Ilustratīvs attēls
Ilustratīvs attēls
Foto – Atis Jansons

Autoceļu uzturētājiem būs jānodrošina arī preventīva ceļu kaisīšana 0

Lai samazinātu apledojuma veidošanos uz ceļa klātnes, pēc satiksmes ministra Anrija Matīsa (V) aicinājuma turpmāk tiks veikta preventīva ceļu kaisīšana, informēja Satiksmes ministrijā.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 30
Mistika: pie Ukrainas robežas atvēries milzīgs krāteris, ko dēvē par “portālu uz pazemes pasauli” 63
Veselam
Zinātnieki atklājuši iemeslu, kas varētu izskaidrot gados jaunu cilvēku biežo saslimstību ar vēzi
Lasīt citas ziņas

Par šādu lēmumu šodien vienojušies atbildīgie dienesti. Tāpat izstrādāti priekšlikumi ceļu satiksmes drošības uzlabošanai, kas tiks izskatīti Ceļu satiksmes drošības padomes sēdē.

Matīss skaidro, ka “šī ir reize, kad autovadītājiem vairāk nekā jebkad jāievēro ātruma un citi kustības ierobežojumi un arī gājējiem jāievēro ceļu satiksmes noteikumi”. Savukārt autoceļu uzturētājam esot jāsper visi iespējamie papildu soļi, lai savu darbu darīt pēc iespējas labāk. Ekstra rīcība sabiedrības informēšanā tiekot sagaidīta arī no CSDD.

CITI ŠOBRĪD LASA

Šodienas sanāksmē uzklausīta VAS “Latvijas Autoceļu uzturētājs” (LAU) valdes priekšsēdētāja Vladimira Kononova un VAS “Latvijas Valsts ceļi” (LVC) valdes priekšsēdētāja Jāņa Langes aktuālā informācija par esošo situāciju uz Latvijas ceļiem.

LAU vadītājs Kononovs informēja, ka arī ceļu uzturētājs šādu, ļoti mainīgu laika apstākļu periodā, kurā veidojās tā saucamais “melnais ledus”, nodrošinās preventīvu ceļu kaisīšanu ar pretslīdes materiāliem. Autoceļu uzturētāja pārstāvji informēja, ka, saņemot operatīvu informāciju par iespējamo “melnā ledus” veidošanos, ceļu kaisīšana uz augstākās klases – A un A1 – valsts autoceļiem tiks uzsākta 30 minūšu laikā un paveikta atbilstoši spēkā esošajiem normatīviem trīs stundu laikā.

Uz jautājumu, cik preventīvā ceļu kaisīšana šosezon varētu izmaksāt, Satiksmes ministrijā skaidroja, ka to varēs pateikt, kad būs beigusies ziemas sezona.

Analizējot pēdējo nedēļu datus, nācies secināt, ka autoceļu uzturētājam nepieciešama daudz operatīvāka un plašāka meteoroloģiskā informācija par ceļu stāvokli visā valstī. Lai to nodrošinātu, LVC turpmāko gadu laikā palielinās laika novērojumu staciju izvietojumu valsts autoceļu tīklā no esošajām 60 līdz 120 stacijām.

Tāpat sanāksmē pārrunāti iespējamie priekšlikumi, kuri būtu saistīti ar jauno autovadītāju apmācības procesa uzlabošanu, īpašu uzmanību pievēršot braukšanai diennakts tumšajā laikā, kā arī pa slidenām virsmām. VAS “Ceļu satiksmes drošības direkcija” (CSDD) valdes priekšsēdētājs Andris Lukstiņš informēja par plānotajiem pasākumiem vadītāju apmācības procesa uzlabošanā, tostarp Biķernieku trasē jebkuram interesentam no šodienas tiek piedāvātas bezmaksas drošas ziemas braukšanas konsultācijas.

Lai sagatavotu konkrētus priekšlikumus ceļu satiksmes drošības situācijas uzlabošanai, tāpat būtu nepieciešams detalizēti un vispusīgi analizēt ceļu satiksmes negadījumus. Šādā analīzē būtu jāiekļauj iegūtā informācija par ceļu satiksmes negadījumiem, kā arī meteoroloģiskie dati, ceļa stāvokļa novērtējums, dati par automašīnas tehnisko stāvokli, kā arī cita informācija. Vienlaikus sanāksmes dalībnieki norādīja, ka ceļu satiksmē bieži ir iesaistīti transporta līdzekļi, kuri nav atbilstošā tehniskā lietošanas kārtībā, kas arī bieži izraisa ceļu satiksmes negadījumus, tādējādi iespējams būtu jāveic automašīnas tehniskā stāvokļa novērtēšana pārbaudēs uz ceļa.

Reklāma
Reklāma

Autoceļu uzturēšanas atbildīgajām institūcijām LVC un LAU, kā arī CSDD uzdots sagatavot konkrētus priekšlikumus ceļu drošības situācijas uzlabošanai, lai tos izskatītu Ceļu satiksmes drošības padomes sēdē 26.janvārī.

Kā ziņots, LAU tehniskais parks ir pietiekams, lai ziemas dienestā nodrošinātu arī preventīvas darbības. Vienu reizi preventīvi nokaisīt augstākās klases – A un A1 – uzturēšanas klases autoceļus izmaksā apmēram 52 000 eiro.

Uzņēmumā gan uzsver, ka, veicot preventīvu kaisīšanu uz autoceļiem, nevar pilnībā garantēt, ka melnais ledus neizveidosies.
Kompleksās ikdienas uzturēšanas darbiem finansējums ir uz gadu, iekļaujot gan ziemas, gan vasaras sezonā veicamos darbus. Vidēji ziemas sezonas izmaksas ir apmēram 20 miljonu eiro apmērā.

Matīss iepriekš paziņoja, ka atbildīgajiem dienestiem un iestādēm – gan drošību uzraugošām, gan atbildīgām par autoceļu stāvokli – uzdots sagatavot analīzi par pēdējo divu nedēļu notikumiem, kad uz ceļiem noticis liels skaits autoavāriju. Tāpat esot jāsagatavo priekšlikumi turpmākajai rīcībai, tostarp to, vai nepieciešami kādi grozījumi normatīvajos aktos.

Izveidojušos situāciju plānots pārrunāt Ceļu satiksmes drošības padomes ārkārtas sēdē 26.janvārī.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.