiju utt. Šis sasniegums ļauj radīt viedās ostas ar zemu oglekļa emisiju arī citās pasaules daļās.

Publicitātes foto

Ostas viedā un digitālā transformācija ir sniegusi taustāmas priekšrocības. Kādreiz, lai pārvadātu konteinerus uz konteineru laukumiem ostas teritorijā, bija nepieciešams liels kravas automašīnu skaits. Šoferi izmaksā ļoti dārgi. Piemēram, Tiaņdzjiņas ostā patlaban tiek nodarbinātas 76 kravas automašīnas. Lai nodrošinātu darbību visu diennakti, septiņas dienas nedēļā, katrai kravas automašīnai nepieciešami trīs šoferi, kuri strādā trīs maiņās katru dienu. Tātad kopumā nepieciešami 210 šoferi. Pēc jauno risinājumu ieviešanas, katrs konteiners patērē par 20 % mazāk enerģijas, un celtņi vidēji ir par 20 % efektīvāki – katrs celtnis pārvadā 39 konteinerus stundā.

Tiaņdzjiņas osta ir viena no Ķīnas tehnoloģiski attīstītākajām ostām. Tai ir 300 000 tonnu klases piestātne ar 22 metrus dziļu kanālu. Ostā ir 192 dažādu veidu pietauvošanās vietas un 128 pietauvošanās vietas virs 10 000 tonnu klases. 2021. gada beigās ostas kravu caurlaidspēja sasniedza 435 miljonus tonnu, ierindojot ostu devītajā vietā pasaulē. Savukārt, konteineru caurlaidspēja pārsniedz 18,35 miljonus TEU, ļaujot ostai ieņemt astoto vietu starp visām pasaules ostām.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.