Kristaps Siliņš
Kristaps Siliņš
Publicitātes foto

Eksperts: Jaunie laiki prasīs jaunas tehnoloģijas un iegūs tie, kuri investēs pirmie 0

Autors: Kristaps Siliņš, “McCANN grupas” vadošais partneris, Baltijā apbalvotākais zīmolu stratēģis

KO
kokteilis.lv
Kokteilis
VIDEO. Mūziķim Laurim Reinikam dzejnieces Magones Šutovienes dēļ jāsarkst: “Tas bija tā! Man gribējās kartupeļu maisu uzvilkt galvā…” 125
1 diena
KO
kokteilis.lv
Kokteilis
FOTO. Paparaci “pieķēruši” Keitu Midltoni ikdienā. Lūk, kā hercogiene izskatās, kad “darba laiks” ir beidzies 17
1 diena
LE
LETA
Ziņas
Smaga Covid-19 slimības gaita desmitgadniekam: pieņemts lēmums bērnu pārvest no Liepājas uz BKUS 155
8 stundas
Lasīt citas ziņas

Neviens nezina, kad pāries Covid-19 sērga veselības aprūpē. Toties ekonomikā krīzes ietekme beigsies tad, kad uzņēmumi un cilvēki adaptēsies jaunajiem apstākļiem.

Diemžēl šāda mēroga pielāgošanās nenotiek ātri, jo tikai daļa sabiedrības aktīvi eksperimentē un veido jaunus ieradumus.
CITI ŠOBRĪD LASA

Daudzi ir iestrēguši šokā, noliegumā, dusmās un izmisumā – līdzīgi, kā to paredz, piemēram, sešdesmito gadu psihiatres Kūbleras-Rosas ne pārāk zinātniskais, tomēr “South Park” multenēs citētais sērošanas cikla modelis, kurš ilustrē mūsu cīņu ar traumatisku pieredzi.

Apturēt šo “krīzes inerci” – sabiedrībai kaitīgu, mums visiem bīstamu – šogad var palīdzēt mārketinga cilvēki, reklāmisti, mediji un sabiedrisko attiecību speciālisti.

Jo būsim godīgi – mūsdienās reklāma un cita veida zīmolu komunikācija veiksmīgāk nekā politiķi un eksperti definē cilvēku ieradumus, šajā ziņā neatpaliekot, bieži pat pārspējot slavenības, seriālus un filmas.

Runājot mārketinga terminos, ir trīs auditorijas, kuras šobrīd ir atbildīgi uzrunāt katra zīmola mārketinga cilvēkiem, lai sekmētu valsts pielāgošanos pandēmijas apstākļiem.

Ir jāuzrunā ignorantie, dusmīgie un uzņēmīgie.

Pirmkārt, ir jāuzrunā ignorantie, kuriem šķiet, ka varēs dzīvot pa vecam. Varam kopā viņus sapurināt un izglītot.

Katram uzņēmumam būs jāievieš konkrētas pārmaiņas savā ikdienas darbībā, produktos un klientu servisā un skaidri jāpasaka saviem klientiem un sabiedrībai, ka ir iestājusies jauna realitāte.

Rezervētos reklāmas laukumus nevajag obligāti atcelt, ja tos iespējams padarīt par izglītojošiem materiāliem,

līdzīgi kā daudzi zīmoli Ķīnā, Apvienotajos Arābu Emirātos un citur jau ir sākuši darīt.

“Neskaties uz šo plakātu, ej laicīgi mājās”, “Atceries nomazgāt rokas”, kā arī citas, radošākas izpausmes, ko nozares gudrie, bet mazliet iepauzētie prāti var izdomāt strauji.

Reklāmai dodot sociālu ievirzi, tā būs ilgtermiņa investīcija katra sevi cienoša zīmola reputācijā, reizē veicinot atbildību pret sevi un apkārtējiem.

Otrkārt, ir jāuzrunā dusmīgie, kuri izmisīgi meklē vainīgos un krīt izmisumā. Varam kopā viņus iedvesmot saņemties.

Katram uzņēmumam, kas to spēj, ar saviem resursiem jāpalīdz cīņā ar vīrusu un tā radītajām sekām, atbalstot ārstus, bērnus, seniorus un pārējās neaizsargātās sabiedrības grupas.

Jāpastāsta par to publiski, ne tikai lai slavētu sevi, bet lai liktu citiem sekot. Piedāvāt produktus krīzes skartajām grupām bez maksas pamazām kļūst par normu.

Svarīgi neapstāties pie dekoratīvām lietām kā bezmaksas kafijas neatliekamās palīdzības personālam.

Zīmoli var organizēt un līdzfinansēt arī apjomīgas ziedošanas kampaņas un organizēt brīvprātīgo darbu, lai dažādos nozīmīgos veidos atbalstītu tos, kuri krīzei ir mazāk gatavi.

Korporatīvā sociālā atbildība šobrīd nav pieklājīga izrādīšanās “ķeksīša pēc”.

Treškārt, ir jāuzrunā aktīvie, kuri uzņēmīgi eksperimentē, lai pielāgotos pārmaiņām. Lielajiem un lēnīgajiem līderiem ir jameklē radošas idejas, jāveido jaunas sadarbības un jāinvestē inovācijās.

Vienalga, vai saistītas ar gudrāku iepirkšanos, vērtīgāku laika pavadīšanu mājās vai produktīvāku strādāšanu.

Ir dabiski, ka šādā laikā dzimst ambiciozi prototipi plaušu ventilēšanas iekārtām un piezemētas lietotnes ikdienas sadarbībai kāpņutelpas introverto kaimiņu vidē.

Svarīgi ir atrast un atbalstīt tos risinājumus, kas ilgtermiņā papildina pamatbiznesu, tā radot stabilas partnerības.

Tuvredzīga piesardzība neies cauri, jo jaunie laiki prasīs jaunas tehnoloģijas un iegūs tie, kuri investēs pirmie.

Virspusēja stratēģija ir impotenta, nāksies mainīties.

Lielajā finanšu krīzē, kuru pirms gadiem desmit skaļi pieteica Lehman Brothers sabrukums, komunikācijas nozarei bija stipri mazāka atbildība, nekā tā ir pielavījusies mums šogad, klusajā Covid-19 sērgas laikā.

Jā, mārketingam gan toreiz, gan tagad bija jāsargā uzņēmuma ieņēmumi, bet šeit ar mārketinga bulšitu nebūs gana.

Šis ir laiks, kurā jāievieš produktu un servisa izmaiņas. Šis ir laiks, kurā kļūs skaidrs, kuri zīmoli ir bijuši un ir sociāli atbildīgi un kuri ir tikai zīmējušies miera laikos.

SAISTĪTIE RAKSTI

Pats galvenais – no zīmoliem būs atkarīgs tas, cik ātri Latvijas sabiedrība pieņems pēc-pandēmijas noteikumus un pielāgos savus ieradumus.

Tas tiešā veidā ietekmēs, cik ātri valsts ekonomika atveseļosies un atsāks iet uz priekšu.
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.
KO
kokteilis.lv
Kokteilis
VIDEO. Mūziķim Laurim Reinikam dzejnieces Magones Šutovienes dēļ jāsarkst: “Tas bija tā! Man gribējās kartupeļu maisu uzvilkt galvā…” 125
1 diena
KO
kokteilis.lv
Kokteilis
FOTO. Paparaci “pieķēruši” Keitu Midltoni ikdienā. Lūk, kā hercogiene izskatās, kad “darba laiks” ir beidzies 17
1 diena
LE
LETA
Ziņas
Smaga Covid-19 slimības gaita desmitgadniekam: pieņemts lēmums bērnu pārvest no Liepājas uz BKUS 155
7 stundas
KS
Kārlis Streips
Ziņas
Kārlis Streips: Ja to jau paveica abas mūsu kaimiņvalstis, tad labas cerības ir arī mums 69
10 stundas
LE
LETA
Ziņas
Zināms, ko daudzu iemīļotā ziņu moderatore Arta Skuja dara pēc darba pazaudēšanas TV3 9
4 stundas
Lasīt citas ziņas
LA
LA.LV
Ziņas
Kad var iestāties krahs? Veselības ministrijas pārstāve skaidro, kāds ir Latvijas pandēmijas plāns 21
1 stunda
LE
LETA
Ziņas
“Pfizer” un “BioNTech” paziņo, cik veciem bērniem droša viņu Covid-19 vakcīna 32
4 stundas
LA
LA.LV
Ziņas
VIDEO. Cerības uz nedēļas nogali! Bricis atklāj, kā tuvākajās dienās mainīsies laiks
5 stundas
LE
LETA
Ziņas
Zināms, ko daudzu iemīļotā ziņu moderatore Arta Skuja dara pēc darba pazaudēšanas TV3 9
4 stundas
LE
LETA
Ziņas
Pūce: Valdība rīt konceptuāli lems par drošības pasākumiem Covid-19 ierobežošanai
20:38
LA
LA.LV
Ziņas
Kad var iestāties krahs? Veselības ministrijas pārstāve skaidro, kāds ir Latvijas pandēmijas plāns 21
18:50
LA
LA.LV
Ziņas
Kurās pilsētās atklāti jaunākie kovida slimnieki? 2
18:36
LA
LA.LV
Kokteilis
FOTO. Gundegas Skudriņas vērienīgais gastronomijas piedzīvojums pulcē vietējās slavenības 3
2 stundas
LA
LA.LV
Ziņas
VIDEO. Vašingtonā plīvo simtiem tūkstošu baltu karogu Covid-19 upuru piemiņai 11
6 stundas
LE
LETA
Ziņas
Opozīcija apsūdz Kremli masveidīgā vēlēšanu rezultātu viltošanā 45
4 stundas
LE
LETA
Ziņas
Smaga Covid-19 slimības gaita desmitgadniekam: pieņemts lēmums bērnu pārvest no Liepājas uz BKUS 155
7 stundas
LA
LA.LV
Ziņas
“Šobrīd situācija var būt pretrunīga.” Teikmanis par to, ka augstskolu reformas ieviešanas mehānisms ir neskaidrs 2
6 stundas
LE
LETA
Ziņas
Viesnīcu un restorānu asociācija aicina ierobežot pret Covid-19 nevakcinēto personu socializēšanos 61
8 stundas
KO
kokteilis.lv
Kokteilis
VIDEO. “Velns, kaut kas jāizdomā!”: aktieris Rolands Zagorskis pastāsta, kā ticis pie “pašizdomāta” uzvārda 4
9 stundas
LA
LA.LV
Ziņas
“Mums Latvija beidzas kaut kur pie Jēkabpils.” Ēķis par to, ka neattīstām pierobežas reģionu mediju telpu 29
7 stundas
LE
LETA
Laukos
Tuvākajos mēnešos varētu pieaugt maizes un miltu izstrādājumu cenas. Kā to skaidro eksperti? 11
6 stundas
IE
Ināra Egle
Ziņas
“Latvija ir maza, izdevusies un brīnišķīga Ziemeļeiropas valsts!” Ko partijas kongresā sprieda “Vienotība”? 56
6 stundas
LE
LETA
Ziņas
“Cilvēki evakuējas, lecot ārā no logiem!” Apšaudē Krievijas augstskolā vairāki cietušie 8
9 stundas
LA
LA.LV
Ziņas
VIDEO. Suns kriketa spēles laikā nozog bumbu un kļūst par interneta zvaigzni 2
7 stundas
KS
Kārlis Streips
Ziņas
Kārlis Streips: Ja to jau paveica abas mūsu kaimiņvalstis, tad labas cerības ir arī mums 69
10 stundas
LA
LA.LV
Veselam
Vai var atšķirt gripu no Covid-19? Skaidro Latvijas Infektoloģijas centra vadītāja Rozentāle 55
10 stundas
LA
Latvijas Avīze
Ziņas
Pavļuts dubultspriedzē. Kurš vilks slēpjas ūdeļādā? Nedēļas notikumu apskats 18
12 stundas
LE
LETA
Ziņas
Nelikumīgi Latvijas-Baltkrievijas robežu šķērsojušo imigrantu mobilajos tālruņos konstatēta bērnu pornogrāfija 24
1 diena
RR
Rebeka Rogale
Praktiski
Baltijas mājokļa dizains Londonā. Kā tiks prezentēta mūsu gaume?
1 diena
LB
Latvijas Bizness
Ziņas
Latvijā aug otrs miljardu vērtais uzņēmums 12
1 diena
LA
LA.LV
Kokteilis
VIDEO. Talantīgā latviešu aktrise Ilze Vazdika atklāj, ko domā par vakcinēšanos: “Tas viss tracina!” 195
1 diena
KO
kokteilis.lv
Kokteilis
VIDEO. Mūziķim Laurim Reinikam dzejnieces Magones Šutovienes dēļ jāsarkst: “Tas bija tā! Man gribējās kartupeļu maisu uzvilkt galvā…” 125
1 diena
KO
kokteilis.lv
Kokteilis
vārds ietekmē tavu dzīvi: šīs dienas gaviļnieki – Guntra, Marianna un Ginters
9 stundas
KO
kokteilis.lv
Kokteilis
FOTO. Paparaci “pieķēruši” Keitu Midltoni ikdienā. Lūk, kā hercogiene izskatās, kad “darba laiks” ir beidzies 17
1 diena
LA
LA.LV
Ziņas
FOTO. Izdevies iemūžināt vienus no greznākajiem mazputniņiem Latvijā, kurus nevar sastapt pilsētas vidē 24
1 diena
LA
Latvijas Avīze
Kokteilis
Vēlams ķerties tikai pie lietām, par kurām ir pārliecība, ka ar tām izdosies tikt galā! Horoskopi no 20. līdz 26. septembrim
2 dienas