Aksenoks: “20 stundas pabrauc ar instruktoru un vari doties uz eksāmenu, bet vai ar to tiešām pietiek?” 25

Katrs otrais brauktgribētājs paliek aiz eksāmena durvīm. Precīzāk – divi no trim. Vai tas liecina par pārāk sarežģītu eksāmenu? Vai tomēr par pārāk vāju sagatavošanu? TV24 raidījumā “Uz līnijas” atbildes meklē CSDD vadītājs Aivars Aksenoks.

Reklāma
Reklāma
Viens bērns miris, otrs ievietots intensīvajā nodaļā: epidemiologi sāk izmeklēt streptokoka infekcijas avotu 50
Nedrīkst ignorēt: trīs pazīmes, kas liecina, ka D vitamīna ir par daudz
Krievu ģimenes lūdz neatgriezt no gūsta viņu tuviniekus, bet atstāt Ukrainā: kas noticis? 43
Lasīt citas ziņas

Pēc Aksenoka domām, viena no būtiskākajām problēmām ceļu satiksmē ir nepietiekama vadītāju sagatavošana. “Šeit ļoti nozīmīga loma ir autoskolām, bet vēl lielāka – pašiem braukšanas instruktoriem,” viņš uzsver.

Pašlaik normatīvi nosaka minimālo mācību stundu skaitu, kas jānovada, lai apmācāmais varētu kārtot autoskolas eksāmenu un pēc tam arī CSDD braukšanas pārbaudījumu. Taču Aksenoks uzskata, ka iemācīties braukt 20 stundās tikai tik daudz, lai nokārtotu eksāmenu, ir pārāk maz.

CITI ŠOBRĪD LASA

Eksāmens nav tikai par to, vai cilvēks spēj vadīt auto. Tas pārbauda arī spēju iekļauties satiksmē, izprast tās plūsmu un novērtēt riskus. “Ja ceļa zīme nosaka braukt ar 70 km/h, tad arī eksāmenā jābrauc ar aptuveni tādu pašu ātrumu, nevis 30 km/h,” viņš akcentē.

Aksenoks norāda, ka ir izstrādāti vairāki priekšlikumi, kā uzlabot esošo situāciju, sākot ar instruktoru kvalifikācijas paaugstināšanu. Vienlaikus pastāv arī problēmas ar datu pieejamību, jo personas datu aizsardzība neļauj publiski piekļūt instruktora reitingiem, kas varētu palīdzēt topošajiem vadītājiem izvēlēties kvalitatīvu apmācītāju.

Tiek izgaismota vēl viena nopietna problēma – instruktoru uzvedība un viņu pašu pārkāpumu skaits. Arī instruktors, kuram ir uzkrāti vairāki pārkāpumu punkti, joprojām var turpināt mācīt citus.

Grozījumi plānoti arī attiecībā uz ģimenes locekļiem, kuri uzņemas pienākumu iemācīt kādam braukt. “Ir svarīgi, lai arī šīs apmācības norisinātos kvalitatīvi,” norāda Aksenoks, piebilstot, ka jau drīzumā tiek plānotas izmaiņas normatīvajos aktos, kas to regulētu.

Kā informē ziņu aģentūra Leta, plānots, ka nākamajā gadā varētu stāties spēkā stingrākas prasības “baltās tiesības” saņēmušo individuālajiem apmācītājiem.

Izmaiņas paredz, ka individuālo apmācību turpmāk drīkstēs veikt personas, kuras ir sasniegušas vismaz 24 gadu vecumu un kuru braukšanas stāžs ir vismaz pieci gadi.

Tāpat paredzēts, ka topošos autovadītājus nevarēs apmācīt personas, kurām pēdējo piecu gadu laikā ir atņemtas tiesības. Vienlaikus apmācītājiem nevarēs būt vairāk nekā septiņi pārkāpumu uzskaites punkti.

LA.LV Aptauja

Vai, Tavuprāt, ar 20 stundām pietiek, lai sagatavotos eksāmenam?

  • Jā, ja cilvēks mācās apzinīgi
  • Varbūt, bet tikai dažiem
  • Nē, noteikti nepietiek
  • Nezinu, grūti spriest
SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.