Pēc Daugavpils sabiedriskā aktīvista Andreja Faibuševiča domām, neesot nejaušība, ka šāda izstāde notiek Daugavpilī, kas kopā ar Rēzekni tiek uzskatīti par Latvijas ievainojamākajiem punktiem Krievijas hibrīdkara scenārijā. Par to liecina arī atklātas 9. maija svinības pilsētā, kas, Faibuševiča ieskatā, ir provokatīva pieeja.
Pēc Daugavpils sabiedriskā aktīvista Andreja Faibuševiča domām, neesot nejaušība, ka šāda izstāde notiek Daugavpilī, kas kopā ar Rēzekni tiek uzskatīti par Latvijas ievainojamākajiem punktiem Krievijas hibrīdkara scenārijā. Par to liecina arī atklātas 9. maija svinības pilsētā, kas, Faibuševiča ieskatā, ir provokatīva pieeja.
Foto: Ivars Soikāns/LETA

Daugavpilī slēdz Krimas aneksiju slavinošu izstādi 2

“Krimas pavasaris. 5 gadi dzimtajā ostā” – tā saucās izstāde, ar kuru Krievijas ģenerālkonsulāts Daugavpilī bija plānojis atzīmēt Krimas aneksijas piecu gadu “jubileju”. Aizvadītajā nedēļā tā tika izvietota krievu kopienas Daugavpils nodaļas ēkā. Tomēr pēc “Latvijas Avīzes” intereses, vai tiešām Latvijā iespējams netraucēti slavināt starptautisko tiesību klaju pārkāpumu, izstāde nu jau slēgta.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
TESTS. Jūsu īkšķu novietojums, sakrustojot pirkstus, atklāj daudz par jūsu personību
Veselam
7 produkti, kas visiem šķiet veselīgi, taču patiesībā tādi nav 16
“Pasažieriem bez sejas maskas var tikt atteikta iekāpšana transportlīdzeklī!” Paziņojums autobusa salonā samulsina braucēju 55
Lasīt citas ziņas

Par to “LA” vakar informēja Latvijas Ārlietu ministrija, apstiprinot, ka tas noticis pēc sarunas ar Krievijas vēstniecību. “LA” sazinājās arī ar Latvijas krievu kopienas Daugavpils nodaļu, kur tās pārstāvis apliecināja, ka izstāde esot slēgta. Viņš gan piebilda, ka to varēšot apskatīt citur, tikai neesot zināmas detaļas, tādēļ ar jautājumiem varot vērsties Krievija ģenerālkonsulātā.

Krievijas ģenerālkonsulāts Daugavpilī izstādi reklamēja sociālajā tīklā “Twitter”, kur lasāms šāds paziņojums: “Sakarā ar gaidāmo Krimas atkalapvienošanās ar Krieviju jubileju, ģenerālkonsulāts izvietojis Latvijas krievu kopienas Daugavpilī publiskajās telpās tematisku izstādi “Krimas pavasaris. 5 gadi dzimtajā ostā”.” Šim aicinājumam pievienota arī saite uz kādu Krievijas propagandas materiālu, kurā aprakstīts, cik “laba dzīve” ir Krievijas pretlikumīgi anektētajā Krimā.

CITI ŠOBRĪD LASA

Zīmīgi, ka šādas izaicinošas aktivitātes notiek laikā, kad Latvija atkārtoti uzsvērusi savu pozīciju Krimas jautājumā – ar agresiju pret Ukrainu un prettiesisko Krimas aneksiju Krievija atklāti izrādījusi necieņu pret starptautisko tiesību principiem, radot būtiskus draudus Eiropas drošībai.

Vēl pirms “Krimas izstādes” slēgšanas “LA” pirmdien aicināja to komentēt Latvijas Ārlietu ministrijai. “Ārlietu ministrijas nostāja Krievijas nelegālās Krimas aneksijas jautājumā ir skaidri zināma un vēlreiz tika atkārtota pagājušajā nedēļā, kad, par nožēlu, apritēja pieci gadi kopš tā sauktā referenduma. Saistībā ar minēto gadījumu Ārlietu ministrija ir veikusi nepieciešamās diplomātiskās darbības,” sacīja Ārlietu ministrijas preses sekretārs Jānis Beķeris.

Daugavpils mērs Andrejs Elksniņš nebija informēts, ka viņa vadītajā pilsētā notikusi šāda izstāde un lūdza vērsties domes sabiedrisko attiecību nodaļā. Savukārt tur kļūdaini apgalvoja, ka izstāde notiekot ģenerālkonsulāta telpās, kuras kā konsulāras telpas esot neaizskaramas.

Krievijas ģenerālkonsulāts Daugavpilī izstādi reklamēja sociālajā tīklā “Twitter”, kur lasāms šāds paziņojums: “Sakarā ar gaidāmo Krimas atkalapvienošanās ar Krieviju jubileju ģenerālkonsulāts izvietojis Latvijas krievu kopienas Daugavpilī publiskajās telpās tematisku izstādi “Krimas pavasaris. 5 gadi dzimtajā ostā”.” Šobrīd šis ieraksts jau dzēsts.
Ekrānuzņēmums no twitter.com

Daugavpils kroga “Artilērijas pagrabi” īpašnieks un sabiedriskais aktīvists Andrejs Faibuševičs šo gadījumu vērtē kā provokāciju. “Izstāde ir absolūta provokācija, lai grautu ES valstu vienoto pozīciju Ukrainas kara un sankciju jautājumā,” uzskata A. Faibuševičs. Viņaprāt, tā neesot nejaušība, ka šāda izstāde notiek tieši Daugavpilī, kas kopā ar Rēzekni tiek uzskatīti par Latvijas ievainojamākajiem punktiem Krievijas hibrīdkara scenārijā. Un šādas provokācijas kopā ar samērā atklātu 9. maija “svētku” un citu pasākumu finansēšanu ir viens no “augsnes sagatavošanas pasākumiem”.

Faibuševičs pauda gandarījumu, ka izstāde slēgta, tomēr piebilda, ka izstādes rīkotāji arī no slēgšanas fakta varēs sev uztaisīt publicitāti. Pēc viņa domām, uzmanība drošības iestādēm un Uzņēmumu reģistram būtu jāpievērš Latvijas krievu kopienas Daugavpils nodaļai, kas kā cimds ar roku sader ar Krievijas ģenerālkonsulātu Daugavpilī.

“Sliktākais ir, ka šāda izstāde varēja notikt. Reakcijai jābūt ļoti noteiktai un stingrai, jo mums blakus stāv mūsu Ukrainas draugi, kas katru dienu maksā ar karavīru dzīvību par savas valsts neatkarību, kā arī mūsu ES partneri, kuriem arī nebūt nav viegli noturēt vienotu pozīciju. Uzņēmumu reģistram vajadzētu aizslēgt šo biedrību. Lai krievu intereses pārstāv Latvijai lojālu krievu organizācija,” uzskata A. Faibuševičs.

Reklāma
Reklāma

Sašutumu paudusi arī Ukrainas vēstniecība Latvijā, kuras pirmā sekretāre Alisa Podoļjaka no “LA” uzzināja, ka Daugavpilī tāda notikusi. Ukrainas vēstniecība paziņojumā norāda, ka tas ir vēl viens propagandas pasākums, kas mēģina attaisnot Krievijas veikto Krimas aneksiju.

“Izstādē ir iekļautas vairākas labi zināmas viltus ziņas par notikumiem Krimā un tas ir mēģinājums uzspiest Krievijas vīziju par notikumiem, kas visā civilizētā pasaulē ir atzīti par noziedzīgiem,” teikts vēstniecības paziņojumā.

Vēstniecība norāda, ka Ukrainas ieskatā izstāde, kā arī visi iepriekšējie Krievijas mēģinājumi uzlikt savu interpretāciju par notikumiem pagaidu okupētajā Krimas Autonomajā Republikā un Sevastopolē, ir Krievijas nepārprotams pārkāpums attiecībā uz Ukrainas valsts suverenitāti un teritoriālo integritāti.

Ukrainas vēstniecība Latvijā vērš Daugavpils iedzīvotāju un vietējas pašvaldības pārstāvju uzmanību uz to, ka viņu līdzdalība šādos pasākumos mazina draudzīgās attiecības starp Ukrainas un Latvijas tautām.