
“Meklēju internetā nosaukto policijas darbinieku, un tāds tiešām ir!” Reizēm no krāpnieku nagiem var glābt savs vai tuvinieku veselais saprāts 0
Lai arī var šķist, ka “mani jau tas neskars” – tas var skart ikvienu. No krāpniekiem pasargāts nav neviens. Spēja loģiski izvērtēt situāciju reizēm var būt vienīgais glābiņš. Arī Līgu šoreiz tas tikai knapi paglāba no krāpnieku nagiem.
Līga “Facebook” publikācijā raksta: “Šorīt nedēļa sākās ar ļoti satraucošu piedzīvojumu – saskāros “aci pret aci” ar ļoti advancētu krāpšanas shēmu. Tagad padalīšos, cerot, ka tas sagatavos jūs iespējamam krāpnieku uzbrukumam.
Sākās ar zvanu no Latvijas numura latviešu valodā, kur man jautāja, vai tā esmu es, nosaucot manu vārdu un uzvārdu. Atbildēju “jā”… Un tad sākās…
“Te jums zvana no Valsts policijas Kriminālpolicijas pārvaldes…” – Svens Kristjansons kā cietušajai personai. Nosauca datumu, laiku, adresi, pat kabineta numuru, kur jāierodas krimināllietas jautājumā.
Stāsts: kāda Anna Petrova ar notariāli apliecinātu pilnvaru mēģināja izņemt naudu no mana konta “Swedbank” (manā filiālē). Bankas darbiniece kļuva aizdomīga un aizbiedēja šo personu. Nepieciešams steidzami uzsākt krimināllietu, lai apturētu šo pilnvaru. Sarunas laikā vairākkārtīgi man uzdeva jautājumu: “Vai tiktāl viss ir saprotams?”
Galvā zvana trauksmes zvani. Neironi skrien kā negudri pa sinapsēm un mēģina ķert sarkanos karodziņus 🚩🚩🚩. Protams, kļuvu tramīga un pārjautāju, kas zvana, kā varu pārliecināties, ka šis nav krāpšanas zvans. Piedāvāja atsūtīt dienesta apliecību un “krāpnieces” fotorobotu.
Meklēju internetā nosaukto policijas darbinieku – un tāds tiešām ir. Ko domāt – nesaprotu.
Aicinu piedalīties šai sarunā tuvinieku, lai ir kāds, kas “atmodina”, palīdz saprast, kas notiek, un neizdarīt muļķības.
Iesaku aicināt līdzcilvēkus iesaistīties šādās situācijās – tas palīdz, jo saruna norit burtiski hipnotizējoši.
Tiek uzdoti jautājumi, kad esmu bijusi bankas filiālē, kurās bankās man ir konti, vai esmu aizpildījusi datus kādā interneta veikalā. Piemin populārākos interneta veikalus Latvijā.
Tad ir jautājums, lai novērtēju, cik liels nodarījums naudas krāpšanā varētu būt. Lai novērtēju konta atlikumu. Piedāvā to izdarīt trīs kategorijās un nosauc robežas – neatceros visas… Vēl viens karodziņš 🚩. Atbildu, ka viņiem taču ir pieejami šādi dati, un neatceros, cik man ir kontos nauda.
Saņemu bildes – apliecinājumam, ka zvans nav krāpšana. Tostarp: dienesta apliecības foto, “pāridarītājas” fotorobots, bankas darbinieces iesniegums, pavēste. Bilžu nosaukumos – krievu valoda. 🚩
Sāk biedēt, ka krāpšanas shēmā varētu būt iesaistīti arī ierindas bankas darbinieki, iespējams, tuvinieki vai draugi – tāpēc nevienam nestāstīt par šo lietu. Tiek dots laiks “iepazīties ar iesniegumu un pavēsti”. Te saprotu, ka vēl ir daži “sarkanie karodziņi” –
sarunai pa vidu dzirdami klusi klikšķi, absolūts klusums fonā, kas liecina par mikrofona atslēgšanu.
Piedāvāju šo lietu risināt klātienē – varu tūlīt pat ierasties. Uz to atbild, ka nav iespējams, jo ir ļoti daudz lietu un tās jārisina rindas kārtībā. Pirms manis – daudzi citi cietušie.
Nākamais solis – mani savienos ar “bankas drošības dienestu”. Šis brīdis nostrādā kā robeža. 🚩🚩🚩 Paldies Dievam, man blakus bija cilvēks, kas teica: “Liec nost! Tagad sāks apstrādāt!” Es paklausīju.
Pēc mirkļa man zvanīja atkal – no cita numura. Necēlu. Zvanīja atkārtoti – no četriem dažādiem numuriem.”
Arī komentāros cilvēki ir acīgi!
Artis raksta: “🤣… Nu jau šitam Svenam Kristjansonam es esmu redzējis trīs dažādas sejas! Divas uz apliecībām un vienu FB profilā! 😉👍 Varbūt vārda un uzvārda brāļi!”
Anita dalās savā pieredzē: “Pirms dažiem gadiem bija līdzīgi soļi no zvanītāja puses. Toreiz iemesls – Gmail konta uzlaušana. Tad runāja krieviski, un ļoti sakrīt momenti par datu precizēšanu un drošības dienesta piesaisti. Arī man bija iekšējie sarkanie signāli. Skat, kā viss attīstās – atraduši valodas pratējus un turpina izspiest sensitīvus datus. Paldies par brīdinājumu!”
Ksena piebilst, ka Valsts policijai ir citādākas apliecības un viņi ar tām publiski nedalītos.
Gunta raksta: “Jā, šis ar pilnvaru “Swedbankā” ir nācis modē. Man zvanīja pirms mēneša tādā vienkāršā, mazliet latgaliskā izloksnē. Izklausījās ticami. Tikai, kad sāka runāt par protokola sastādīšanu, teicu, ka neuzticos. Arī tālruņa numuram bija 12 cipari – aizdomīgi. Bet nu pa nerviem nospēlē, jo nez, kā tādas pilnvaras var viltot vai nē.”
Žanete iesaka lūgt zvanītājam nosūtīt oficiālu e-pastu – tas krāpniekus nobiedē, un viņi sarunu beidz paši.