Prognozējama asa cīņa par vietējiem klientiem 2


Jaunās prasības attiecībā uz klientu apkalpošanu bankās nav negaidītas un atbilst tendencēm, taču izaicinājums un pārsteigums ir ātrums, kādā šīs prasības jāīsteno – 14 dienu laikā pēc likuma grozījumu spēkā stāšanās bankām būs jāinformē klienti par sadarbības izbeigšanu, bet 60 dienu laikā stāsies spēkā aizliegums veikt jebkādas darbības ar čaulas kompānijām. Biznesa modeļa maiņa tomēr nav vienas dienas vai viena mēneša darbs, taču pagaidām neviena banka nav paziņojusi par plāniem pašlikvidēties.

Reklāma
Reklāma
Vai kārtējā krāpnieku shēma? “Telefonā uzrādās neatbildēti zvani. Atzvanot uz numuru, adresāts apgalvo, ka nav zvanījis”
Veselam
Ēdieni, no kuriem labāk izvairīties pirms publiskiem pasākumiem… Tie pastiprināti veido gāzes vēderā 8
Mājas īpašnieki remontdarbu laikā nejauši savā virtuvē atklāj apslēptu mantu
Lasīt citas ziņas

Tā “Meridian Trade Bank” jau pērn sākusi reorganizāciju, lai pilnveidotu savu biznesa modeli. “Aizsāktais darbs turpināsies šogad, kā arī šobrīd notiek pārrunas ar stratēģisko investoru,” informē Elīna Kovaļova. Šīs bankas prioritāte ir pakalpojumu klāsta un apjoma paplašināšana vietējiem klientiem. 2017. gadā Latvijas un Lietuvas klientu noguldījumu īpatsvars palielinājies par 4%, sasniedzot 44%. No bankas klientiem 92% ir Latvijas un Lietuvas rezidenti. Bankas fokusu uz vietējiem uzņēmumiem un privātpersonām apliecinot arī šai grupai izsniegto kredītu īpatsvars (96%). “Norvik banka”, pagaidām atturoties no plašākiem komentāriem, savā pārskatā atklāj, ka turpinās pēn aizsākto bankas biznesa attīstīšanu Latvijā, īpašu uzmanību veltot vecākā gadagājuma klientiem.

“BlueOrange Bank” izstrādājusi paaugstināta riska klientu noguldījumu samazināšanas plānu tuvākajiem trim mēnešiem. Turpinot aktīvu darbu ar Latvijas un Eiropas valstu klientiem, banka paredz piesaistīt noguldījumus tādā apmērā, kas vismaz daļēji kompensēs samazinātos apjomus. “Mūsu klienti ir arī Latvijas mazie un vidējie uzņēmumi. Pagājušajā gadā 38,3 miljonus eiro esam ieguldījuši Latvijas ekonomikā, kreditējot uzņēmumus tekstilrūpniecībā, transportā, pārtikas rūpniecībā un nekustamo īpašumu attīstībā. Kreditējot ārvalstu tirdzniecības uzņēmumus, esam tieši sekmējuši būtisku kravu apjomu piesaisti Latvijas ostām un Latvijas tranzīta infrastruktūrai,” informē Ingrīda Šmite. Šogad šī banka kreditēšanai plāno atvēlēt līdz 100 milj. eiro. Banka ne tikai palielina kreditēšanas apjomus, bet arī pastiprināti attīsta korporatīvo finanšu pakalpojumus, e-komerciju un noguldījumu produktus. “BlueOrange Bank” šā gada martā par 14% spējusi palielināt rezidentu, Baltijas un Eiropas valstu klientu skaitu, sasniedzot 76%. Atsakoties no paaugstināta riska klientu apkalpošanas, plānots palielināt rezidentu, Baltijas un Eiropas valstu klientu skaitu līdz 90%.

CITI ŠOBRĪD LASA

“LPB Bank” Finanšu un kapitāla tirgus komisijai iesniegtā darbības stratēģija paredz darbības fokusu vēl vairāk stiprināt uz “Fin­Tech” pakalpojumu sniegšanu e-komercijas jomā. “LPB Bank” kopš marta termiņnoguldījumus pieņem tikai eiro valūtā, arī esošos pagarina tikai eiro. “Neskatoties uz pēdējā laika notikumiem un pārmaiņām Latvijas finanšu sektorā, “LPB Bank” vadība nešaubās par darbības saglabāšanu Latvijā un raugās pozitīvi uz turpmāko biznesa attīstību un ir optimistiski noskaņota jaunu mērķu sasniegšanai,” informē “LPB Bank” Mārketinga departamenta vadītāja Liene Dekere-Varaksina. Arī šī banka orientējas uz juridisko personu kreditēšanas apjomu palielināšanu – uz 2017. gada beigām lielāko daļu no kopējā kredītportfeļa – veidoja izmitināšanas un ēdināšanas pakalpojumu nozarei piešķirtais finansējums, kam seko operācijām ar nekustamo īpašumu un vairumtirdzniecībai un mazumtirdzniecībai piešķirtie aizdevumi. Pēc aktīvu apmēra “LPB Bank” 2017. gada beigās bija 16. lielākā banka Latvijā.

“Rietumu banka” paredz jaunās stratēģijas izstrādi pabeigt līdz šā gada jūnijam. Arī šī banka konvertējusi uz eiro visus klientu kontu atlikumus, kas bija ASV dolāros. Banka noskaņota palielināt kreditēšanas apjomus un plāno pārcelt kredītportfeli no Krievijas un Baltkrievijas uz Latviju un ES valstīm (Īriju, Apvienoto Karalisti u. c.). Lielākās komerckredītu portfelī pārstāvētās nozares ir nekustamo īpašumu apsaimniekošana, finanšu pakalpojumi un transporta pakalpojumi. Būtisks īpatsvars ir arī kredītiem pret vērtspapīru ķīlu.

“Signet Bank” paredz saglabāt esošo bankas biznesa modeli, kas ir uz turīgo klientu kapitāla apkalpošanu fokusēta banka ar nelielu klientu skaitu (pašeiz kopējais “Signet Bank” apkalpoto beneficiāru skaits ir 506). Šobrīd banka pēc akcionāru maiņas atrodas pārmaiņu priekšā. “Plānojam klientu bāzes diversifikāciju, pateicoties sinerģijai no sadarbības ar jauniem akcionāriem,” atzīst bankas vadītājs. Banka plāno samazināt tādu starptautisko klientu īpatsvaru, kas ir rezidenti valstīs ar paaugstinātu risku (Krievija un citas NVS valstis).

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.