Ļaudis sūkstās, ka Tīnužu–Kokneses šoseja ir ļoti noslogota. Bet dati rāda, ka to diennaktī izmanto 5000 – 6000 transportlīdzekļu. Standarti atļaujot trīs reizes lielāku noslodzi.
Ļaudis sūkstās, ka Tīnužu–Kokneses šoseja ir ļoti noslogota. Bet dati rāda, ka to diennaktī izmanto 5000 – 6000 transportlīdzekļu. Standarti atļaujot trīs reizes lielāku noslodzi.
Foto – LETA

Garlaicīgi un miegaini līdz nāvei 18

Nesen pensijā aizgājušais inženieris Elgars Smiltnieks ar šo ceļu bijis saistīts kopš projekta pirmsākumiem, bijis arī projektēšanas darbu vadītājs. “Šo ceļu rūpīgi projektēja, visus ap­stākļus vērtēja. Ne tikai Latvijas, bet arī Maskavas speciālisti. Jā, padomju laika projekts, bet labs projekts. Tas dabā tika nosprausts 1975. gadā. Tad lēsa, ka ik gadu kustības intensitāte pieaugs par 10%. Jau tad projektā ietvēra iespējamību uzbūvēt atdalītas brauktuves abos virzienos, katrā pa divām joslām. Tagad vairāki ceļa infrastruktūras objekti, piemēram, viadukti, jau ir uztaisīti tā, ka tos var izmantot maģistrālei. Dodiet tikai projektētājiem komandu un naudu darbiem! Bet tas nav tuvas nākotnes jautājums. Vispirms jau vienā galā jāizbūvē šā paša ceļa ievads Rīgā, bet otrā galā – savienojums ar Pļaviņu apvedceļu,” iezīmē E. Smiltnieks.

“Ceļš vijas pa mežiem un pļavām. Vienmuļi. Garlaicīgi, un tad nav tālu no miega,” teic Ogres pašvaldības aģentūras “Ogres namsaimnieks” ceļu un pilsētas vides nodaļas vadītājs Pēteris Bužers. Nav arī pieturas vietu, kā man piebilst O. Irbītis.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Kura slavenība ir dzimusi tavā zodiaka zīmē: noskaidro, kā tu vari iekarot slavu
Kokteilis
Dzimšanas gada pēdējā ciparā slēpjas svarīgs vēstījums – piederība stihijai
RAKSTA REDAKTORS
Linda Tunte: 15.maijam ir jābūt brīvdienai – tā ir daudz svarīgāka diena par daudzām citām 46
Lasīt citas ziņas

“Dikti vienmuļš ceļš. Atzīšos, ka man gadījies piemigt pie stūres. Ceļš taisns, saulīte pretim. Vajadzētu padomāt par kaut kādiem vides objektiem, kas piesaista uzmanību. Kad brauc pa bedrainu ceļu, tad miegs nenāk, jo uzmanība ir uz bedrēm. Protams, es negribu uz Kokneses šosejas bedres, bet kaut kādus uzmanību piesaistošus miegainuma un ātruma slāpētājus vajadzētu. Man pie mājas ir servitūta ceļš, uz kura mākslīgi uzturu bedres. Sākumā kaimiņiene protestēja, bet ar laiku vienojāmies, ka būs drošāk, ka uzturam bedres, jo tad cilvēki nebrauc tik ātri,” stāsta Ķeguma novada domes izpilddirektora vietnieks Edgars Kozlovs.

“Cilvēkiem nāk miegs, un tas ir dabiski, sevišķi naktīs. Bet, ja nevar normāli pabraukt, tad ir jāizguļas vai nav jābrauc vispār!” saka M. Zaļaiskalns.

CITI ŠOBRĪD LASA

E. Smiltnieks piekrīt, ka ceļmalas varētu padarīt interesantākas, jautājums tikai: kā un kas to darīs?

“Ar laiku vide gar šoseju atdzīvosies. Nedomāju, ka valstij tur būtu jātērējas – tā ir privātā biznesa darīšana,” norāda V. Laukšteins.

Nesen pensijā aizgājušais inženieris Elgars Smiltnieks ar šo ceļu bijis saistīts kopš projekta pirmsākumiem, bijis arī projektēšanas darbu vadītājs. “Šo ceļu rūpīgi projektēja, visus ap­stākļus vērtēja. Ne tikai Latvijas, bet arī Maskavas speciālisti. Jā, padomju laika projekts, bet labs projekts. Tas dabā tika nosprausts 1975. gadā. Tad lēsa, ka ik gadu kustības intensitāte pieaugs par 10%. Jau tad projektā ietvēra iespējamību uzbūvēt atdalītas brauktuves abos virzienos, katrā pa divām joslām. Tagad vairāki ceļa infrastruktūras objekti, piemēram, viadukti, jau ir uztaisīti tā, ka tos var izmantot maģistrālei. Dodiet tikai projektētājiem komandu un naudu darbiem! Bet tas nav tuvas nākotnes jautājums. Vispirms jau vienā galā jāizbūvē šā paša ceļa ievads Rīgā, bet otrā galā – savienojums ar Pļaviņu apvedceļu,” iezīmē E. Smiltnieks.
SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.