Foto: LETA /Ieva Leiniša

FOTO. Drošāk un klusāk! Kā izskatās Latvijā pirmā velo iela 2

Ieguldot 30 000 eiro pašvaldības līdzekļu, Siguldā izveidota Latvijā pirmā velo iela, aģentūru LETA informēja Siguldas novada pašvaldības sabiedrisko attiecību speciāliste Sindija Brikmane.

Reklāma
Reklāma
Numeroloģija un skaitļu maģija: kā jūsu tālruņa numurs ietekmē jūsu likteni un kad to mainīt? 27
TV24
“Jāklausās, ka esam šmaukušies.” Par netaisnību un piemaksām tiem pensionāriem, kuri strādājuši padomju laikā
Krievijā valda histērija: izbojāta Putina inaugurācija 178
Lasīt citas ziņas
Trešdien atklātā iela darbosies kā pilotprojekts Siguldas kopējās satiksmes uzlabošanas koncepcijā.

Šī pilotprojekta realizācija ir viens no soļiem drošākas satiksmes veidošanai Siguldas centrā, lai mazinātu satiksmes negadījumu skaitu un uzlabotu drošību visiem satiksmes dalībniekiem, skaidroja Brikmane.

CITI ŠOBRĪD LASA

Pēc viņas teiktā, īstenojot velo ielas projektu, pašvaldība atbalsta izmaiņas valsts standartā un normatīvo aktu regulējumā par velo ielu kā atbilstošu pilsētvides risinājumu drošai velo infrastruktūrai Latvijā tādās situācijās, kad nav pieejami citi velo ceļa izbūves varianti, piemēram, atsevišķs velo ceļš, apvienots gājēju un velo ceļš vai nodalītas velo joslas uz brauktuves.

Siguldā atklāj Latvijā pirmo velo ielu

Velo ielas atklāšanas pasākumā piedalījās satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP), Siguldas novada pašvaldības domes priekšsēdētājs Uģis Mitrevics (RA), Latvijas Riteņbraucēju apvienības valdes priekšsēdētājs Viesturs Silenieks, Siguldas velo ielas pilotprojekta autors SIA “IE.LA inženieri” projektētājs Viesturs Laurs, apvienības “Pilsēta cilvēkiem” vadītājs Māris Jonovs, kā arī Nīderlandes vēstnieks Latvijā Hoverts Jans Korneliss Beils de Vrū un Dānijas vēstnieks Latvijā Flemmings Stenders.

Linkaits norādīja, ka pirmās velo ielas atklāšana ir vēsturisks brīdis Siguldai un Latvijai.

Tas apliecina, ka izšķiroša loma ir vīzijai, drosmīgam lēmumam un darbam, to īstenojot. “No Siguldas pilotprojekta pieredzes varēs mācīties citas pašvaldības, jo nākamajā plānošanas periodā esam iezīmējuši 23 miljonus eiro jaunas velo infrastruktūras izveidei visā Latvijā,” atklāšanas pasākumā sacīja satiksmes ministrs.

Mitrevics atzinīgi novērtēja to cilvēku ieguldīto darbu, kuri iesaistījās velo ielas pilotprojekta risinājumu izstrādē, saskaņošanā institūcijās, kā arī paveikuši tā realizāciju, pierādot, ka ir iespējams īstenot nebijušus un drosmīgus projektus, domājot par pilsētas attīstību un satiksmes mierināšanas kompleksu risinājumu.

“Siguldā satiksmes organizācijas izmaiņu mērķis ir radīt drošāku centra vidi, kurā ielu telpa prioritāri tiek izmantota iedzīvotājiem, nevis automašīnām, tādējādi veicinot arī uzņēmējdarbību centra zonā,” sacīja Mitrevics.

Pašvaldība ir pārliecināta, ka ar kompleksiem risinājumiem un saprātīgiem izdevumiem ir iespējams panākt drošāku satiksmi visiem tās dalībniekiem.

Tāpat šodien tiešsaistes diskusijā “Draudzīgai satiksmei būt!” eksperti un velo entuziasti diskutēja par mūsdienīgu satiksmi Siguldā, Latvijā un Eiropā, tostarp apspriežot, kādi ir efektīvākie risinājumi, lai uzlabotu pilsētvidi un nodrošinātu visu satiksmes dalībnieku ērtu pārvietošanos.

Pasākumā Siguldas novada pašvaldības priekšsēdētājs iepazīstināja ar izmaiņām pilsētas satiksmes organizācijā, veidojot Siguldas iedzīvotājiem un tūristiem drošāku un draudzīgāku pilsētvidi.

Reklāma
Reklāma

Viņš uzsvēra, ka satiksmes organizācijas izmaiņu mērķis Pils ielā ir radīt drošāku, klusāku un tīrāku centra vidi, kurā ielu telpa prioritāri tiek izmantota iedzīvotājiem, nevis automašīnām, tādā veidā kompleksi veicinot uzņēmējdarbību centra zonā.

Kā ievērojamu izmaiņu viņš minēja ar vertikālām un horizontālām ceļa zīmēm visā Siguldas centrālajā daļā marķēto zona, kurā braukšanas ātrums nevar pārsniegt 30 kilometrus stundā (km/h).

Ar šo iniciatīvu iecerēts panākt, ka pilsētas centrs prioritāri vairs netiek izmantots tranzītam, tā vietā izvēloties no centra tālāk esošas ielas, skaidroja Mitrevics.

Otra būtiska novitāte satiksmes organizēšanā ir unikālais ceļa apzīmējums – “Viens ceļš visiem”. Šī zīme kopā ar ātruma ierobežojumu 30 km/h tiek uzstādīta ielu posmos, kur nav gājēju ietves un velo ceļa, skaidroja Mitrevics.

Tāpat atsevišķu ielu posmos izvietotas Ceļu satiksmes drošības direkcijas informatīvās kampaņas zīmes “Tuvāk nē!”, lai autovadītāji ievērotu viena metra distanci no velosipēda.

Kā uzsvēra Mitrevics, Siguldass pašvaldība ir pārliecināta, ka ar kompleksiem risinājumiem un saprātīgiem izdevumiem ir iespēja panākt drošāku satiksmi visiem tās dalībniekiem.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.