Publicitātes foto

Gads noslēdzas. Kāds būs jaunais Hauwei Eiropas gads? 0

Decembris ir tas gada mēnesi, kad katrs sevi cienošs apskatnieks, katrs medijs un domnīca veido savas jomas gada notikumu apskatu. Vācijas ārlietu padomes (German Council on Foreign Relations (Deutsche Gesellschaft für Auswärtige Politik)) – neatkarīgas ekspertu biedrības un domnīcas vērojums aizvadītajiem gadiem un virzienrādītājs 2022.gada Eiropas attīstībai arī tika atklāts plašākai publikai šajās dienās.

Reklāma
Reklāma
“Zaļais kurss jau tepat pie sliekšņa.” Vai varētu aizliegt malkas, brikešu un granulu apkuri? 400
TV24
Uzņēmējs nosauc visbirokrātiskākās valsts iestādes, kuras būtu likvidējamas: Šādi es, protams, varu sev audzēt ienaidniekus 88
“Meita raudāja, zvanīja, nesaprotot, kur atrodas!” Šoferis Ogrē vienaldzīgi izsēdina 10 gadus vecu meitenīti nepareizā pieturā 84
Lasīt citas ziņas

Pasaulē arvien atklātāk sāk iezīmēties tā sauktais “tehnoloģiju aukstais karš” – norāda VĀP pētījuma autori. Krīzes pasaulē, pandēmijas izaicinājumi un katrai nācijai svarīgie izaicinājumi visbeidzot izrādījušies pietiekami, lai veicinātu minimālu starpnacionālo sadarbību starp ASV, Ķīnu un Eiropas Savienības dalībvalstīm.

Pārmaiņu procesi ļāva revitalizēt kādreizējo Starptautisko telekomunikāciju apvienību un tā paplašinātā veidolā nu kļuvusi par Apvienoto Nāciju organizācijas Digitālo aģentūru. Ir izveidota nebijusi stratēģiskā savienība, kurā Ķīnas Huawei, Somijas Nokia un ASV Broadcom sāk izstrādāt nākotnes tehnoloģijas standarta 6G sasniedzamos uzdevumus. Un tas notiek laikā, kad tik tikko pasaulē komerciāli tiek iedzīvināti 5G projekti un operatori pasaulē spēj piedāvāt jaunā standarta telekomunikācijas saviem gala patērētājiem – tādu pozitīvo tehnoloģiju attīstības scenāriju iezīmē Vācijas domnīcas eksperti.

CITI ŠOBRĪD LASA

Šodienas Eiropas lielākais izaicinājums ir atrast līdzsvaru starp inovāciju telpu un ES striktajiem regulējumiem un vadlīnijām. Eiropa atrodas nebijušu ģeopolitisku interešu krustpunktā un vecais kontinents ir gatavs no jauna pārskatīt savu draugu un nedraugu rindas.

Kā daļa no Eiropas pārmaiņām ir arī attīstības kursa maiņa, kur politiskas intereses atkāpjas, pirmajā vietā nostādot inovācijas un Eiropas konkurētspēju ilgtermiņā.

21.decembrī EK Inovācijas, pētniecības, kultūras, izglītības un jaunatnes komisāre Marija Gabriela vēstīja, ka veselības un telekomunikāciju sektori pasaulē turpinājuši palielināt investīcijas attīstības un inovācijas projektos, taču pirmo reizi pēdējo desmit gadu laikā pašas Eiropas uzņēmumi, pandēmijas ietekmēti, bijuši spiesti samazināt investīcijas izaugsmē. Huawei spējis noturēt inovāciju tempu augstu un attīstīties arī Eiropā.

Telekomunikāciju jomā pasaulē Huawei spējis pakāpties uz otro vietu, apsteidzot ASV Microsoft. Top uzņēmumu piecinieks 2021, balstoties un Eiropas Komisijas datiem ir – Alphabet (ASV), Huawei (Ķīna), Microsoft (ASV), Samsung (Dienvidkoreja) un Apple (ASV).

Jāpiebilst, ka ceturtā daļa no visām tehnoloģiju inovācijām un investīcijām, kuras īsteno Huawei veidojas un attīstās tieši Eiropā. Ķīnas uzņēmums nodarbina vairāk nekā 2400 pētniekus, īsteno sadarbības projektus ar 150 Eiropas universitātēm, vada 23 dažādus Eiropas teritorijā izvietotus pētniecības centrus, iesaistās Eiropas Horizon projektos un attīsta savu darbību ar devīzi “Eiropā Eiropai” – akcentējot inovāciju kalvi tieši šeit – Eiropas valstīs.

Reklāma
Reklāma

Huawei nākamajiem gadiem izvirzījis par vienu no centrālajiem uzdevumiem, mainīt pieeju no “pakalpojumiem” un risinājumiem, kuri kalpo kā atsevišķi elementi uzņēmumu un klientu attiecībās, uz “pieredzēm”, kur svarīgāka par visu ir klienta spēja saņemt pakalpojumu nedomājot par to, kurā pasaules malā atrodas pakalpojuma devējs, kurā valstī ģeogrāfiski atrodas norēķinu pakalpojuma, identifikācijas pakalpojuma vai mākslīgā intelekta datu centrs. Huawei iezīmē klienta “digitālo ceļojumu” un pakalpojuma ērtību kā galveno vērtību, risinājumus un inovācijas, tos veidojot un padarot nemanāmus klientam.

Un patiesi – nav svarīgi, kā notiek digitālā pakalpojuma īstenošana, klientam svarīgs tā ērtību, stabilitātes un izpildes ātruma faktors, nevis cik medaļas par inovācijām ieguvis uzņēmums. Tieši tāpat klientam nav svarīgi, cik valstu uzņēmumi sadarbojušies, lai radītu pakalpojumu – gala patērētājs vērtē ērtības un pēc iespējas maz patērētu laiku, tādēļ Huawei “pieredzes” konceptuālais uzstādījums šķiet sevišķi simpātisks.

Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācija (ESAO, kas plašāk pazīstama pēc tās angliskās abreviatūras OECD – Organisation for Economic Co-operation and Development) savā jaunākajā decembra izdevumā izceļ uzņēmumus, kas sākušas izmantot jaunākus IT sektora risinājumus un inovācijas rāda ievērojamu konkurētspējas kāpumu. Eiropas izaicinājums ir 2022.gadā un nākamajā laikā līdz jauno Eiropas programmu realizācijai iekļaut inovācijas, kuras veido Huawei savos produktrisinājumos.

Kā pirms pandēmijas, tā šobrīd, tā arī tai noslēdzoties – tieši klienta ērtības un droši telekomunikāciju pakalpojumi ir galvenā vērtība. Izcili, ka Eiropas vadošās organizācijas spēj raudzīties sadarbībā vērstā kontinenta nākotnē, piesaistot tehnoloģiju līderus. Un lieliski, ka Huawei ir viens no šādiem partneriem.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.