Foto. Scanpix/REUTERS/Mohamed Abd El Ghany/File Photo

Krievijai vajag konteinerkuģus – tos tai pārdod Ķīna. Norakstītos, no kuģu kapsētām 34

Ķīna pārdod konteinerkuģus no kuģu kapsētām uz Krieviju. Rietumu pārvadātāju aiziešana un steidzamā tirdzniecības ceļu pārorientēšana no Rietumiem uz valsts austrumiem likusi Krievijas uzņēmumiem parādīt spējas atjautībā, lai organizētu preču piegādi uz savu valsti.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Ja tavas mājas numurā ir kāds no šiem 3 skaitļiem, tev ir potenciāls sasniegt visu, ko sirds kāro
Cilvēkstāsts
“Man draudēja publiski, ka mani izkropļos” – saimniecības “Jaunapšenieki” saimniece Agnese par nievām un ļaunumu, ar ko sastopas ikdienā 58
TESTS prātvēderiem: ja zini atbildes uz vismaz 8 jautājumiem, tev ir pārsteidzoši attīstīts intelekts
Lasīt citas ziņas

Gandrīz kā ar naftas nozares ēnu floti krievu uzņēmējiem nākas pirkt lūžņos norakstītos, demontētos kuģus un būvēt no tiem kopā jaunus. Krievijas operatori tagad ir galvenie konteinerkuģu pircēji, norāda Linerlytica.

Līdz ar to tirdzniecības kuģu līniju kapacitāte no Āzijas uz Krieviju nu ir pieaugusi par 44%, salīdzinot ar pagājušo gadu.

CITI ŠOBRĪD LASA

Piemēram, Krievijas jūras konteineru operatora Transmasters, kas savieno Ķīnas un Sanktpēterburgas ostas, līnijās 2023. gada sākumā darbojās tikai divi kuģi: konteinerkuģis Mončegorsk ar 650 konteineriem un universālais kuģis USG Zurich, kas uzņēmumam ierindojas 30. vietā starp kuģniecības operatoriem Krievijas ostās.

Jūlijā un augustā Transmasters saņēma no Ķīnas uzņēmuma Wan Hai jaunus kuģus ar 1660 konteineru ietilpību katrā. Sākotnēji tie visi bija paredzēti metāllūžņiem, taču ķīniešu īpašnieki tos mazliet uzfrišināja servisā, un ar jauniem nosaukumiem New Everprosper, Honrise un Star Bright tie sāka strādāt Transmaster līnijās.

Valsts lielākā konteineru termināļu operatora “Global Ports” īpašnieks “Transmaster” pastāstīja, ka operators savus universālos kuģus aizstāj ar šiem konteinerkuģiem, lai ostā 1,5-2 reizes ātrāk apstrādātu kravas.

Medaļas otra puse: globālās kuģniecības cenas krītas un tik strauja jomas izaugsme lēnām ved uz otru pusi. Tas var noteikti smagi skars tos krievu uzņēmumus, kas ieguldījuši šajos konteinerkuģos un viņu ieguldījumi noteikti neatgriezīsies kā peļņa.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.